Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:24:35 GMT

طرح جامع شیلات استان به زودی آماده می شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۲۲۶

طرح جامع شیلات استان به زودی آماده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی افرا بعد ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات شیلات شهرستان نمین با اشاره به اینکه هزینه بهای آب در سال گذشته بالا بود، اظهار کرد: استخرهای سر چاهی در سطح شهرستان نمین کاملاً صفر است به دلیل اینکه کنتورها را هوشمند کرده‌اند و امکان برداشت برای پرورش ماهی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس طرح جامع شیلات استان را به استانداری تحویل دادیم تا اعمال نظر کنند افزود: با اجرای این طرح در حد امکان از تمام منابع آبی برای گسترش صنعت شیلات استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرا ادامه داد: بر اساس این طرح امکان‌سنجی رودخانه‌ها و سدها و منابع آبی در اختیار شیلات قرار خواهد گرفت تا نوع پرورش، میزان و سقف پرورش را شیلات تشخیص دهد.

شیلات نمین را به پرورش ماهی محدود نکنیم

فرماندار نمین با تاکید بر اینکه محصولاتی که بیشترین صرفه اقتصادی دارند پرورش داد شود اظهار کرد: به جای ماهی، پرورش جلبک، زالو و.. که درآمدزایی بیشتری دارند گسترش دهید.

وی وضعیت شیلات نمین را مناسب ندانست و گفت: صنعت شیلات شهرستان نمین محدودیت آبی و زیر ساختی دارد.

امینی با بیان اینکه اشتغال‌زایی روستاییان بسیج عمومی را می‌طلبد افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم روستاییان با کمترین هزینه بتوانند اشتغال زایی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبار به طرح‌های نوآورانه اختصاص خواهد یافت تصریح کرد: نخبگان و دانشجویان شیلات و رشته‌های مرتبط را دعوت کنید تا طرح‌های نوآورانه به سرمایه گذاران ارائه دهند.

کد خبر 5455717

منبع: مهر

کلیدواژه: نمین شیلات طرح اشتغالزایی روستا مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان خرم آباد تردد وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان


اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان  از آخرین وضعیت عملیات آماده‌ساز، زیرسازی و خیابان کشی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت بازدید کرد.

همچنین جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت تفتان در محل پروژه برگزار شد.

 در این بازدید و جلسه بر لزوم تأمین به‌موقع زیر ساخت‌ها  و تسریع در اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تفتان در دو فاز تأکید شد.  

شهنوازان فرماندار تفتان گفت: سهم این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز در حال اجراست. بهرام هاشم زهی مدیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد که از فاز اول طرح چهار هکتاری و فاز دوم ۲۰ هکتاری جهش مسکن شهرستان تفتان با توجه به آماده سازی توسط شهرداری و بازدید از جدول گذاری و خاکریزی و متولی ساخت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد با توجه به ضرورت ساخت و ساز و تحویل به موقع ساخت باید ۶۰ درصد احداث توسط بنیاد مسکن صورت گیرد

فاز اول ۴ هکتار که ۱۱۵ قطعه که ۹۲ درصد پروانه کار و وام ۳۵ میلیونی درخواست و ثبت شده است که عملیات ساخت شروع شده و فاز دوم ۲۰ هکتار و آماده سازی شروع شده و در ۲۹۴ قطعه بندی شده است

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان ضمن تاکید به تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن از متولیان خواست به تعهدات خود نسبت به مردم و دولت عمل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد