Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:50:19 GMT

دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ مشکلات مالی کمتری خواهند داشت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۲۳۹

دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ مشکلات مالی کمتری خواهند داشت

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی خطیبی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با موضوع راهکارهای اجرایی کردن تحقق شعار سال و از سرگیری آموزش حضوری برگزار شد بر اصل حضوری بودن دانشگاه‌ها و اهتمام جدی مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها برای تحقق این مهم تاکید کرد.

وی گفت: یکی از فرصت‌هایی که کرونا ایجاد کرد، خارج شدن آموزش از قید مکان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آموزش حضوری نیز باید از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در زمان کرونا برای آموزش‌های الکترونیکی فراهم شد، استفاده شود و این بستر را همچنان زنده و پویا نگه داریم.

خطیبی با تأکید بر مزیت‌های آموزش حضوری و پرهیز از روش‌های پرهزینه قبلی اظهار داشت: استفاده از آموزش‌های الکترونیکی مبتنی بر فناوری‌های نو و فضای مجازی در برخی از زمینه‌ها ضروری است و علاوه بر بازدهی بیشتر در زمینه آموزش، هزینه‌های غیر ضروری دانشگاه‌ها نیز به واسطه این فناوری‌ها کاهش پیدا کرده و یا حذف می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص بیش از صد درصدی اعتبارات آموزش عالی در آخرین روزهای اسفند ۱۴۰۰ گفت: ما جبران معوقات بر جای مانده از سال‌های گذشته در زمینه حق التدریس و مانند آن را وظیفه خود می‌دانیم و برای تحقق آن همه مسئولین وزارت به جد پیگیری و تلاش کردند و در نهایت موفق شدیم بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات آموزش عالی را از سازمان برنامه و بودجه تخصیص بگیریم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی مازاد دانشگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه به صورت تخصیص نیافته مانده بود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این مقدار نیز تخصیص یافته و به حساب دانشگاه‌ها واریز شد.

وی اظهار داشت: در سال جاری اعتبارات خوبی برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری پیش‌بینی شده است که افق روشنی برای مجموعه آموزش عالی پیش‌بینی می‌شود و ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به وجود آمده است.

خطیبی گفت: رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تلاش کنند اوراق خزانه‌ای که برای تکمیل زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است را تا ۱۵ فروردین سال جاری نقد کنند و از آن محل مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا شهر تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا شهر تهران دانشگاه ها آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه ساختمانی تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود، گفت: با تاخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج موثری به‌دنبال ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود، اظهار کرد: شهرداران مناطق در این خصوص باید به‌صورت ویژه اقدام کنند و هر ماه روند اصلاح صدور پروانه را در منطقه فعالیت خود گزارش دهند.

وی افزود: با تأخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج مؤثری به‌دنبال ندارد.

کد خبر 750788

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور