Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:31:04 GMT

۱۵ هزار تن محصولات باغی در لرستان تولید و صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۲۸۹

۱۵ هزار تن محصولات باغی در لرستان تولید و صادر می‌شود

به گزارش ایرنا سید عماد شاهرخی روز سه‌شنبه در بازدید از شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان اظهار کرد: تولید و صادرات سالانه ۱۵ هزار تن محصولات باغی، ۲۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای، سه هزار تن گوشت قرمز، یکهزار تن گوشت ماهیان خاویاری، ۳۰ تن خاویار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری در جهت ارتقای فرهنگی و اقتصادی، جذب سالانه ۶۰ هزار نفر توریست‌ و ایجاد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی از اقدامات شرکت کشت، صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بازدید از طرح های بخش دامپروری، کشاورزی و گردشگری این شرکت گفت: طرح های دامپروری در سطح ۴۱ هکتار شامل زنجیره تولید گوشت قرمز، واحد کشتارگاهی مکانیزه، اصلاح‌نژاد، پرورش زنبور عسل، پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری به ظرفیت پنج هزار قطعه در این شرکت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همچنین طرح های بخش کشاورزی شامل گلخانه های مکانیزه هیدروپونیک در سطح ۲۵ هکتار شامل سه هکتار گلخانه نشا و ۲۵ هکتار گلخانه تولید صیفی جات است.

وی ادامه داد: مجموعه باغات میوه به مساحت ۵۰۰ هکتار شامل ۲۵۰ هکتار انار، ۳۰ هکتار انگور و انجیر خشک ارگانیک به مساحت ۲۲۰ هکتار است.

شاهرخی بیان کرد: زنجیره تولید نهال شامل تولید انواع نهال "کشت بافت و پیوندی" در مساحت ۱۵ هکتار و ظرفیت تولید ۲ میلیون اصله نهال در سال می‌باشد.

شاهرخی اظهار کرد: بخش گیاهان دارویی مزارع تولید گیاهان دارویی به مساحت ۴۰۰ هکتار، کارگاه فرآوری اسانس و دمنوش های گیاهی، کارگاه فرآوری و بسته بندی عسل، شستشو، سورتینگ و بسته بندی صیفی جات و سبزیجات به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن از دیگر اقدامات شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان