Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@10:47:04 GMT

تاکید مخبر برای برنامه ریزی «سفر ارزان» مردم

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۴۳۵

تاکید مخبر برای برنامه ریزی «سفر ارزان» مردم

 معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توضیحات مسئولان دستگاه‌های مربوطه و همچنین ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانداران سراسر کشور در جریان روند خدمت‌رسانی و اقدامات انجام شده برای تسهیل سفرها و افزایش امکانات رفاهی و درمانی برای مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت. 

محمد مخبر با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم عزم جدی برای تقویت و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دارد، گفت: مدیریت صحیح گردشگری در دولت و انسجام، همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مربوطه به افزایش حجم سفرهای نوروزی در مقایسه با سال ۹۸ و همچنین تقویت شور و نشاط و امید در بین مردم منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع کرونا در سال‌های گذشته و همچنین تکمیل روند واکسیناسیون در دولت سیزدهم اظهار داشت: در سال جاری یک نیاز جدی در میان مردم برای انجام سفرهای نوروزی حس می‌شد که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و شاهد رونق سفرها نسبت به آغاز همه‌گیری کرونا در نوروز امسال بودیم.

معاون رئیس‌جمهور با قدردانی از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به منظور ایجاد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و همچنین ستادهای متناظر آن در تمام استان‌ها و همچنین همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها برای مشارکت در مدیریت سفرهای نوروزی، تصریح کرد: مدیریت قرارگاهی و ستادی درخصوص انجام سفرهای نوروزی می‌تواند مدلی مناسب برای سایر امور اجرایی و اداره کشور شود.

مخبر با تأکید بر اینکه ظرفیت، خلاقیت و امکانات موجود در بین مردم در هیچ دستگاه دولتی و اجرایی یافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری ظرفیت مردم در تمام حوزه‌ها، زمینه‌ساز موفقیت و توفیق در انجام امور است؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم مردم را در بحث گردشگری به صحنه بیاوریم که باید وزارت میراث و همچنین سایر دستگاه‌ها با مدیریت صحیح این عقب‌ماندگی در بخش گردشگری کشور را جبران کنند.

وی وجود چهار فصل و طبیعت بکر را از نعمت‌های بزرگ کشور دانست و به حجم بالای ورود گردشگران به شهر تهران اشاره کرد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های وزارت میراث شاهد بودیم که حجم بالایی از مردم کشور از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری شهر تهران بازدید کردند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بالای دسترسی به دریا و وجود سواحل در کشور بیان کرد: باید از ظرفیت دریا در شمال و جنوب کشور برای بحث گردشگری دریایی به خوبی استفاده شود.

به گفته مخبر، گردشگری ظرفیتی مغفول در کشور است که سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه تاکنون انجام نشده و توجه و سرمایه‌گذاری در  این بخش می‌تواند به مراتب از بخش‌های دیگر اقتصادی زودبازده‌تر شود.

وی از دستگاه‌های دولتی و اجرایی خواست تا با امکان‌سنجی و پیگیری‌های لازم، چگونگی در اختیار قرار دادن ساختمان‌ها و امکانات عمومی و دولتی در استان‌های کشور در ایام سفرها به ویژه تعطیلات نوروز برای اقامت مردم را در دستورکار خود قرار دهند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به حجم بالای سفرهای نوروزی  و شور و نشاط و امید موجود در کشور در ایام نوروز باید دستگاه‌های ذیربط آسیب‌شناسی لازم را در این زمینه انجام دهند تا علاوه‌بر بررسی و پیگیری برخی نواقص، کمبودها و اشکالات در ارائه خدمات مطلوب به مردم، روند افزایشی سفرها در سال جاری در سال‌های آینده ادامه یابد.

مخبر بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در انجام سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ را یکی دیگر از نکات مثبت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برشمرد و یادآور شد: ظرفیت و انگیزه بالای گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد و این ظرفیت در کنترل جاده‌ها و ارائه خدمات به مردم به ویژه در بخش پزشکی و درمانی در سال‌های آینده استفاده شود.

وی با اشاره به گزارش پلیس راهور ناجا و وزارت راه و شهرسازی در خصوص کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته عنوان کرد: ضروری است در این زمینه نیز آسیب‌شناسی‌ها انجام شود که البته برگزاری جلسات منظم به ویژه تأکید هیات دولت در خصوص اصلاح نقاط حادثه‌خیز از مهمترین عواملی بود که در کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای موثر بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش استانداران جنوبی کشور در زمینه ورود حجم بالایی از گردشگران نوروزی به جزایر جنوبی گفت: باید فعال‌سازی جزایر با کمک سازمان بنادر و دریانوردی کشور و دستگاه‌های ذیربط در دستورکار قرار گیرد چراکه این جزایر جزو نعمت‌های خدادادی به کشور است و باید با ایجاد جذابیت‌های لازم زمینه‌های آشنایی و ورود مردم به این نقاط از کشور در سال‌های آتی فراهم و تسهیل شود. 

مخبر به استاندار هرمزگان دستور داد که تا پایان سال جاری علاوه بر جزیره‌های فعلی، سایر جزایر در اطراف این استان به ظرفیت گردشگری کشور اضافه شود و اظهار داشت: دولت و تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها آمادگی دارند در این زمینه کمک‌ها و اعتبارات لازم را تخصیص دهند.

بیشتر بخوانید:

آقای رئیسی! نشاط اجتماعی را دیدی سلام ما را هم برسان

طعنه تلخ نوروزی به سخنگوی دولت

سخنان مخبر زبان مردم را بند آورد / رئیسی فکر دیگری کند

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه آمار تصادفات و مرگ و میر در جاده‌ها در ایام نوروز تصریح کرد: در موج بازگشت مردم از سفرهای نوروزی باید مدیریت لازم از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای بازگشت امن و آرام مردم به شهرهای محل سکونت‌شان فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: تصمیمات جدی در دولت سیزدهم برای افزایش امکانات اقامتی شروع شده است و امیدواریم در چهار سال آینده بتوانیم بخشی از مشکلات و مسایل را در این زمینه حل کنیم تا برای بخش‌های دیدنی کشور امکانات اقامتی برای مردم در نظر گرفته شود.

مخبر بر ضرورت انجام سفر ارزان برای مردم تأکید و خاطرنشان کرد: دولت با جدیت به دنبال برنامه‌ریزی برای انجام "سفر ارزان" است که در این زمینه طرح‌های پیشنهادی وزارت میراث برای حل این موضوع در دست بررسی است.

وی مراقبت از زیبایی مناطق و جلوگیری از ورود پسماند و زباله به محیط‌های طبیعی را یکی دیگر از وظایف اساسی دولت دانست و از وزارتخانه‌های کشور و همچنین میراث و صنایع دستی خواست تا اقدامات و تمهیدات لازم در این زمینه را انجام دهند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بحث مسافرت و گردشگری مختص به زمان خاصی از سال نیست، ابراز داشت: باید دستگاه‌های ذیربط در طول سال آمادگی‌های لازم در این زمینه را داشته باشند و همچنین می‌توانیم با ساماندهی و تقسیم‌بندی تعطیلات در طول سال امکان استفاده و بهره‌گیری مردم از نقاط مختلف کشور در فصول مختلف را فراهم کنیم.

همچنین عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم با قدردانی از دستگاه‌های مربوطه که با همدلی و انسجام در هفته‌های گذشته کارنامه قابل قبولی در خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز را به جای گذاشته‌اند، بیان کرد: دولت نشان داد که می‌تواند در مباحث مهم به صورت قرارگاهی اقدامات مهم را با کمک مردم انجام دهد.

وی اضافه کرد: همه استانداران در ایام نوروز وظایف خود را به خوبی انجام دادند و همکاری‌های لازم بین تمامی دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم با وجود افزایش سفرها و حجم بالای گردشگران انجام شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مخبر برای پشتیبانی‌های لازم و همچنین ابلاغ مصوبات در خصوص سفرهای نوروزی مردم قدردانی کرد. 

پنج استاندار نیز در این مراسم به صورت ویدئوکنفرانسی گزارشی از مجموعه ترددها و اقامت‌ها، آمار فوتی‌ها و مصدومان به ویژه کاهش تلفات جاده‌ای در نوروز امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، بازدیدها از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری، اصلاح نقاط حادثه‌خیز برای کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای، جهش در گردشگری دریایی، افزایش آمار حضور گردشگران در جزایر جنوبی کشور، چگونگی آماده‌سازی و تجهیز مراکز اقامتی و مدارس، تهیه ارزاق عمومی و آرد و نان برای استان‌های با مقصد گردشگری بالا، نظارت بر مجتمع‌های بین راهی و همچنین میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در بوم‌گردی‌ها و روستاهای کشور ارائه کردند.

پیش از این مراسم نیز معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاهی که در خصوص مجموعه اقدامات و تلاش‌های انجام شده سازمان های مختلف برای انجام سفرهای امن نوروزی برای مردم برپا شده، بازدید کرد.

در این مراسم که نمایندگان ۲۳ دستگاه شامل راهور ناجا، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و... حضور داشتند، دستگاه‌های مسئول در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گزارشی از اقدامات انجام شده و تمهیدات پیش‌بینی شده درخصوص سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ در زمینه‌های ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، جلوگیری از افزایش قیمت بلیت ناوگان‌های جاده‌ای ریلی و هوایی، اقدامات درخصوص کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای، مأموریت‌های اورژانس و وزارت بهداشت برای درمان مجروحان تصادفات در محل حادثه و همچنین رساندن سریع و به موقع مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، ظرفیت‌سازی و ایجاد امکانات اسکان نوروزی در مدارس و اماکن اقامتی، ایجاد ایستگاه‌های سلامت، خدمت‌رسانی، افزایش امدادگران داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر و همچنین فعال‌سازی ۳۵ پست امداد و نجات ویژه خواهران ارائه کردند.

219

کد خبر 1616870

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد مخبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان یزد، جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه (طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه ۹۰ شمسی سخن گفت.

رحمانی با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، گفت: متأسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط ۳۰ درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین، اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگ‌تر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جز اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

در ادامه این نشست افشین کسالائی، معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، اظهار داشت: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

کسلائیی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان داشت: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها، رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

در پایان این نشست حاضرین به طرح سوالات و ابهامات خود در خصوص این برنامه پرداختند و نظرات و دیدگاه‌هایشان را نیز بیان کردند.

کد خبر 747957

دیگر خبرها

  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است