Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال هاشمزهی  گفت: برنامه‌های با نشاط و متنوع نوروزی با همکاری ادارات و نهادهای مختلف خاش سیستان و بلوچستان در سیاه چادرهای فرهنگی ویژه استقبال، پذیرایی و راهنمایی مسافران در حال اجرا و با استقبال گرم مهمانان مواجه شده است.

او گفت: علاوه‌بر فراهم بودن زمینه برای استراحت هر چند کوتاه مسافران و پذیرایی از آنها با چای و شربت و شیرینی برنامه‌های نواختن سازهای محلی و آوازخوانی هنرمندان گروه‌های موسیقی را داریم و در کنار آن گروه نمایشی گاندو نیز برای مسافران و کودکان به اجرای برنامه می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: توصیه‌های ایمنی در سفر و احتیاط در رانندگی مورد توجه هلال احمر بوده و بر همین اساس از ظرفیت هنرمندان برای فرهنگ سازی و کمک به کاهش نرخ سوانح جاده‌ای بهره می‌بریم.

او گفت: نیروهای سخت کوش ما در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان و خانه های هلال روستایی و مرکز امور جوانان و داوطلبان برای خدمت رسانی به شهروندان خاش و مهمانان نوروزی بسیج شده‌اند.

هاشمزهی گفت: با توجه به اینکه خاش دارای موقعیت استراتژیکی بوده و در شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده و حجم بالایی از مسافران از این منطقه به مقصد دریای اقیانوسی چابهار و زاهدان و شمال استان و مقصد استانهای داخلی کشور سفر می کنند، به توصیه های پلیس عمل کنند تا ان شاءالله سفری ایمن، سالم و بی خطر داشته باشند.

  پس از گذشت ۲ سال شرایط دشوار کرونایی در کشور، شهرستان خاش سیستان و بلوچستان آماده استقبال از نوروز و مسافران نوروزی و گردشگران شده است.

ظرفیت سفرهای نوروزی فرصتی مهم برای توسعه صنعت گردشگری، انتقال فرهنگ و معرفی آداب و رسوم، سنن و تاریخ شهرستان خاش است.

شهر گردشگری خاش در جوار قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، دارای جاذبه های دیدنی فراوانی مانند گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشماری طبیعی و تاریخی بوده و با داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری نوروز1401 سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش‌ها، پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده است.

محمد کرمی امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان اظهار کرد: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی ها می توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند، افزود: بر اساس گزارش ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته های درسی آموزش و پرورش و دانشگاهها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان