Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بهی و داود ایگدری-به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال مس رفسنجان امسال از دو بازیکن عمانی در ترکیب خودش استفاده کرد. پس از ورود و خروج سریع محسن الغسانی این تصور به وجود آمد که فوتبال عمان پتانسیلی برای خودنمایی در لیگ ایران ندارد اما بازیکنان مس رفسنجان نشان دادند که عمانی ها هم می‌توانند در این فوتبال خودی نشان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته زاهر سلیمان با وجود اعتقادی که محمد ربیعی به او دارد، به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی دور ماند اما فائز الرشیدی با وجود نمایش متزلزل در ابتدای لیگ، رفته رفته توانست نظر سرمربی تیم را جلب کند و تبدیل به نگهبان قفس توری مس رفسنجان شود.

عمکلرد خوب گلر عمانی در تیم چهارم جدول بهانه‌ای شد تا به سراغ این بازیکن ناشناخته برویم و مشخص شد که او از کار و بازی در ایران رضایت زیادی دارد.

*برای حضور در ایران با مهاجم سابق سپاهان مشورت کردم

*ایران بازیکنان قوی مانند فرهادمجیدی، جواد نکونام و علی کریمی را به لیگ‌های عربی صادر کرد

*خیلی خوشحالم که در لیگ قدرتمند ایران بازی می‌کنم

*از زندگی در اینجا راضی هستم و ایران مردم خونگرمی دارد

*محبت هواداران ایرانی را در فضای مجازی می‌بینم

* ایران و عمان رابطه برادرانه دارند

*می‌دانم پسر عابدزاده در اسپانیا بازی می‌کند

*عمان با برانکو آینده درخشانی خواهد داشت

*متاسفم که فضای خوب نوروز را تجربه نکردم

*پدربزرگم با اقوام بلوچ ما ارتباط دارد

*فارس: اهالی فوتبال ایران در لیگ بیست و یکم شاهد یک انتقال جدید بودند. دو بازیکن عمانی به لیگ برتر آمدند و این اتفاق بی سابقه بود.

من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به لیگ ایران آمدم که یکی از قوی ترین لیگ‌های آسیا است. بسیاری از هواداران کشورهای عربی از شرایط فوتبال اینجا اطلاع دارند و بازی‌های تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد را در آسیا دنبال می‌کنند.

*فارس: آیا برای حضور در فوتبال ایران برنامه داشتی یا یک پیشنهاد غیرمنتظره رسید؟

به چند دلیل تصمیم گرفتم به ایران بیایم. اول اینکه یک قرارداد حرفه‌ای از سوی باشگاه مس رفسنجان دریافت کردم. بعد از این پیشنهاد با برانکو مشورت کردم و در نهایت تصمیم گرفتم به لیگ ایران بیایم. از محسن الغسانی (مهاجم عمانی سابق سپاهان) هم مشاوره گرفتم. به او گفتم از ایران پیشنهاد دارم. با هم صحبت کردیم و در نهایت تصمیم بر این شد که به لیگ ایران بیایم. الان هم راضی هستم.

*فارس: شرایط کار در مس رفسنجان و لیگ برتر را چگونه می‌بینی؟

من به باشگاهی آمدم که در دو فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشته اما شاید خیلی‌ از مخاطبان عربی ندانند که فائز در لیگ برتر ایران بازی می‌کند. مهمترین عاملی که باعث شد به ایران بیایم برانکو ایوانکوویچ بود. او در ایران سرمربی تیم بزرگ پرسپولیس بوده، اطلاعات زیادی به من داد و تاثیر زیادی روی من گذاشت. حرف‌های برانکو را شنیدم و دیدم منطقی است. در نهایت هم این تصمیم منطقی را گرفتم. به لیگ ایران آمدم و به مس رفسنجان ملحق شدم.

لیگ ایران یکی از لیگ‌های قوی آسیا است که در سال‌های گذشته بازیکنان خیلی قوی از آن در لیگ‌های کشورهای عربی حضور داشتند. مثل فرهاد مجیدی که در لیگ امارات درخشید. یا جواد نکونام که از لیگ امارات به لالیگا رفت و سال‌ها آنجا بازی کرد. یا علی کریمی که به عنوان یک اسطوره در باشگاه الاهلی و در امارات عملکرد خیلی خوبی داشت. همه این بازیکنان توانمند نشان دادند ایران لیگ بسیار قوی و پویایی در آسیا دارد.

*فارس: قبل از اینکه اینجا بیایی ذهنیت خاصی از فوتبال ایران داشتی؟

قبل از اینکه به لیگ ایران بیایم، تیم‌های ایرانی را درلیگ قهرمانان آسیا دنبال می‌کردم و می‌دانستم چه سطح خوبی دارند. می‌دانستم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد تیم‌های خیلی قوی هستند که در آسیا عملکرد خیلی خوبی داشتند. مخصوصا اینکه دیدیم در 5 سال گذشته پرسپولیس 2 بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. همه این‌ها راه را به من نشان داد. اندیشه و عقیده‌ای به من داد که لیگ ایران قدرتمند است. با وجود این تیم‌های قوی این تصمیم را گرفتم. حضور در ایران برایم تجربه خیلی خوبی است. خیلی خوشحالم که در این لیگ قدرتمند و سطح بالا حضور دارم و امیدوارم در ادامه هم موفق باشم.

*فارس: شرایط زندگی در ایران چگونه است؟

زندگی در ایران واقعا خوب و برای من شرایط عالی بوده است. قبلا هم تجربه حضور در ایران به همراه تیم ملی عمان را داشتم اما فقط به همراه تیم ملی می‌آمدیم، اردو می‌زدیم و بعد از چند روز می‌رفتیم. الان یک زندگی در ایران دارم. اینجا مردم خونگرمی دارد. از زندگی در اینجا خیلی راضی هستم و خداراشکر همه چیز خوب است.

*فارس: آیا شناختی از هواداران فوتبال در ایران داری؟

من در شهرهای رفسنجان یا تهران وشهرهایی که با اتوبوس برای انجام بازی رفت و آمد داشتیم، از هواداران شناخت پیدا کردم. ایران مردمان خوب و خونگرمی دارد. زندگی خوب و آرامی اینجا دارم و از آن راضی هستم. متاسفانه به خاطر شرایط کرونایی از حضور هواداران ایرانی محروم بودیم ولی با این وجود در فضای مجازی محبت آن‌ها را می‌بینیم. از آن‌ها تشکر می‌کنم. فضای مهربانانه‌ای بین ما ایجاد شده که فضای خیلی خوبی است. من از این زندگی، شرایط و رفتار هوادران راضی هستم.

*فارس: کدام یک از شهرهای ایران را دیده‌ای؟

به شهرهایی مانند رفسنجان، تهران و شیراز رفته ام ولی فقط به خاطر بازی بوده و نتوانستم تفریح‌گاه‌ها و اماکن دیدنی را ببینم. فقط به عنوان یک بازیکن از هتل به زمین بازی و از زمین بازی به هتل می‌رفتیم. یک روز هم در جزیره کیش بودم. جزیره زیبایی بود و از حضور در آن لذت بردیم.

*فارس: فرهنگ کشور ایران چقدر به عمان نزدیک است؟

رابطه بین دو کشور همیشه خوب بوده، این حرفی که می زنم برای دیروز نیست. سال‌هاست که رابطه بین عمان و ایران خوب بوده و هست. رابطه و فرهنگ دو کشور خیلی نزدیک و این مساله خیلی واضح است. اختلافی بین ما و ایرانی ها وجود ندارد. رابطه برادرانه‌ای با هم داریم. خیلی خوشحالم که در ایران زندگی و بازی می‌کنم.

*فارس: آیا به ادامه کار در ایران تمایل داری؟

از حضورم در باشگاه مس و لیگ ایران راضی هستم. امیدوارم روزبه روز پیشرفت کنم. امیدوارم فصل آینده هم در لیگ ایران باشم. قراردادم تا پایان فصل است و باید ببینیم تا آن زمان باشگاه و سرمربی چه تصمیمی می‌گیرند. دوست دارم در لیگ ایران به کارم ادامه بدهم اما باید ببینیم خدا چه می‌خواهد و چه اتفاقی می‌افتد.

*فارس: تاریخ فوتبال ایران دو دروازه‌بان اسطوره‌ای به نام ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده دارد. چقدر این دو را می‌شناسی؟

نام عابدزاده را شنیده‌ام و بازی‌های او را دیده‌ام. الان هم پسر او در لالیگای 2 بازی می‌کند که بازی‌هایش را دنبال می‌کنم. در کل از عابدزاده شناخت دارم اما از ناصر حجازی خیر.

*فارس: مس رفسنجان اکنون در رتبه چهارم لیگ برتر حضور دارد. فکر می‌کنی در پایان فصل می‌توانید رتبه بالاتری را کسب کنید؟

ان‌شاالله. الان شرایط خیلی خوبی داریم و تیم به هماهنگی خیلی خوبی رسیده است. محمد ربیعی و کادرفنی ارتباط خیلی نزدیکی با بازیکنان دارند. ربیعی این تیم را به لیگ برتر رسانده و این همدلی باعث می‌شود ان‌شاالله در پایان فصل رتبه بهتری داشته باشیم. امیدوارم تلاش بچه‌ها به ثمر بنشیند. بدون شک حضور در پله چهارم جدول برای ما خیلی خوب است. همه بازیکنان و اعضای کادرفنی تلاش می‌کنند که نتایج و رتبه بهتری کسب کنیم.

*فارس: رابطه‌ات با محمد ربیعی چگونه است؟

خداراشکر ارتباط خیلی خوبی با سرمربی و همچنین دیگر اعضای کادرفنی دارم. هماهنگی خیلی خوبی در تیم ما بین همه اعضا وجود دارد. ارتباطم با دیگر بازیکنان هم خیلی خوب است. خداراشکر همه چیز طبق روال پیش می‌رود و شرایط خوبی در تیم دارم.

*فارس: فکر می‌کنی کدام تیم شانس اول قهرمانی این فصل در لیگ برتر ایران است؟

امسال استقلال و پرسپولیس دو کاندید اصلی برای قهرمانی هستند. تیم های دیگر به نظرم شانسی ندارند. این دو تیم تنها شانس برای رسیدن به قهرمانی هستند.

*فارس: درعمان به شما لقب کینگ(پادشاه) داده‌اند!

(باخنده) در عمان دوستی دارم که همیشه من را در اینستاگرام به نام کینگ صدا می‌کند. با هم شوخی داریم و او به این لقب من را صدا می کند!

*فارس: در راه جام جهانی قطر، بسیار معتقدند اگر ایران در گروه شما (گروهB) بود، کار صعودش بسیار سخت می‌شد.

به نظرم گروه ما، گروه سخت تری بود. با حضور ژاپن، استرالیا وعربستان، هر تیمی در این گروه قرار می‌گرفت واقعا کارش سخت بود. ایران هم اگردر گروه ما بود صعودش سخت‌تر می‌شد. از طرفی اگر ما در گروه ایران بودیم کارمان راحت‌تر بود. ولی این اتفاقی است که افتاده، ما در گروه دوم و سخت تر بودیم.

*فارس: کار کردن با برانکو چگونه است؟

برانکو مربی خیلی بزرگی است. او تغییر و تحول بزرگی در عمان ایجاد کرده و مربی فوق العاده کارآمدی است. خودم به شخصه پیشرفت خیلی خوبی زیر دست برانکو داشتم. امیدوارم او در عمان بماند. برای انتخابی جام جهانی بعد هم جوانگرایی کند و تیم را بسازد تا بتوانیم شاهد پیشرفت خیلی خوب عمان در آسیا باشیم. تیم ملی ما آینده درخشانی به همراه برانکو ما خواهد داشت.

*فارس: در ایام نوروز هستیم. از این عید باستانی ایرانی‌ها چقدر شناخت داری؟

قبلا شناخت و تجربه ای از عید نوروز نداشتم. اما بر اساس شناختی که پیدا کردم؛ عید اولِ سال ایرانی‌ها است. واقعا امیدوار بودم عید نوروز را در ایران باشم اما باید به همراه تیم ملی در اردو باشم. خیلی متاسفم که نمی‌توانم در این فضای خوبِ کشور ایران باشم.

*فارس: با زبان فارسی آشنایی داری؟

فارسی را خیلی کم بلدم ولی اجداد من بلوچ هستند و از بلوچستان ایران بودند. در واقع می توانم بگویم ریشه من ایرانی است. پدربزرگم الان هم با اقوام‌مان در بلوچستان ارتباط دارد اما من هیچ ارتباطی با بلوچ‌های ایران ندارم.

*فارس: حرف آخر؟

خیلی ممنون!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مس رفسنجان فایز الرشیدی فوتبال ایران لیگ ایران ایران بیایم مس رفسنجان راضی هستم خیلی خوبی خیلی خوب لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته

زردپوشان وستفالن با کسب یک پیروزی حداقلی مقابل میهمان فرانسوی‌شان به صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا امیدوار ماندند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین و آخرین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران، در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، تیم فوتبال بوروسیا دورتموند پذیرای پاری‌سن‌ژرمن بود که این بازی با برتری یک بر صفر دورتموندی‌ها همراه بود.

با وجود بازی سراسر هجومی دو تیم و موقعیت‌های گلزنی پرتعدادی که هر کدام از آنها روی دروازه دیگری ایجاد کردند، تنها یک بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که این اتفاق در دقیقه 36 توسط نیکلاس فولکروگ با پاسی هوشمندانه از سوی نیکو اشلوتربک رقم خورد.

رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت

 

اگرچه هر دو تیم موقعیت‌‌های خطرناک متعددی برای اضافه کردن به تعداد گل‌های بازی داشتند، اما این پاری‌سن‌ژرمن بود که موقعیت‌‌های خطرناک‌تری ایجاد کرد و در یکی از آنها در عرض چند ثانیه دو بار پیاپی هر کدام از تیرهای عمودی دروازه حریف را به لرزه درآورد.

در نهایت اما این دورتموند بود که بازی را برد تا با اندوخته‌‌ای امیدوارکننده آماده سفر به فرانسه و برگزاری بازی برگشت در پاریس شود، دیداری که از ساعت 22:30 (به وقت تهران) روز سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه پارک دو پرنس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۱۰ نکته از دربی دیده نشده هفته ۲۵ لیگ برتر
  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • تراکتور مغلوب اولین کاپیتانی چشمی شد!
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • قربانعلی‌پور نظاره‌گر بازی سرنوشت‌ساز لیگ (عکس)