Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور گفت: تزریق دز چهارم برای افرادی که دچار نقص ایمنی هستند که پزشک آن را تایید کند و پس از آن برای افرادی سن بالایی دارند، توصیه می‌شود.

آمیتیس رمضانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تزریق دز چهارم واکسن کرونا گفت: تزریق دز چهارم برای افرادی که دچار نقص ایمنی هستند که پزشک آن را تایید کند و پس از آن برای افرادی سن بالایی دارند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انواع و اقسام بیماری‌هایی را داریم که سبب نقص ایمنی می‌شوند از جمله آن‌ها می‌توان به پیوند اعضا و ابتلا به سرطان اشاره کرد که در رابطه با این افراد لزوم تزریق دز چهارم ثابت شده است و به زودی برای افراد مسن هم ثابت می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر سایر افراد ۳ دز را تزریق کنند به اندازه کافی آنتی بادی دارند و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد، ادامه داد: البته مقدار آنتی بادی بعد از چند ماه کاهش پیدا می‌کند، ولی فعلا تزریق دز چهارم برای عموم جامعه توصیه نمی‌شود و اینکه چه زمانی برای انجام این اقدام به آن‌ها توصیه شود بستگی به شرایط جامعه دارد که برای مثال به این امر بستگی دارد که آیا مجددا به پیک جدیدی مواجه هستیم یا نه.

بیشتر بخوانید:  کاهش مالیات برای پزشکان آسیب دیده از کرونا/ تعرفه‌های پزشکی باید ۶۰ درصد افزایش پیدا کند

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور با بیان اینکه به طور کلی تزریق دز چهارم در دنیا به گروه که شامل افراد مسن و بیمارانی که دچار نقص ایمنی هستند توصیه می‌شود، افزود: این افراد هم از ابتدا آنتی‌بادی مناسبی در بدشان تشکیل نمی‌شود و هم اینکه به سرعت مقدار آن کاهش پیدا می‌کند و این در حالی است که در افراد سالم هم از ابتدا مقدار آنتی‌بادی مناسبی تشکیل می‌شود و هم به صورت تدریجی و طی مدت طولانی مقدار آن کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل تزریق دز چهارم به آن‌ها توصیه نمی‌شود البته قطعا تزریق دز چهارم زمانی برای همه افراد جامعه توصیه می‌شود، اما اینکه این توصیه چه زمانی صورت می‌گیرد به روند این بیماری در کل دنیا بستگی دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که فاصله مناسب بین تزریق دز سوم و چهارم برای بیماران دچار نقص ایمنی و افراد مسن چه بازه زمانی است توضیح داد: ۴ ماه بعد از تزریق سوم زمان مناسبی برای تزریق دز چهارم است و بهترین نوع واکسن هم برای این دز واکسن پروتئینی است چرا که این نوع واکسن را بعد از هر نوع واکسنی می‌توان تزریق کرد و آنتی‌بادی مناسبی هم ایجاد می‌کند و برای مثال برای می‌توان آن را برای در سوم و چهارم واکسن‌های از نوع ویروس غیرفعال، آسترازنکا و… مورد استفاده قرار دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشتر کشور‌ها برای دز چهارم استفاده از واکسن‌های پروتئینی را در دستور کار قرار دادند، ادامه داد: اگر این نوع را به اندازه کافی در اختیار نداشته باشیم می‌توانیم برای دز چهارم از پلتفرم‌های دیگر هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن کرونا واکسن کووید 19 کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کووید 19 کرونا دچار نقص ایمنی تزریق دز چهارم توصیه می شود برای افرادی برای افراد آنتی بادی مقدار آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد