Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:37:25 GMT

۵ هزار مسجد فارس به میزبانی ماه خدا می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۹۸۳

۵ هزار مسجد فارس به میزبانی ماه خدا می‌روند

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان گفت: دهه قبل از ماه مبارک رمضان یعنی دهه پایانی ماه شعبان به عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است.

او گفت: در این دهه هر ساله یکسری برنامه‌ها انجام می‌شود که یکی از این برنامه‌ها غبارروبی و عطرافشانی و نظافت مساجد است که یک روز در این دهه به همین نام نامگذاری شده است.

ملک‌مکان از برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مساجد در این استان خبر داد و گفت: ۵ هزار مسجد و حسینیه استان فارس مهیای میزبانی ماه خدا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: برای تنظیف و غبارروبی و عطرافشانی مساجد از ظرفیت ارکان مسجد و ساکنان محلات همان مساجد و حسینیه‌ها استفاده می‌شود چرا که مساجد متعلق به مردم هستند بنابراین همگان می‌توانند در این امر خیر همراهی و مشارکت داشته باشند.

او گفت: مراسم غبارروبی و تنظیف مساجد همزمان با سراسر کشور در روز پنج‌شنبه، ۱۱ فروردین‌ماه در تمام نقاط استان فارس برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان با بیان اینکه از ۵۰۰۰ مسجد و حسینیه استان فارس، ۴۰۰ مسجد و حسینیه در شیراز قرار دارند، گفت: در ماه مبارک رمضان معمولاً تمام مساجد و حسینیه‌ها و تکایای استان حتی مساجدی که ممکن است در طول سال به دلایلی تعطیل باشند، برای میزبانی از ماه خدا فعال هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی در مساجد اعم از اقامه نماز‌های جماعات یومیه، مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، تفسیر قرآن و کلاس‌های مختلفی در مساجد برگزار خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان مساجد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: یاد، نام و روش علامه شهید مرتضی مطهری (ره) به عنوان اسوه و الگوی معلمان باید احیاء و دانش آموزان باشد و با زندگی این متفکر شهید آشنا شوند.
سرهنگ احمدی از امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی به عنوان معلمان حقیقی یاد کرد و افزود: شهدا درس جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت را به صورت عملی به همگان آموختند.
غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء و اهداء گل به قهرمانان وطن پایان بخش این برنامه بود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد