Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر ، در آغاز سی وپنجمین روز جنگ اوکراین ولودیمیر زلنسکی در پیامی ویوئویی اعلام کرد، پیام‌های مثبتی در مذاکرات صلح با روسیه وجود دارد. مهمترین تحولات سی و پنجمین روز جنگ اوکراین را در زیر می‌خوانید:

۵:۵۳ نبنزیا: تحریم روسیه به بحران جهانی منجر می شود

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، تحریم‌های یکجانبه غرب علیه روسیه منجر به یک بحران اقتصادی جهانی در مقیاس تاریخی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده روسیه در این ارتباط گفت: «علل واقعی که بازار جهانی غذا را با آشفتگی جدی تهدید می‌کند در اقدامات روسیه نیست، بلکه تحریمی لجام گسیخته ای است که غرب علیه روسیه به راه انداخته است. کشورهای غربی نه به جمعیت کشورهای به اصطلاح جنوب جهانی و نه به مردم آن‌ها فکر نمی‌کند. تلاش برای منزوی ساختن روسیه از لحاظ اقتصادی، مالی و لجستیکی از کانال‌های همکاری چند ساله منجر به یک بحران اقتصادی در مقیاس تاریخی شده است و تنش در حمل و نقل و لجستیک و روابط مالی به تنش در عرضه بی وقفه و ایجاد ثبات در بازارهای بین المللی کشاورزی و مواد غذایی منجر شده است.»

نبنزیا گفت که روسیه به شدت به تعهدات بین المللی خود متعهد است و امنیت آن دسته از نیروهای اوکراینی را که تصمیم به تسلیم خواهند داشت، تضمین خواهد کرد.

۵:۳۳ بایدن هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش در اوکراین دیده نمی‌شود

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره جابه جایی نیروهای ارتش روسیه از شمال اوکراین گفت: هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش نظامی در اوکراین دیده نمی‌شود.

۲:۰۰ انگلیس: روسیه اهداف حمله را تغییر می دهد

وزارت دفاع انگلیس مدعی شکست حمله روسیه در حمله اوکراین شد و پیش بینی کرد مسکو به دنبال تغییر اهداف حملات از شمال به شرق اوکراین است.

۱:۴۰ زلنسکی: پیامهای مثبت در مذاکرات صلح وجود دارد

زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت: پیام‌های مثبتی از مذاکرات دریافت می‌کنیم، اما این پیام‌ها انفجارها و گلوله‌باران روسیه را کاهش نداده‌ است. رئیس جمهور اوکراین با این حال تاکید کرد که تا زمان پایان جنگ، تحریم‌های روسیه نباید لغو شوند.

وی همچنین با ابراز تردید از تصمیم مسکو برای کاهش عملیات نظامی در اوکراین اظهار داشت: ما تمهیدات دفاعی خود را کاهش نخواهیم داد.

۱:۱۵ پنتاگون: روسیه عقب نشینی نکرده است

روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه میان هیئت‌های این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد، اما پنتاگون با رد این ادعا گفته که نشانه‌ای از عقب نشینی ندیده است.

الکساندر فومین معاون وزارت دفاع روسیه گفت، کشورش تصمیم گرفته برای افزایش اعتماد متقابل و ایجاد شرایط لازم برای ادامه مذاکرات و دستیابی به هدف نهایی توافق و امضای توافقنامه؛ عملیات نظامی را در اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین و چرنی‌هیف، به شدت و در ابعاد گسترده کاهش دهد.
 

کد خبر 5455806

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین اوکراین روسیه جنگ اوکراین عراق حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عربستان سعودی ایران ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین ولادیمیر پوتین جنگ 2015 یمن جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟