Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌ غرب و سرپل‌ذهاب در مجلس گفت: تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر حرکت به‌ سمت اقتصاد دانش‌ بنیان است. - اخبار استانها -

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرمانشاه ، با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: شعار امسال بسیار مبارک است و مسئولان نظام جمهوری اسلامی با استفاده از این عنوان گامی برای توسعه و پیشرفت ایران بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر در کشور اقتصاد همراه با عدالت به وجود بیاید همه زمینه‌های پیشرفت، فعال خواهد شد و کشور به پیشرفت واقعی خواهد رسید گفت: تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر حرکت به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری منظور از اقتصاد دانش‌بنیان، نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها است که نتیجه آن، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل خواهد بود.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید یک ضرورت اساسی است و وقتی بحث دانش‌بنیان بعد از تولید مطرح می‌شود نظام ما در عرصه تولید علم و فناوری پیش‌رو است گفت: این علم و فناوری بابد در مسیر بهره‌برداری از منابع کشور حرکت کند و در این مسیر باید رفتارهای خوبی از سوی مسئولان مشاهده شود.

فناوری اطلاعات در تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین چه نقشی دارد؟ آموزش پرورش در خط مقدم تحقق شعار سال برای تولید دانش بنیان است دستاورد جدید دانشمندان هسته‌ای ایران؛ سامانه تشخیص نشت سوخت راکتور
وی با اشاره به اینکه به سهم خود در حوزه کاری با توجه به حوزه نظارت و قانون‌گذاری تلاش کردیم در سطح کشور و منطقه گام‌های موثری برداریم عنوان کرد: اعتبار مناسبی امسال برای سامانه گرمسیری در نظر گرفته شده است و امیدواریم این پروژه امسال تکمیل و اشتغالزایی پایدار و موثری انجام شود.

حیدری با بیان اینکه در پتروپالایش یک پروژه عظیم است که از زمان شروع کار دولت مجوز اجرای این طرح عملیاتی را گرفتیم بیان کرد: یکی از کارهای مناسبی که در این منطقه انجام شده بحث منطقه آزاد تجاری است که مصوبه این طرح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته شده و دولت کار مطالعات اجرایی این پروژه را آغاز کرده و هفت میلیارد تومان برای مطالعه و تکمیل این پروژه اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه در سه ماه نخست امسال آغاز شود افزود: رونق اقتصادی و صنعتی، جذب سرمایه‌گذار، افزایش صادرات و توسعه پایدار اقتصادی از دیگر مزایای ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی این منطقه می‌تواند مشکل بیکاری را در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تا حدود زیادی مرتفع کرده و برای جوانان این منطقه اشتغالزایی کند بیان کرد: استان‌های مرزی کشور باید در اولویت توجه دولت باشند، خالی شدن شهرهای مرزی برای هر کشوری تهدید محسوب می‌شود، تقویت بازارچه های محلی و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان از مسیر توسعه هر کشوری عبور می‌کند و زمینه بازگشت روستاییان مناطق مرزی را با استفاده از ظرفیت مرزی ایجاد کردیم.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی کوله‌بری از انتظارات مردم این مرزوبوم است و این طرح را پیگیری تا در مراجع بالاتر تصویب شود و این طرح پایدار است بیان کرد: همه فعالان مرزی استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان‌ و بلوچستان از امتیازات کارت مرزنشینی برخوردار خواهند شد و ماهیانه مبلغ دو میلیون تومان به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث توسعه راه‌ها و آسفالت جاده‌های مواصلاتی با استفاده از دو ماده 56 و 23 اعتبارات خوبی در بودجه امسال برای حوزه منطقه انتخابیه بنده در نظر گرفته شده است گفت: برای اصلاح شبکه آبرسانی نیز به منظور استفاده مناسب از ظرفیت‌های آبی منطقه اعتبارات مناسبی برای این ناحیه در بودجه امسال پیش‌بینی شده است و امیدواریم مرز خسروی امسال به عنوان نخستین مرز پرتردد برای زائران اربعین و ترانزیت کالاها استفاده شود.

انتهای پیام/833/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان مجلس شورای اسلامی غرب و سرپل ذهاب در مجلس نماینده مردم قصرشیرین اقتصاد دانش دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور

به منظور هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین برنامه راهیان پیشرفت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج و دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، نخستین برنامه راهیان پیشرفت را برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران

(IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام نخست این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۲ و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گروه دارویی سیناژن و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری