Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:58:08 GMT

مشکل تامین علوفه دامداران استان ایلام حل شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۴۱۵

مشکل تامین علوفه دامداران استان ایلام حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، ضمن تاکید بر نقش و اهمیت دامپزشکی بر سلامت و زندگی مردم اظهار داشت: از عمده وظایف سازمان دامپزشکی رساندن غذای سالم از نظر بهداشتی و شرعی به دست مردم است و در این راستا پایش و نظارت بر کشتارگاه‌ها حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یکی از موضوعات مهم را بحث مشکل تامین علوفه دام‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا متولیان باید پیگیری کنند تا مشکل دامداران که قشر مولدی هستند حل شود.

بهرام نیا در ادامه ضابطه مند کردن کشتارگاه در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که هم کسی بیکار نشود و هم موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم به نحو احسن در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام در توجه به حوزه دامپزشکی استان گفت: سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملاً تخصصی است که ماموریت‌های سنگینی را انجام می‌دهد، که می‌توان به سلامت دام، طیور و بهداشت جایگاه و نیز سلامت غذای مردم اشاره نمود که غفلت از آن آثار مخرب عظیم بهداشتی، اقتصادی واجتماعی را در پی دارد.

وی افزود: ماموریت مهم ومقدس دیگرسازمان دامپزشکی موضوع تضمین حلیت و طهارت غذاهای با منشاء دامی است که در سلامت روان مردم مومن نقش مهمی دارد که می‌بایست بدان توجه ویژه شود.

کد خبر 5455839

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام علوفه دامداری مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان خرم آباد جاذبه گردشگری ایلام سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقا سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

روز جهانی دامپزشکی سال ۲۰۲۴ با شعار "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب ناپذیر نظام سلامت هستند" بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در پایان از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرادامپزشک صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

دکتر مجتبی نوروزی
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور»

کد خبر 748311

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند