Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:45:11 GMT

۱۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان مرودشت دچار سرمازدگی شدید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۴۷۰

۱۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان مرودشت دچار سرمازدگی شدید شد

گروه استان‌ها- سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: یک هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های مرودشت براثر سرمای شدید چند شب گذشته دچار سرمازدگی شد. - اخبار استانها -

منصور امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مرودشت، با اشاره به کاهش محسوس دما و وقوع سرمازدگی در شب‌های اخیر اظهار داشت: بخشی از باغ‌های این شهرستان در بخش کامفیروز که در مرحله شکوفه‌دهی و عمدتاً باغ سیب هستند دچار خسارت 100 درصدی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر وقوع خسارت در باغ‌های سیب، گردو و بادام به بخش زراعت نیز خسارت وارد شده است، افزود: کارشناسان این مدیریت و مسئولان پهنه‌ها در حال برآورد خسارت هستند و میزان دقیق خسارت متعاقباً اعلام می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه با کاهش دما به منفی پنج درجه سانتی‌گراد حداقل برای چند ساعت در شب، سرمازدگی در باغ‌ها رخ خواهد داد، ادامه داد: با توجه به‌احتمال ماندگاری هوای سرد، باغداران برای به حداقل رساندن خسارت تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی بابیان اینکه با توجه به‌ پیش بینی‌های انجام‌ شده توسط اداره هواشناسی هشدارهای وقوع سرما به باغداران داده‌ شده بود، بر لزوم توسعه بیمه محصولات زراعی و باغی در موعد مقرر تأکید کرد.

خسارت سرمازدگی به باغات استان کرمان/ کشاورزان چگونه خسارات سرمازدگی را به حداقل برسانندهواشناسی ایران 1401/01/09؛ نفوذ سامانه بارشی به کشور/ هشدار سرمازدگی برای کشاورزان 17 استان+ جزئیاتروایتی از قصه پرغصه نابودی دسترنج کشاورزان براثر سرما/ درختان انار در استان مرکزی براثر سرمازدگی 2 بار کف‌بر شد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: بالغ‌ بر 130 هزار هکتار زراعت و هفت هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر

در راستای شناسایی خسارت سیاه شدگی میوه پسته مزرعه کلانتر کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی درمعیت کارشناس ناظر بخش خصوصی شهرستان فتاحی از محل بازدید بعمل آوردند.

فتاحی اظهار داشت: در شواهد ظاهری سیاه شدگی میوه پسته به علت کمبود کلسیم بخصوص در شرایط ابرناکی محیط و کاهش جذب توسط گیاه و ایجاد عارضه فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود

کارشناس ناظرباغات نیز گفت: درجهت اعلام قطعی دلایل این بیماری نمونه خوشه‌های خسارت دیده به مرکز تحقیقات ملی شوری کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف