Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، علی نوروزی مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در نشست با خبرنگاران فارس مازندران با اشاره به مأموریت محوله شرکت مخابرات ایران به ادارات مخابرات مراکز استان‌ها، اظهار کرد: مدیریت این شرکت  تمام توان خود را به صورت تمام وقت به کار بست  تا پاسخگوی نیاز مردم در بحث ارتباطات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه از بین بردن گسست بین پرسنل و نیروهای مدیریتی که میراث دولت قبل بود اشاره کرد و گفت: برای از بین بردن این گسست‌ها تلاش زیادی شده  و تمام ساعات اداری و غیراداری در حال پاسخگویی به مردم هستند، مذاکراتی داشتیم تا به‌صورت ویژه پاسخگوی نیازهای مردم در بخش ارتباطات باشند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه واگذاری خطوط اف تی تی اچ که یکی از سیاست‌های ابلاغی شرکت مخابرات ایران بود، اشاره و بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای واگذاری ۵ میلیون خطوط اف تی تی اچ عزم خود را جزم کردیم تا این تکلیف را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به کم‌کاری‌ها در خصوص ارتقاء نیافتن جایگاه مخابرات استان مازندران به لحاظ رتبه‌بندی بیان کرد: تا دو ماه قبل مازندران در رتبه ۳۰ تا  ۳۱ کشور بود در حالی‌که از نظر بضاعت باید جز ۷ استان برتر کشور باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های مازندران در حوزه ارتباطات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم که باید عنوان کنیم این میزان مشترک داشتن، این هنر ما نیست و فرهنگ بالای مردم است که متقاضی دیجیتالی شدن ارتباطات هستند و ما هم باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا مردم را در این حوزه بی‌نیاز کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه شاخص مخابرات ایران بر پایه اصول خاص طراحی و ارزیابی شده است، بیان کرد: پس از لحاظ کردن شاخص فنی و مالی  به استان‌ها امتیاز می‌دهند و وقتی ما در زمره استان‌هایی با رتبه پایین هستیم یعنی شاخص فاجعه بارتری از استان‌های دیگر داریم و باید در این حوزه خود را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اینترنت جز کالاهای لوکس و دست‌نیافتنی محسوب نمی‌شود، بلکه از ضروریات زندگی مردم است که به آن نیازمند هستند، چنان‌که  اگر یک روز اینترنت شهری برای ساعاتی قطع شود مردم دچار مشکل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران یادآور شد: ما باید همراه با نیاز مردم حرکت کنیم و استان‌ها باید تلاش کنند تا خود را طبق برنامه‌های تکلیفی مخابرات هماهنگ کنند.

این مسؤول تصریح کرد: باید همه مساعی خود را به کار ببندیم تا از مأموریتی که به مخابرات‌ مازندران محول شده است، عقب نمانیم.

نوروزی، به ایده‌ها و برنامه‌هایی که از سوی شرکت مخابرات ایران مطرح شده اشاره کرد و یادآور شد:  به‌عنوان مثال حوزه پهنای باند یکی از برنامه‌هاست که تحول عظیمی  را در حوزه مخابرات ایجاد می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌ها روی پروژه  FTTH متمرکز شده و در این راستا مذاکراتی با شهرداران و استانداران داشتیم و استمداد طلبیدیم تا با هم‌افزایی آنان این پروژه‌ها عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه اگر توانمندی جذب این ظرفیت را نداشته باشیم، این قابلیت از استان سلب می‌شود و به استان دیگری واگذار می‌شود، ادامه داد: لازمه جذب این ظرفیت مشارکت استانداران و شهرداران است که مسؤولان استان مازندران تا این لحظه همکاری خوبی داشتند و تعامل خوبی با شرکت مخابرات برقرار کردند.

این مسوول درباره چگونگی اجرای  پروژه USO در مازندران، گفت: USO تحول عظیمی در انتقال ارتباطات از نقاط شهری به روستایی است و تقریبا مناطق روستایی را از پوشش اینترنت پرسرعت بی‌نیاز می‌کند.

نوروزی بیان کرد:  این پروژه در حال اجرا است و تقریباً ۹ منطقه را شروع کردیم که هم پایداری شبکه را افزایش و هم قطعی‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین مردم می‌توانند به مدت طولانی از اینترنت استفاده کند و هم اینکه خدمات نوین را به مناطق دوردست سوق دهند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه ارتباطات از کشورهای دیگر عقب نیستیم، بیان کرد: عقب ‌ماندگی ما در حوزه کیفیت نیست و در بخش کمیت است و باید خدمات را درست توزیع کنیم و فراگیری مردمی ما نسبت به ارتباطات ارتقاء یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به اینکه در پروژه USO و در سال قبل  ۷۶۰ کیلومتر را مصوب و ۵۰ درصد را عملیاتی کردیم، ادامه داد:  پایان عملیات  پروژه USO تا خرداد سال جاری است که تا حد زیادی مشکلات پایین اینترنت در روستاهای دور افتاده حل خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به درخواست ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری تحت عنوان پروژه USO، بیان کرد: فناوری اطلاعات استان هم همکاری مضاعفی با شرکت مخابرات دارد و درخواست یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در این حوزه مطرح کرد.

نوروزی افزود: اگر این یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تصویب شود تقریبا کل استان از نظر پوشش اینترنتی پرسرعت بی‌نیاز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۱، بیان کرد: برنامه پیشروی ما طبق  شعار سال تدوین شده و در همین راستا فراخوانی را منتشر کردیم  و از صاحبان نظر و شرکت دانش بنیان تقاضا کردیم تا ایده و توقعات خود را از شرکت مخابرات ثبت و مطرح کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران اضافه کرد: ما پاسخگویی ندای رهبر در حوزه اشتغال بر پایه دانش بنیان باشیم؛ چرا که کلام رهبری نقشه راه است و  موارد را به درستی تبیین کردند.

انتهای پیام /۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت مخابرات رونق تولید استان مازندران علی نوروزی مخابرات ایران استان ها پروژه USO

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن

صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران ایفا می کند و به عنوان منبع اصلی انرژی و سوخت برای بخش های مختلف عمل می کند. با این حال، در سال‌های اخیر، این صنعت دستخوش دگرگونی قابل‌توجهی به سمت دانش محور شدن بوده است. این تغییر به سمت شیوه‌ها و فن‌آوری‌های مبتنی بر دانش به دلیل نیاز به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن هدررفت انرژی و افزایش رقابت کلی انجام شده است.

یکی از حوزه های کلیدی که صنعت نفت و گاز به کارگیری شرکت های دانش بنیان است. این شرکت ها که در توسعه فناوری ها و راه حل های نوآورانه تخصص دارند، در خط مقدم رشد بهره وری، کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن گازهای مرتبط در فرآیندهای تولید و توزیع بوده اند.

در ایران، صنعت نفت و گاز نقش پیشرو در استفاده از شرکت های دانش بنیان برای پیشبرد رشد اقتصادی را بر عهده گرفته است. ایران با بیش از 650 شرکت دانش بنیان فعال در بخش نفت، فناوری و نوآوری را با موفقیت در عملیات نفت و گاز خود ادغام کرده است. این شرکت ها نقش مهمی در افزایش بهره وری، بهینه سازی فرآیندها و توسعه راه حل های پایدار برای صنعت داشته اند.

همچنین رویکرد فعال دولت ایران به ویژه دولت سیزدهم در تمرکز بر توسعه میادین گازی کشور در رشد و نوآوری در بخش نفت و گاز موثر بوده است. ایران با اولویت‌بندی جمع‌آوری و استفاده از گازهای مشعل، نه تنها تولید گاز خود را افزایش داده، بلکه در بازار جهانی گاز نیز پیشتاز است. دستاوردهای این کشور در تولید گاز از میانگین نرخ رشد سایر کشورهای تولیدکننده گاز پیشی گرفته است و رتبه برتر را در مجموعه گازهای مشعل در میان کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز کسب کرده است.

ادغام شیوه‌های مبتنی بر دانش در صنعت نفت و گاز، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فناوری‌های پیشرفته را اتخاذ کنند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهند. با بهره گیری از تخصص و راه حل های نوآورانه ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بر چالش ها غلبه کند، بهره وری را افزایش دهد و رشد پایدار را هدایت کند.

علاوه بر این، تغییر به سمت رویکرد دانش محور در صنعت نفت و گاز فرصت های جدیدی را برای همکاری، تحقیق و توسعه باز کرده است. با تقویت مشارکت بین بازیگران صنعت، دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است به نوآوری سرعت بخشد، مهارت ها را افزایش دهد و فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر را تقویت کند.

در نتیجه، گذار صنعت نفت و گاز به سمت دانش محور شدن نشان دهنده نقطه عطف مهمی در تکامل آن است. با پذیرش فناوری، نوآوری و تخصص ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بهره وری را افزایش دهد، اثرات زیست محیطی را کاهش دهد و رشد پایدار را هدایت کند. ادغام شیوه های مبتنی بر دانش نه تنها صنعت را به سمت کارایی و رقابت بیشتر سوق داده است، بلکه آن را به عنوان یک بازیگر کلیدی در چشم انداز انرژی جهانی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان