Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:20:06 GMT

آموزش حضوری در قزوین، از ۱۴ فروردین الزامی است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۷۹۸

آموزش حضوری در قزوین، از ۱۴ فروردین الزامی است

ایسنا/قزوین مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: از ۱۴ فروردین دانش‌آموزان باید به‌صورت منظم در مدرسه حضور داشته باشند، در صورت غیبت غیرموجه مطابق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام می‌شود.

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا، آسیب‌های جدی به جامعه دانش‌آموزی وارد کرده است، باتوجه‌به مهیا شدن شرایط امن به دلیل پوشش واکسیناسیون، زمینه استقبال آموزش حضوری از سوی خانواده‌ها و دانش‌آموزان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روز یکشنبه چهاردهم فروردین‌ماه آموزش در تمام مدارس دولتی و غیردولتی استان و در تمامی مقاطع به‌صورت حضوری صورت می‌گیرد و حضور کلیه دانش‌آموزان ضروری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: دانش‌آموزان باید به‌صورت منظم در مدرسه حضور داشته باشند، در صورت غیبت غیرموجه مطابق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام می‌شود، دانش‌آموزان مبتلا به کرونا، دانش‌آموزان دارای علائم ابتلا به این ویروس یا دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای با تأیید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از طریق شاد و به‌صورت غیرحضوری در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور عوامل اجرایی مدارس نیز طبق برنامه هفتگی الزامی است و تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

سیاهکالی تأکید کرد: حضور در مدارس همراه با رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس است و جای نگرانی وجود ندارد، همچنین هرگونه تغییر در شرایط منوط به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است‌.

وی بیان کرد: مدیران مدارس از ظرفیت انجمن اولیاومربیان به‌منظور اقناع‌سازی خانواده‌ها استفاده کنند تا زمینه استفاده از آموزش حضوری برای تمان دانش‌آموزان فراهم شود، در سطح اداره کل و ادارات نواحی و مناطق باید تیم‌های نظارتی تشکیل شود تا به‌صورت مستمر اجرای مطلوب آموزش‌های حضوری مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: باتوجه‌به مدت‌زمان باقی‌مانده از سال تحصیلی ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحدالشکل دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی گفت: پیش‌ازاین مطرح شده بود که دبیرستانی‌ها باید یک ماه اضافه‌تر به مدارس بروند اما باتوجه‌به مشکلات حاصل شده و ضرورت زمان برای مسائلی مانند کنکور این تصمیم لغو شده و مدارس برای همه دانش‌آموزان در موعد مقرر به پایان می‌رسد.

سیاهکالی خاطرنشان کرد: در ایام بازگشایی مدارس نیز تلاش داریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی و صداوسیما با آگاهی‌بخشی و اقناع‌سازی بتوانیم شرایط حضور ایمن و بدون دغدغه دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين بازگشایی مدارس استانی علمی و آموزشی کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم

از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، حدود ۵ درصد از اتباع ۲۲ کشور هستند.

به بهانه روز معلم به یکی از مدارس اتباع خارجی رفتیم و هر کلاس درسی که سر می‌زدیم در حال تزئین کلاسهای خود بودند؛ دانش آموزانی که هر آنچه در توانشان بود دریغ نکردند تا این روز را در کنار معلم خود جشن بگیرند.

هر کدامشان به نحوی این روز را به معلمان خود تبریک گفتند؛ یکی جمله‌ای در وصف معلم گفت، دیگری دلنوشته ای خواند و دانش آموزانی که معلم را همچون مادر می‌دانستند؛ مادرانی که چه در خانه چه در مکاتب مسئول آموزش نسل آینده این جامعه را برعهده دارند.

همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز در وصف وطن خود همخوانی اجرا کردند.

هم اکنون از ۲۲ کشور جهان در مدارس استان خراسان رضوی در حال یادگیری علم و دانش در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان