Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:54:21 GMT

کاروانسرای شاه عباسی نیر مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۸۲۳

کاروانسرای شاه عباسی نیر مرمت می‌شود

نادر فلاحی گفت: پروژه‌های مهمی در حوزه گردشگری در شهرستان نیر در مرحله اجرا قرار دارد که امسال اعتبارات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل می گوید: تسریع در اجرای زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری بولاغلار، تخصیص اعتبار لازم برای توسعه منطقه نمونه گردشگری سبلان و مجتمع آبدرمانی مروارید در شهرستان نیر از جمله مواردی هستند که برای توسعه گردشگری این شهرستان در سال جدید پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مجدد موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر گفت: مرمت و رسیدگی به کاروانسرای شاه‌ عباسی نیر در دستور کار قرار دارد و پرونده ثبت جهانی این میراث باستانی نیز تکمیل و به یونسکو ارسال شده است.

در ادامه این جلسه وضعیت گردشگری نوروزی شهرستان نیر بررسی و اقدامات صورت گرفته در طول عید نوروز ۱۴۰۱ از سوی دستگاه‌های مختلف در این شهرستان مطرح شد.

شهرستان نیر با آثار باستانی و تاریخی در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده‌های صخره‌ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه گردشگری بولاغلار کاروانسرای شاه عباسی نیر آثار تاریخی و باستانی نیر شهرستان نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت