Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: در این مدت بیش از ۴۸ هزار دستگاه خودرو توسط ماموران پلیس راه و مابقی توسط دوربین‌ها ثبت تخلف، اعمال قانون شده است که  حدود ۶۹ هزار و ۵۵۷ فقره برگه جریمه صادر شده است.

او گفت: ثبت تخلف توسط دوربین‌ها بیش از ۲ برابر افزایش داشته است که پیش از آغاز تعطیلات نوروزی راهداری استان همدان اقدام به تجهیز و ساماندهی دوربین‌های ثبت تخلف کرده که امید می‌رود این کار در سالجاری نیز ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: ۶۷ دستگاه دوربین ثبت تخلف در مسیر‌های برون شهری استان همدان نصب شده است که از این تعداد ۶۴ دستگاه فعال هستند.

سرهنگ همایی گفت: هشت دستگاه دوربین برای ثبت تخلف تزریق نکردن واکسن کرونا فعال هستند که بیش از سه هزار و ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه به علت تزریق نکردن ۲ دُز واکسن توسط مالک آن، جریمه شدند.

به گفته او ۱۷۳ دستگاه خودرو به علت تخلف حادثه ساز توقیف شدند  و بررسی‌های موید این است که ۴۵ درصد سوانح برون شهری استان همدان به علت بی توجهی به جلو، ۲۹ درصد نداشتن مهارت و توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز و مابقی به سایر علل رخ داده است.

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: ۶۵ درصد مجموع تصادفات از ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۰ رخ می‌دهد که عمده علت آن تردد با حالت خستگی و خواب آلودگی و عجله برای رسیدن به مقصد است.

همایی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶۴ درصد تصادفات جاده‌ای در راه‌های اصلی، ۲۷ درصد راه‌های فرعی و ۹ درصد در راه‌های روستایی رخ داده است.

او گفت: ۲۶۲ نیرو به همراه ۹۴ دستگاه خودروی پلیس در اجرای طرح نوروزی پلیس راه مشارکت دارند که ۴۴ نیروی کمکی و ۱۱ دستگاه خودرو از سایر بخش‌ها در اختیار پلیس راه قرار گرفته است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه تخلفات رانندگی استان همدان پلیس راه ثبت تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باوی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر کارهای متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌های خوزستان با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته اما هنوز ایرادهایی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در خوزستان ۱۹ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصاء و به استان ابلاغ شد، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ نقطه که در تعهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

باوی گفت: منطقه غره در محور رامهرمز- بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک- شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر- هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند- لالی، کیلومتر ۲۰ محور خرمشهر- اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی- صنایع فول، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول، خارستان در محور بهبهان- رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آنها صورت گرفته و ایمن‌سازی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری خوزستان ضمن تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خبر داد: یکی دیگر از کارهای این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روز رسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری در خوزستان)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان و نصب سامانه‌های نظارتی برای اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی مؤثر باشد که باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

کد خبر 6091024

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری