Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) گفت: در سال گذشته بیش از 12 هزار واحد خون برای بیماران تالاسمی بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) مصرف شده است.

به گزارش ایسنا- رضا گل محمودی با بیان اینکه بیش از 3 هزار بیمار تالاسمی در سطح استان سیستان و بلوچستان حضور دارند گفت: در سال 1400حدود 12514 واحد خون جهت بیماران تالاسمی این مرکز استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 372 واحد خون نیز از ابتدای سال 1401،به بیماران تالاسمی این مرکز تزریق شده است.

گل محمودی افزود: با کمبود برخی گروه های خونی مواجه هستیم، بدلیل نیاز همیشگی عزیزان تالاسمی به خون از اهدا کنندگان خون درخواست می کنم که اهدای خون را به زمان های خاص مانند مناسبت ها موکول نکنند و در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

وی گفت: تالاسمی ماژور یک بیماری ارثی خونی است که بدلیل نقص در ساخته شدن گلبولهای قرمز خون ایجاد میشود به همین علت این بیماران مبتلا به کم خونی شدید بوده و برای ادامه حیات، ناچار به تزریق مرتب خون است.

به گفته گل محمودی بیماران تالاسمی از مصرف کنندگان همیشگی و اصلی خون در کشور هستند، از ابتدای شیوع کرونا وضعیت تزریق خون این بیماران بدلیل کاهش میزان استقبال برای اهدای خون تقریبا بصورت ناپایدار بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیماران تالاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان