Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@09:22:24 GMT

رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش راهبردی دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۲۹۷

رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش راهبردی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی ابراهیمی گتابی صبح چهارشنبه در نشست قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی با اظهار اینکه حیات و عزت ملت ایران اسلامی بسته به فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: این فرهنگ به عنوان مجموعه باورها و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال و پدیده‌ها و بسترهای رشد و پیشرفت جامعه را در همه زمینه‌ها به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمی‌توان نقش رسانه را در ترویج این فرهنگ عظیم که حیات یک کشور به آن گره خورده است، نادیده گرفت، افزود: نقش رسانه در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، یک راهبرد بنیادی است و رسانه در تبیین شاخص‌های ایثار و شهادت و همچنین اهمیت و جایگاه آن در جامعه و نیز موانعی که برسر راه ترویج این فرهنگ وجود دارد، نقش تعیین کننده دارد.

وی با اظهار اینکه راهیان نور یکی از ابزارهای مهم و اساسی در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و یکی از مهم‌ترین ابراز رسانه‌ای در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن محسوب می‌شود، افزود: به فرموده رهبرمعظم انقلاب راهیان نور باید فرآوری شود و این فرآوری همان جهاد تبیین در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است و در این زمینه باید یک جهاد رسانه‌ای شکل گیرد تا از غفلت و فراموشی دراین مقطع تاریخی و حساس و همچنین تحریف در امان بماند.

سرهنگ ابراهیمی یادآور شد: معاونت روابط عمومی سپاه کربلا طبق چند سال گذشته که برای انعکاس اخبار و رویدادهای راهیان نور قرارگاه رسانه‌ای به نام قرارگاه شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی راه اندازی کرده بود، امسال هم این قرارگاه رسانه‌ای از آغاز اردوی راهیان نور راه اندازی شد تا شاهد یک جهاد مجازی با همکاری اصحاب رسانه در مازندران باشیم.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا با اشاره به رونمایی پوستر این قرارگاه رسانه‌ای افزود: همچنین «جشنواره رسانه در راهیان نور» هم پس از برنامه راهیان نور برگزار و از رسانه‌های برتر این حوزه تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: تولید هفت مستند تلویزیونی در قالب سرزمین عشق در ایام نوروز، هفت برنامه تلویزیونی هفت سین بسیج، ۱۷ کلیپ و نماهنگ از حال و هوای راهیان نور با همکاری مرکز صداوسیمای مازندران، عکس نوشت، و استوری موشن هم برای انتشار در شبکه‌های مجازی از جمله تولیدات بوده است.

تولید شد. باید این نکته مهم گفته شود که این قرارگاه رسانه‌ای در آیتم‌های مختلف ارتباط زنده تصویری را از یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی با مرکز صداوسیمای مازندران، برقرار کرد. همچنین مهم‌ترین قسمت این ارتباط تصویری، برنامه ویژه مراسم سال تحویل در یادمان شهدای هفت تپه بود که به صورت زنده از سیمای مرکز تبرستان پخش شد. از تمامی اصحاب رسانه که به صورت جهادی پای کار انعکاس و انتشار اخبار راهیان نور بودند و همچنین از سردار مسلمی فرماندهی محترم سپاه کربلا که همراه و پشتیبان این قرارگاه رسانه‌ای بود و از مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران که در پوشش اخبار زنده تصویری و دیگر تولیدات گروه تلویزیونی سپاه کربلا را همراهی کرد، کمال قدردانی و تشکر ویژه دارم. امیدوارم کار برای شهدا فقط در ایام راهیان نور خلاصه نشود و در طول سال شاهد جهاد رسانه‌ای در ترویج و تقویت فرهنگ شهدا باشیم.

کد خبر 5455938

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ابراهیمی سپاه کربلای مازندران اردوهای راهیان نور مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان تردد وسایل نقلیه ایلام خرم آباد قرارگاه رسانه ای فرهنگ ایثار و شهادت راهیان نور سپاه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج

مدیرکل صدا و‌سیمای استان کردستان از آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم ملقب به مستوره اردلان خبر داد و گفت: این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید و روی آنتن خواهد رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی مرادی ظهر امروز در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که به مناسبت برنامه‌ریزی و پاسداشت روز دختر در صداوسیمای کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت فرهنگ رضوی و آشنای با جایگاه  فرهنگ‌ ایرانی و اسلامی با هدف هم‌افزایی و راهکارهای عملیاتی و پیشنهاداتی برای تولید محتوا در فضای رسانه تشکیل شود.

وی گفت: تبیین جایگاه حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی بی‌بدیل در کمال، معرفت، علم و شایستگی برای دختران به عنوان مادران آینده ایران بسیار ارزشمند و پراهمیت است، لذا توجه به پرداختن موضوع حجاب و عفاف و الگو سازی دختر ان مسلمان کُرد یک ضرورت اساسی و بنیادی برای استان کردستان است.

مدیرکل صدا و‌سیمای استان کردستان تصریح کرد: تأثیرگذاری دختران کُرد با رویکرد الگو آفرینی، بصیرت افزایی، نشاط بخشی و تبین جایگاه دختران کُرد در دفاع از عزت ملی و مقاومت هوشمندانه تبلیغات دشمان با تأیید بر کرامت زن ایرانی ضرورت است. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی به صورت گسترده برای پاسداشت روز دختر و دهه کرامت تدارک دیده شده است، افزود: حضور پرنشاط و پرقدرت در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی با رویکرد هویت قومی و ملی در تحقق این امر بسیار تأثیرگذار است.

مرادی عنوان کرد: امروز در نظام جدید حکمرانی دنیا قدرت رسانه تعریف شده و به عنوان قوه چهارم شناخته شده، رسانه‌های اجتماعی قوه چهارم با تأثیرگذاری هنری و فرهنگی تعریف کُرد و اهمیت حوزه رسانه برکسی پوشیده نیست.

وی درباره فعالیت قرارگاه قرارگاه رسانه‌ای استان توضیح داد: این قرارگاه براساس مصوبه شورای تامین استان تشکیل و با شکل‌گیری کارگروهای مربوطه نقش هم‌افزایی داشته و باید تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف قرارگاه به‌کار بگیریم.

مدیرکل صدا و‌سیمای استان کردستان خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد: تلاش‌ها و خلاقیت‌های شما در مراسمات مختلف به ویژه انتخابات سال گذشته بسیار ارزشمند بود، مدیران فرهنگی و فعالان فرهنگی و عناصر رسانه‌ای در استان فرمانده‌های جنگ شناخته شده هستند و بسیار در این عرصه خوش درخشیده‌اند.

وی با یادآوری تولید و پخش سریال سنجرخان، از آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم ملقب به مستوره اردلان خبر داد و افزود: این سریال در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید و روی آنتن خواهد رفت. عدم تعیین‌تکلیف شهرک سینمایی سنه‌دژ موجب تأخیر در تولید این سریال شده که هفته آینده استاندار پیگیری و تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیرکل صدا و‌سیمای استان کردستان با اشاره به اینکه 58 شبکه ماهواره‌ای کُرد زبان تبلیغات منفی و جامعه ما را تهدید می‌کنند، یادآور شد: الگوسازی و توجه به ظرفیت‌های نمونه افراد شاخص کُرد و زبان فرهنگ و هنر به نوعی بازدارندگی خواهد داشت و می‌توان از این طریق بسیاری از مشکلات و آسیب‌های جامعه را کنترل کرد.

به گزارش تسنیم؛ ماه شرف خانم ملقب به مستوره اردلان در سال 1220 قمری، در زمان حکومت امان الله خان والی اردلان در خانواده‌ای اهل فرهنگ در سنندج به دنیا آمد. خانواده‌اش، برخلاف فرهنگ و سنت آن زمان، او را هم‌تراز با مردان به آموختن علوم آن زمان تشویق کردند و وی نیز با ذوق و قریحه شعری‌اش، به یکی از شاعران نامدار این دوره تبدیل شد و در تاریخ نویسی نیز برابر با سایر مورخان آن دوره جلوه کرد.

زبان‌های کُردی، فارسی و عربی را نزد پدرش ابوالحسن بیگ قادری آموخت.

اولین زن تاریخ نگار جهان در 17 سالگی به اجبار با خسرو خان، فرزند امان الله خان والی سنندج ازدواج کرد و بیشتر اوقات خود را به مطالعه و سرودن شعر و نوشتن تاریخ می‌گذرانید و چون خسرو خان نیز شاعر بود، بیشتر او را بدین کار تشویق می‌کرد، مستوره هم به خسروخان علاقه‌مند شد.

دوران خوشبختی و آرامش روحی مستوره چندان طولانی نبود، زیرا خسرو‌خان اردلان در سال 1250 هجری قمری به بیماری کبدی دچار شد و ‌در 29‌ سالگی درگذشت. مرگ همسر و داغ از دست‌دادن برادر جوان ناکامش ابوالمحمد، علاوه بر سلب نشاط و شادابی جوانی از مستوره، ضربات روحی زیادی که دو ماه پرستاری و شب‌زنده‌داری از همسرش تحمل کرده بود، او را به انزوا و عزلت و مطالعه کتب دینی و تألیف کتاب عقاید کشانید.

مستوره در سال 1263 سنندج را ترک کرد و به سلیمانیه رفت و در همان شهر دیده از جهان فروبست. از جمله آثار این بانو می‌توان به دیوان شعر با 2 هزار بیت در قالب‌های مثنوی و غزل، تاریخ اردلان که معروفیتش را دو چندان کرده و وی را در عرصه تاریخ نگاری پرآوازه کرد و عقاید و شرعیات که عقاید مستوره در مذهب اهل سنت شافعی است، اشاره کرد.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند