Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:29:53 GMT

انجام ۴۸ عملیات امدادی در طرح‌ نوروزی هلال احمر کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۳۲۸

انجام ۴۸ عملیات امدادی در طرح‌ نوروزی هلال احمر کرمانشاه

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حوزه امداد و نجات تجهیز ۲۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت بین شهری با بکارگیری ۴۴ دستگاه آمبولانس و اقدامات رهاسازی در محورهای پر تردد استان کرمانشاه از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان بوده است.

وی افزود: ۱۵ تیم عملیاتی در پایگاه‌های شهری با امکانات و تجهیزات در آماده‌باش شبانه روزی سه تیم واکنش سریع و تیم‌های امداد هوایی و اضطراری در استان کرمانشاه برای پوشش تمامی حوادث احتمالی و همچنین برگزاری ۶ جلسه هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی برای ارائه خدمات امدادی در ایام تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به انجام فعالیت و آمادگی نیروهای هلال احمر در ایام نوروز، تصریح کرد: پایش، نظارت و مستقر شدن پایگاه‌های امدادی و ارزیابی در کشور و استان با بکار گیری چهار هزار نفر در طول روز از ابتدای اجرای طرح‌ها از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا هشت فروردین ماه سال جاری صورت گرفته و انجام ۴۸ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای امداد و نجات که از این تعداد ۲۹ مورد حوادث جاده‌ای بوده که ۱۹ مورد آسیب دیدگان آنها توسط امدادگران هلال احمر رهاسازی شده‌اند که ۱۷ نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده‌اند.

معتمدی بیان کرد: همچنین یازده مورد امداد کوهستان وجود داشته و ۱۴ مورد نجات یافته و هفت نفر به مراکز درمان انتقال یافتند که طی هفته گذشته در پی کولاک یک مورد حادثه گزارش شد که ۲۵ نفر آسیب دیده و ۲۵ نفر نجات یافته بودند.

وی در بیان امدادرسانی‌های هلال احمر که به صورت حضوری مراجعه داشته‌اند، خاطر نشان کرد: مراجعات حضوری افراد به پایگاه‌های امدادی هلال احمر در این مدت هفت مورد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: در حوزه جریان فعالیت‌های بشر دوستانه که به عنوان یکی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر بوده که یک دوم فعالیت‌های امدادی هلال احمر محسوب می‌شود در ۱۵ پست عملیاتی برای ارائه خدمات، امدادرسانی و فعالیت‌های بشر دوستانه نوروزی در میادین و ورودی شهرها در مراکز گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه مستقر شدند و آموزش بهبود رفتارهای ترافیکی، آموزش فعالیت‌های فرهنگی و راهنمایی مکان‌های گردشگری در استان به عنوان طرحی کشوری در تمام استان‌ها برگزار شد.

معتمدی گفت: غربالگری و ایمنی مسافران با طرح سحاب یا سامانه حرکت‌های امدادی و بشر دوستانه و اجرای طرح‌های ابتکاری مانند طرح پویش چلچراغ در این مدت عملیاتی شد که روزانه ۷۵ نفر و مجموعاً یک هزار و ۵۰۰ نفر در این ایام در طرح مشارکت داشته‌اند و اقدام به اطلاع‌رسانی‌های کرونایی در سفرهای نوروزی به ۱۳ هزار و ۶۷۲ نفر در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا داده شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اطلاعات لازم را از نقاط حادثه‌خیز در محورهای استانی به مسافران داده شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت به ۹ هزار نفر از مسافران اطلاعات و مشخصات جاده‌های حادثه‌خیز و به منظور غربالگری و سلامت مسافرین نیز به سه هزار نفر ۹۵۰ نفر اطلاع رسانی شده و راهنمای مسافرین به نقاط ایمن به یازده هزار نفر ارائه شده است.

معتمدی افزود: اقلام فرهنگی توزیع شده ۵۴ هزار و ۲۵۰ مورد بوده و ارائه اطلاعات و آموزش‌های ترافیکی به هفت هزار و ۹۰۰ نفر داده شده است.

کد خبر 5455824

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه جمعیت هلال احمر کرمانشاه سفرهای نوروزی عملیات امداد و نجات اورژانس هوایی مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان تردد وسایل نقلیه ایلام خرم آباد جمعیت هلال احمر استان استان کرمانشاه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ