Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «والی آدیمو» که در سفری اروپایی برای مشورت با متحدان آمریکا برای تقویت و اعمال تحریم‌های مجازات‌کننده روسیه در لندن به سر می‌برد، گفت گسترش دادن این تحریم‌ها به هدف تضعیف «توانایی عملیات ماشین جنگی کرملین» انجام می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه گذشته تحریم‌های جدیدی را بر چندین شرکت دفاعی روسیه از سازندگان مهمات، موشک‌ها  بالگردهای مورد استفاده در جنگ اوکراین تا شرکت‌های سازنده سیستم‌های رادار و تصویربرداری را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحریم‌ها هر سرمایه‌های مربوط به این شرکت‌ها را که در قلمرو قضایی ایالات متحده باشد، توقیف و شرکت‌های آمریکایی را از معامله با آنها منع می‌کند.

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و متحدانش بر ضد روسیه| بایدن: روسیه باید از گروه ۲۰ اخراج شود

آدیمو که در سخنرانی‌اش در اندیشگاه «چتم هاوس» گفت: «علاوه بر تحریم‌ شرکت‌ها در بخش‌هایی که امکان فعالیت‌های مضر روسیه را می‌دهند، ما قصد داریم تحریم‌هایی را برای مختل کردن زنجیره‌های تامین ضروری وضع کنیم.»

او گفت« «هدف ما استفاده از رویکردی هماهنگ‌شده است که شامل کنترل‌های صادراتی می‌شود که در طول زمان اثرشان آشکار می‌شود و تحریم‌هایی که فورا آسیب می‌زنند.» و اشاره کرد این تحریم‌ها همچنین تامین‌کنندگان جایگزین مورد استفاده روسیه را هم هدف قرار می‌دهند.

آدیمو گفت اعمال این تحریم‌ها تا زمانی تهاجم روسیه ادامه یابد، ادامه خواهد یافت.

آدیمو موفقیت این تحریم‌ها را به ایجاد یک نظام اقتصادی و مالی بین‌المللی بوسیله کشورهای دموکراتیک در پایان جنگ جهانی دوم نسبت داد که شامل صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و مقدمات «سازمان تجارت جهانی» می‌شدند.

او گفت انتظار دارد کشورهایی مانند چین و هند بخشی از این نظام مالی جهانی بمانند و بحران اوکراین باعث جدا شدن آنها از غرب نشود.

کد خبر 666779 برچسب‌ها روسیه - اوکراین روسیه و آمریکا تحریم روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین روسیه و آمریکا تحریم روسیه تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد

آمریکا، مجوزهایی که به شرکت‌هایی شامل اینتل و کوالکام اجازه می‌داد تراشه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌ها را به شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی صادر کنند را باطل کرد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اظهار کردند بعضی از شرکت‌ها روز سه شنبه مطلع شدند که مجوزشان باطل شده است. وزارت بازرگانی آمریکا تائید کرد که تعدادی از مجوزهای صادرات را باطل کرده اما از شرکت‌هایی که مجوزشان لغو شده است، نام نبرد.

این اقدام پس از رونمایی نخستین لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی هواوی به نام «میت بوک ایکس پرو» صورت می‌گیرد که در ساخت آن از پردازنده «کور اولترا ۹» اینتل استفاده شده است.

رونمایی این لپ‌تاپ، باعث عصبانیت قانونگذاران جمهوریخواه شد که عرضه این لپ‌تاپ را نشانه چراغ سبز وزارت بازرگانی به اینتل برای فروش تراشه به هواوی دانستند.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد برخی از مجوزهای خاص برای صادرات به هواوی باطل شده‌اند اما مشخص نکرد کدام مجوزها بوده اند.

لیز استفانیک، نماینده جمهوری‌خواه کنگره در بیانیه‌ای گفت: این اقدام، امنیت ملی آمریکا را تقویت کرده، از نبوغ آمریکایی محافظت می‌کند و توانایی چین کمونیست برای پیشرفت فناوری خود را کاهش می‌دهد.

این اقدام می‌تواند به هواوی که هنوز برای تامین قطات لپ‌تاپ‌های خود، به تراشه‌های اینتل متکی است، ضربه بزند و به تامین‌کنندگان آمریکایی که با این شرکت تجارت می‌کنند، آسیب برساند.

اینتل همچنین با تقاضای ضعیف برای تراشه‌های دیتاسنترهای سنتی و رایانه شخصی خود مواجه بوده است. این شرکت ماه گذشته، پس از پیش‌بینی درآمد و سود کمتر از برآوردهای بازار در سه ماهه دوم، ۱۱ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

هواوی در سال ۲۰۱۹ به دلیل واهمه از احتمال جاسوسی این شرکت چینی از آمریکایی‌ها، در فهرست محدودیت‌های تجاری آمریکا قرار گرفت که در راستای تلاش گسترده‌تر واشنگتن برای تضعیف توانایی چین در تقویت ارتش خود بود. اضافه شدن به این لیست، به معنای آن است که تامین کنندگان آمریکایی باید قبل از صادرات،  یک مجوز خاص را دریافت کنند.

با این حال، تامین کنندگان هواوی، مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش کالاها و فناوری به این شرکت دریافت کرده‌اند که شامل مجوز جنجالی صادر شده توسط دولت ترامپ بود که تحت آن، اینتل اجازه یافت تا از سال ۲۰۲۰ پردازنده‌های مرکزی مورد استفاده در ساخت لپ تاپ ها را به هواوی ارسال کند.

کوالکام همچنان مجوز فناوری‌های فایو جی خود را به هواوی داده که سال گذشته استفاده از تراشه فایو جی طراحی واحد «های سیلیکون» خود را آغاز کرد. تحلیلگران بر این باورند که تولید این تراشه‌ها، نقض قانون آمریکا بوده است. کوالکام اوایل ماه جاری اعلام کرد قرارداد امتیاز انحصاری این شرکت با هواوی در ابتدای سال مالی ۲۰۲۵ کوالکام به پایان می‌رسد و مذاکرات برای تمدید آن را آغاز کرده است.

مخالفان هواوی معتقدند چنین مجوزهایی به احیای مجدد این شرکت کمک کرده است. هواوی در اوت سال گذشته، صنعت تلفن هوشمند را با معرفی با یک گوشی جدید مجهز به تراشه پیچیده ساخت تراشه‌ساز چینی SMIC غافلگیر کرد. این گوشی با وجود محدودیت‌های صادراتی آمریکا برای هر دو شرکت ساخته شد و به منزله نقطه عطفی در شکست محدودیت‌های وضع شده توسط واشنگتن بود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرد این تلفن هوشمند در شش هفته اول سال ۲۰۲۴، به رشد ۶۴ درصدی فروش تلفن‌های هوشمند هواوی کمک کرد. تجارت قطعات خودروی هوشمند آن نیز به احیای مجدد هواوی کمک کرده است، به طوری که این شرکت در سال ۲۰۲۳ سریع‌ترین رشد درآمد خود را در چهار سال گذشته تجربه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود