Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه ماهه نخست امسال خرید تجهیزات تخصصی انجام و در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای کشور توزیع خواهد شد.

مهدی ولی‌پور شامگاه دیروز (۹ فروردین‌ماه) در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان، با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروز امسال از ۲۵ اسفندماه پارسال در ۱۴۰۰ پایگاه ثابت، پست موقت و سیار امداد و نجات جاده‌ای و مراکز عملیاتی سراسر کشور آغاز شده است، عنوان کرد: در همین راستا از ظرفیت ۲۰ هزار نیرو بهره‌گیری شده که از این تعداد حدود ۱۳ هزار نفر امدادگر و نجات‌گر آموزش‌دیده و ۷۰۰۰ نفر نیز نیروی آماده مجرب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۳۰۰۰ دستگاه خودرو و ۱۹ فروند بال‌گرد امدادی طی اجرای طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در کنار هم‌وطنان قرار دارند.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تاکنون ۲۰۵۱ مورد عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام شده که ۱۰۱۰ مورد عملیات مربوط به حوادث و سوانح رانندگی و جاده‌ای بوده است، ادامه داد: ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر از هم‌وطنان متاثر از حوادث مختلف، از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شده‌ و بیش از ۲۸۰۰ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.

ولی‌پور با توضیح اینکه برای ۵۰۰۰ نفر از هم‌وطنان خدمات سرپایی امداد و نجات ارائه شده است، تصریح کرد: ۹۶۱ نفر نیز توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۰۰ مورد عملیات نجات فنی و رهاسازی مصدومان از حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین عملیات‌ در استان‌های خوزستان، مازندران و اصفهان انجام شده است، توضیح داد: از ۲۰ هزار امدادگر و نجات‌گر فعال در سازمان جمعیت هلال‌احمر حدود ۵۰۰۰ هزار نفر خانم هستند که تیمی متشکل از این بانوان طی اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در مبادی ورودی استان‌ها مستقر شده و آماده ارائه خدمات در حوادث احتمالی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پست‌های ایمنی و سلامت نیز گریزی زد و گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از اعضای جوانان هلال‌احمر در مبادی ورودی استان‌ها و شهرهای گردشگرپذیر با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث، آموزش‌های همگانی و نصب هشدارها فعالیت دارند تا سفر خوب و ایمنی را برای هم‌وطنان رقم بزنیم.

وی با یادآوری اینکه حدود ۱۰ سالی است که به دلیل محدودیت اعتبارات در حوزه ناوگان امدادی و تجهیزات تخصصی امداد و نجات، آن‌طور که باید و شاید در سطح کشور نوسازی و توسعه ناوگان محقق نشده است، یادآور شد: علی‌رغم این موضوع، جمعیت هلال‌احمر با همه توان در حوادث مختلف در سطح کشور برای هم‌وطنان خدمات امدادی ارائه داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا در قالب برنامه کوتاه‌مدت در سال‌جاری و برنامه میان‌مدت پنج ساله بخش عمده‌ای از کمبودها را با تخصیص اعتبارات مورد نیاز جبران کنیم، افزود: در همین راستا امدادگرانی که در ۵۷۰ پایگاه امداد و نجات کشور حضور دارند باید تجهیزات انفرادی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا خدمات مورد نیاز را به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث ارائه دهند.

وی از تهیه ناوگان امدادی در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این ناوگان در بازه‌ زمانی مشخص و با تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده، به استان‌ها تحویل داده خواهد شد. همچنین در سه ماهه نخست امسال خرید تجهیزات تخصصی انجام و در بین پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای کشور توزیع خواهد شد.

ولی‌پور با بیان اینکه همه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در سطح کشور قبل از پایان امسال تجهیز و تقویت خواهد شد، اضافه کرد: پنج نقطه از استان زنجان که نیازمند راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است، بررسی شده و تیم کارشناسی طی دو هفته آینده به این استان اعزام و به محض دارا بودن شرایط اولیه، تاسیس این پایگاه‌ها در دستور سازمان قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های این سازمان و نیز برنامه‌های مهم و اولویت‌دار در سال‌جاری مسئله رفاه امدادگران، نجات‌گران و همکارانی است که در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مشغول به ارائه خدمات هستند، تاکید کرد: در همین راستا برای افزایش هزینه‌های ایاب و ذهاب برنامه‌ریزی انجام شده که تا پایان فروردین‌ماه امسال اعمال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص به‌کارگیری نیروهای امدادی به صورت ثابت در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه انجام شده تا امسال تعدادی از آن‌ها جذب شوند که امیدواریم در سال‌های آینده نیز همه آن‌ها را در این پایگاه‌ها جذب کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان پایگاه امداد و نجات هلال احمر نوروز 1401 سفرهای نوروزی پایگاه های امداد و نجات جاده ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تجهیزات تخصصی سطح کشور انجام شده هم وطنان خواهد شد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد باقر خلفی گفت: همچنین از گردشگران انتظار داریم در این مدت از اتراق کردن در حاشیه رودخانه در این شرایط جوی پرهیز کنند.

وی گفت: بر این اساس نیروهای امدادی برای خدمات رسانی احتمالی در جاده های این استان به حالت آماده باش درآمدند.

خلفی افزود: همچنین تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی استان البرز آماده خدمات رسانی هستند.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب امدادرسانی و اسکان در البرز وجود دارد.

خلفی از رانندگان نیز خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند