Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی قطر که جنبه تشریفاتی هم داشت به مصاف تیم لبنان رفت و در یک بازی آسان موفق شد این تیم را با ۲ گل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شکست دهد. اتفاق مهمی که در خصوص بازی ایران و لبنان رخ داد برگزاری آن در شهری غیر از تهران بود. مشهد در شرایطی به عنوان میزبان بازی ایران و لبنان انتخاب شد که انتظار می‌رفت بتواند میزبان شایسته‌ای برای این بازی باشد؛ به خصوص اینکه رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز است؛ اما در بازی ایران و لبنان به قدری هرج و مرج و بی‌برنامگی وجود داشت که یکی از روزهای تاریک فوتبال ایران رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر هاشمی جواهری که به تازگی مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی را بر عهده گرفته در توجیه هرج و مرج‌های پیرامون بازی ایران و لبنان گفت: «به جای اینکه به حواشی بپردازیم باید فکرمان را به این معطوف کنیم که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشت. » جواهری همچنین عنوان کرد که «ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران گرفته شد. ما و شورای تأمین استان همه گوش به فرمان و مجری دستوراتی بودیم که از تهران آمد، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود»

این صحبت‌های جواهری نشان داد وی اطلاعات چندانی از فوتبال ندارد. اینکه وی عنوان می‌کند به جای پرداختن به حواشی باید فکرمان را معطوف به صعود مقتدرانه به جام جهانی کنیم مصداق همین موضوع است؛ چرا که صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال به جام جهانی پیش از این و در بازی با عراق رخ داده بود و بازی با لبنان یک بازی تشریفاتی محسوب می‌شد.

تصاویری که از حضور هواداران در ورزشگاه امام رضا(ع) منتشر شد نشان می‌داد بر خلاف گفته مسئولان مبنی بر اینکه تنها به میزان ۵۰ درصد ظرفیت سکوهای این ورزشگاه بلیت فروخته شده؛ تقریباً همه سکوها پر از تماشاگر بود. چگونه می‌شود حدود ۱۰ هزار بلیت فروخته شود؛ اما تعداد تماشاگری که توانسته بودند بازی ایران با لبنان را از نزدیک تماشا کنند بیشتر از ۲۰ هزار نفر بودند؟ این در حالیست که تعداد قابل توجهی از هوادارانی که بلیت تهیه کرده بودند موفق به ورود به ورزشگاه امام رضا(ع) نشدند و ۱۰ هزار نفر که تعداد کمی هم نیست بدون بلیت و در بین دو نیمه موفق به حضور در ورزشگاه شدند. از طرفی در شرایطی که کشور همچنان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند اما اکثریت تماشاگران حاضر در این ورزشگاه فاقد ماسک بودند و ای کاش حداقل مسئولان برگزاری بازی حواسشان به این موضوع بود.

در شرایطی که ورزشگاه امام رضا(ع) جزو معدود ورزشگاه‌های استاندارد کشور است اما مسئولان فدراسیون فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و همینطور هیئت فوتبال این استان از برگزاری یک بازی تشریفاتی عاجز ماندند. بخش خنده دار و البته تأسف‌آور این ماجرا آنجاست که طی سال‌های گذشته تا به امروز فدراسیون فوتبال چندین بار درحواست میزبانی از جام ملت‌های آسیا را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده است. اوج تناقض در فوتبال ایران به صحبت‌های احسان اصولی در اسفند سال گذشته برمی گردد. وی در حاشیه مجمع سالانه هیأت فوتبال خراسان رضوی از از درخواست برای میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیا خبر داده بود. وی همچنین گفته بود که انتخاب مشهد به عنوان میزبان دیدار ایران و لبنان سیاستی است که در هیئت رئیسه فدراسیون دنبال شد.

متأسفانه سیستم برگزاری مسابقات در کشور اعم از رقابت‌های باشگاهی و ملی به شکل کاملاً منسوخ شده‌ای انجام می‌شود. در لیگ برتر این مشکلات به بدترین شکل وجود دارد و سازمان لیگ فوتبال کشور که متولی برگزاری رقابت‌های باشگاهی است به تنها چیزی که فکر می‌کند دریافت سود میلیاردی از تبلیغات محیطی است و خبری از ساماندهی حضور هواداران در ورزشگاه ها نیست. در خصوص میزبانی از مسابقات تیم ملی هم چنین وضعیتی وجود دارد و تنها تفاوتی که وجود دارد این است که شرایط برگزاری مسابقات ملی در ورزشگاه آزادی کمی بهتر از سایر ورزشگاه‌ها است.

باید امیدوار بود به اینکه روزی فرا برسد که در فوتبال کشور هر کس و هر چیزی سر جایش خودش باشد تا حداقل میزبانی از یک بازی تشریفاتی تا این حد با مشکل همراه نشود؛ اتفاقی که به نظر نمی‌رسد حداقل در آینده‌ای نزدیک رخ دهد. در نهایت اینکه با وجود بی برنامگی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال خراسان رضوی در میزبانی از بازی ایران و لبنان، فدراسیون فوتبال که همچنان بدون رئیس و با سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌دهد مقصر اصلی اتفاقات این بازی محسوب می شود؛ چرا که هیئت رئیسه این فدراسیون که رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی هم عضو آن است تصمیم به برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد گرفت؛ هر چند اگر این بازی در هر شهری به جز تهران هم برگزار می‌شد هم این اتفاقات رخ می‌داد.

برچسب‌ها احسان اصولی ورزشگاه آزادی کنفدراسیون فوتبال آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احسان اصولی ورزشگاه آزادی کنفدراسیون فوتبال آسیا احسان اصولی ورزشگاه آزادی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی ایران و لبنان یک بازی تشریفاتی فدراسیون فوتبال فوتبال ایران خراسان رضوی هیئت فوتبال جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی ایران؛ محل برگزاری بازی سپاهان مشخص شد

ورزشگاه دیدار آبی پوشان و سپاهان اعلام شد

طرفداری | ورزشگاه محل برگزاری یک مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی( یادواره آزادسازی خرمشهر) باشگاه های کشور فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

مسابقه دو تیم آبی پوشان جنوب – سپاهان اصفهان روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • جام حذفی ایران؛ محل برگزاری بازی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸