Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یک سال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

روایتی از یک ترور؛ اینجا بغداد ساعت ۱:۲۰ بامداد

بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ بود که خبری همه را شوکه کرد. خبر رسید که سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی و همراهانش ساعت ۱:۲۰ بامداد در حمله ارتش تروریست آمریکا به فرودگاه بغداد ترور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  (بیشتر بخوانید) 

چرا برگزاری رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین اهمیت دارد؟

رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین جمعه ۳۰ دی در شمال اقیانوس هند برگزار شد. 

در این رزمایش، تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی انجام شود. (بیشتر بخوانید) 

آغاز حرکت اردو‌های راهیان نور پس از ۲ سال تعویق/ کاروان‌ها از ۱۵ بهمن اعزام می‌شوند

سردار سید قاسم قریشی گفت: از ۱۵ بهمن برگزاری سفرهای رسمی راهیان نور را با همکاری ستاد ملی کرونا آغاز می‌کنیم.

خبرنگار ما در این گزارش نگاهی انداخته به تاریخچه اردوهای راهیان نور و نقش آن در فرهنگ‌سازی برای نسل جوان. (بیشتر بخوانید) 

تحویل نخستین محموله واکسن فخرا به وزارت بهداشت

مدیر کل بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از تحویل نخستین محموله واکسن فخرا به وزارت بهداشت خبر داد. 

به گفته رضا اله‌ورن، «نخستین محموله واکسن «فخرا» که به نام دانشمند شهید هسته‌ای و دفاعی، شهید فخری زاده نامگذاری شده است به میزان حدود ۴۲۶ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.»

این اولین محموله واکسن فخرا است که توسط وزارت بهداشت در سراسر کشور توزیع و در سبد واکسیناسیون عمومی، در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد. (بیشتر بخوانید) 

دریا و آسمان، زیر چتر حفاظتی هواناو تندر

هواناو یا هاورکرافت یکی از تجهیزات نظامی و غیرنظامی است. وظیفه اصلی این وسیله حضور به عنوان یک وسیله ترابری است. وسیله‌ای که به گواه کارشناسان و فرماندهان نظامی کاربرد‌های متفاوتی دارد.

تندر نخستین هواناو رزمی ایرانی است که قابلیت اجرای عملیات‌های آبی - خاکی را دارد. (بیشتر بخوانید) 

کدام اژدر‌های ایرانی قاتل ناو‌های هواپیمابر آمریکایی هستند؟

نبرد‌های دریایی برای کشور‌هایی با دسترسی به آب‌های آزاد، اهمیت بسیاری دارند. کشور‌ها برای حضور موفق در این نبرد‌ها و حفاظت از خود باید به سلاح‌های ویژه‌ای مجهز شوند. ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، قایق‌های تندرو، هواناوها، مین‌های دریایی، موشک‌های کروز و اژدر‌ها از جمله این تسلیحات هستند.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران جزو صنایع فعال در طراحی و ساخت انواع اژدرها در جهان به شمار می‌روند. (بیشتر بخوانید) 

حقوق سربازان در سال آینده زیاد می‌شود

سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی گفت: با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت دولت در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش حقوق کارکنان وظیفه خواهیم بود. اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ابتدای ۳۱ فروردين امسال با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داده بود. (بیشتر بخوانید) 

آسمان امن با پرنده‌های دست‌پرتاب ایرانی

پهپاد‌ها یکی از تجهیزات و تسلیحات پرکاربرد در عرصه نظامی هستند؛ تجهیزاتی که انواع و کلاس‌های مختلفی دارند. در این میان، پهپاد‌های دست‌پرتاب یکی از کاربردی‌ترین انواع پهپاد‌ها به شمار می‌روند که در کلاس پهپاد‌های کوچک دسته‌بندی می‌شوند.

این کلاس از پهپاد‌ها امروزه در برخی کشور‌های دنیا تولید شده و در اختیار نیرو‌های مسلح آن‌ها قرار گرفته است. نیرو‌های مسلح ایران نیز در سال‌ها اخیر توانسته‌اند نمونه‌هایی از این پهپاد‌ها را تولید کنند. در ادامه با برخی از دستاورد‌های این حوزه آشنا می‌شویم. (بیشتر بخوانید)

نابودی ژنرال‌های کلیدی دشمن با تک‌تیراندازهای ایرانی

سلاح‌های انفرادی یکی از مهم‌ترین عناصر رزم در میدان‌های نبرد به شمار می‌روند. تسلیحاتی که در کنار سایر تجهیزات نقش موثری را در ارتقای توان رزم سربازان حاضر در صحنه رزم ایفا می‌کنند. دیگر کارکرد آن‌ها را باید ایجاد برتری در یک طرف نبرد نسبت به طرف دیگر عنوان کرد.

تفنگ‌های تک‌تیرانداز از جمله موثرترین و مهم‌ترین تسلیحاتی هستند که سال هاست در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به تولید رسیده‌اند. (بیشتر بخوانید) 

اجرای راهبرد دفاع ساحلی ایران با موشک‌های کروز‌ بومی

توان نظامی یکی از بخش‌های قدرت ملی همه کشور‌ها در سراسر جهان به شمار می‌روند. اما در این بخش باید به یک نکته مهم توجه کرد و آن خودکفایی و بومی‌سازی است. نیرو‌های مسلح ایران نیز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز چنین راهبردی را اجرا کردند.

موشک‌های کروز‌ بومی یکی از تجهیزات و تسلیحاتی هستند که برای اجرای راهبرد دفاع ساحلی ایران کاربرد دارند. (بیشتر بخوانید)

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای مسلح تجهیزات نظامی اقتدار دفاعی شمار می روند بیشتر بخوانید نیرو های مسلح وزارت بهداشت محموله واکسن راهیان نور پهپاد ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده سپاه سروستان گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی، اردوی جهادی سلامت ، ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت در بیمارستان شهدای سروستان برگزار می‌شود.
مباشری افزود: در این اردو، ۱۵ پزشک در زمینه‌های قلب و عروق، ریه، آسم و آلرژی، جراح گوش، حلق و بینی، جراح چشم، دندانپزشکی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب و ستون فقرات، تغذیه، اعصاب و روان، رادیولوژی، کودکان، طب اورژانس، خون و آنکولوژی به بیماران خدمات رایگان ارایه می‌کنند.
فرمانده سپاه سروستان بیان کرد: این اردو به همت گروه جهادی بوعلی سینا و با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سروستان برگزار می‌شود.
شهرستان سروستان در جنوب شرق فارس و در فاصله ۷۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • اعزام سه هزار نفر از بسیجیان لرستانی به اردوی راهیان نور غرب کشور
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟