Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@18:09:23 GMT

فروش رول کاغذ کرافت و کاهی در کاغذ و مقوای طرفه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۸۸۴

فروش رول کاغذ کرافت و کاهی در کاغذ و مقوای طرفه

اکنون بیایید بررسی کنیم که این کاغذ چیست و چرا اینقدر در صنعت بسته‌بندی محبوبیت پیدا کرده است.

کاغذ کرافت چیست و چه کاربردی در صنعت بسته‌بندی دارد؟

کرافت از کلمه آلمانی «قوی» گرفته شده و این نام‌گذاری بی‌دلیل نبوده است. کرافت خام به لطف فرآیند ساخت خمیر کرافت، بادوام، مقاوم در برابر پارگی و قهوه‌ای رنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخته کاغذ Kraft که برای ایجاد کاغذ بسته‌بندی بادوام و کارتن محکم و جعبه‌های سفت و سخت ایده‌آل است، در واقع در طیف وسیعی از رنگ‌ها نیز موجود می‌باشد و این ویژگی، آن را برای بسته‌بندی برندهای مختلف بسیار متنوع می‌سازد. سطح کاغذ Kraft خام دارای بافت و متخلخل است که امکان چاپ با کیفیت بالا را برای ظاهری روستیک (Rustic) فراهم می‌کند.

تاریخچه کاغذ Kraft

کاغذ کرافت یک ماده بسته‌بندی است که نام خود را از فرآیند خمیرسازی کرافت گرفته که توسط کارل اف. دال آلمانی در دهه ۱۸۸۰ ابداع شد. به طور معمول در تولید کاغذ، ابتدا چوب را خمیر (آسیاب) می‌کنند اما دال دریافت که پردازش خمیر سلولز با مواد شیمیایی خاص (سولفات‌ها) استحکام کاغذ را افزایش می‌دهد. ماهیت بادوام و محکم کاغذ Kraft که در ابتدا به عنوان مواد بسته‌بندی مورد استفاده قرار گرفت، آن را برای تولید انواع بسته‌بندی مانند جعبه مقوایی قهوه‌ای کلاسیک که امروزه همه ما می‌شناسیم، محبوب کرد. برای دیدن قیمت کاغذ کرافت می توانید به سایت کاغذ و مقوای طرفه سر بزنید.

کاغذ کرافت چگونه ساخته می‌شود

کاغذ کاهی یا کرافت با استفاده از فرآیند کرافت ساخته می‌شود که مانند سایر روش‌های تولید کاغذ، شامل تبدیل شیمیایی چوب به خمیر چوب است. اجزای ساختاری چوب لیگنین و سلولز هستند. از آن‌جایی که با لیگنین نمی‌توان کاغذ خوبی ساخت، این ماده باید از سلولز جدا شود. برای انجام این کار، تراشه‌های چوب در یک "مایع سفید" ساخته شده از سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم پخته می‌شوند. آن‌ها لیگنین و سلولز را از هم جدا می‌کنند و خمیر چوب جامد و یک "مایع سیاه" باقی‌می‌ماند. تراشه‌های چوب اکنون به یک خمیر تبدیل شده و برای جدا کردن قطعات بزرگ‌تر غربال می‌شوند. خمیر برای حذف هرگونه مایع باقیمانده از پخت و پز، شسته شده و سپس می‌تواند به محصولات کاغذی مختلف تبدیل گردد.

تفاوت کاغذ معمولی با کرافت چیست؟

برخی از افراد ممکن است بگویند «این فقط یک تکه کاغذ است، چه چیزی آن را خاص می‌کند؟» به بیانی ساده، کاغذ کرافت قوی‌تر است و به لطف فرآیند کرافت که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم، لیگنین بیشتری از خمیر چوب کرافت جدا می‌شود و سلولز بیشتری باقی می‌گذارد که به کاغذ ویژگی‌های مقاوم‌تری در برابر پارگی بخشیده و آن را بادوام می‌نماید. کاغذ Kraft خام نسبت به کاغذ معمولی متخلخل‌تر است و این امر باعث می‌شود که برای چاپ کارایی کمتری داشته باشد اما در برابر فرآیندهای تکمیلی خاص مانند گوژکاری یا مهرکوبی حساس‌تر است.

چرا کاغذ Kraft از کاغذ معمولی بهتر است؟

بهتر است بپرسیم فرآیند کرافت در مقایسه با سایر روش‌های تولید کاغذ چگونه است؟ اول از همه، کاغذ کرافت به دلیل کاهش محتوای لیگنین و نسبت گوگرد بالا، قوی‌تر است. همچنین عمل سفید کردن روی آن انجام نمی‌شود. این امر بدین دلیل یک مزیت به شمار می‌رود زیرا سفید کردن باعث کاهش استحکام کاغذ و افزایش هزینه‌های تولید می‌گردد. برخلاف روش‌های دیگر، برای ساخت کاغذ Kraft می‌توان از انواع چوب از جمله کاج صمغی و بامبو استفاده کرد که در فرآیندهای سنتی کاغذسازی کنار گذاشته شده‌اند. علاوه بر این، با توجه به این واقعیت که تقریباً تمام مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرآیند بازیافت شده و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرند، این یک روش خودپایدار است.

چگونه از کاغذ Kraft در بسته‌بندی استفاده می‌شود؟

امروزه کاغذ کرافت عمدتاً برای ساخت جعبه‌های چین‌دار استفاده می‌شود و در سال‌های اخیر برای جعبه‌های کارتنی نیز بسیار محبوب شده است. به لطف ماهیت بادوام این کاغذ، صنعت تجارت الکترونیک از جعبه‌های چین‌دار برای محافظت از محصولات و اطمینان از مقاومت در برابر شرایط سخت حمل و نقل سود می‌برد. کاغذ Kraft بسیار متنوع است و طیف وسیعی از گزینه‌های بسته‌بندی نوآورانه را در صنعت بسته‌بندی امروزی امکان‌پذیر می‌کند.

انواع کاغذ کرافت

کرافت سفیدنشده روکش‌شده (CUK)

این ماده به عنوان ابتدایی‌ترین نسخه کرافت در نظر گرفته می‌شود. هیچ سفیدکننده یا مواد شیمیایی به جز موارد ثبت‌شده در فرآیند کرافت وجود ندارد. به همین دلیل به آن سولفات سفید نشده جامد یا SUS نیز می‌گویند. این ماده از ۸۰ درصد الیاف بکر چوب خمیر سلولز تشکیل شده است و دارای مقاومت در برابر پارگی و درجه سفتی بالایی است، بدون اینکه خیلی ضخیم باشد. در واقع، این نازک‌ترین بستر بسته‌بندی مبتنی بر کاغذ کرافت است که دارای یک پوشش طبیعی کائولن خاک رس-دی اکسید تیتانیوم بر روی سطوح خود جهت بهبود صافی و سهولت چاپ می‌باشد.

تخته بازیافتی روکش‌دار (CRB)

CRB ، ۱۰۰ درصد کاغذ Kraft بازیافتی است. از آن‌جایی که این ماده از فیبر بکر ساخته نشده، مشخصات تلرانس آن کمتر از SBS می‌باشد. با این حال، این امر همچنین آن را به یک بستر بسته‌بندی کم‌هزینه تبدیل می‌کند که برای مواردی مانند جعبه‌های غلات که مقاومت در برابر پارگی استحکام بالا لازم نیست، ایده‌آل می‌باشد. این امر همچنین باعث می‌شود تولیدکنندگان محصول، صرفه‌جویی در هزینه را برای مصرف‌کنندگان خود رقم بزنند و مزیت رقابتی در بازار کسب کنند. مواد ذکر شده در بالا به چیزی که ما به عنوان کارتن تاشو می‌بینیم، اشاره دارد. برای جعبه‌های چین‌دار، استحکام بیشتری با افزودن لایه‌های کاغذ کرافت به دست می‌آید. به این کار، آرایش شیاری یا Fluting می‌گویند.

قیمت کاغذ کاهی

قیمت کاغذ کاهی نسبت به کاغذهای دیگر بسیار پایین تر می باشد. کاغذ کاهی در صنایع بسته بندی ، چاپ روزنامه و 

کاغذ چرک نویس استفاده می شود. از این کاغذ در صنایع غذایی نیز استفاده می شود مانند کاغذ ساندویچ و یا پیتزا. برای دیدن قیمت کاغذ کاهی می توانید به سایت کاغذ و مقوای طرفه سر بزنید.آدرس این سایت در زیر آمده است. 

کاغذ Kraft چه مزایایی دارد؟

جدا از استحکام و محافظت از محتویاتی که درون آن قرار می‌گیرد، این کاغذ ۱۰۰% سازگار با محیط زیست است. به طور طبیعی در عرض چند هفته درست مانند برگ‌هایی که از درخت می‌ریزند، تجزیه می‌شود. علاوه بر این، کاغذ کاهی یا کرافت را می‌توان برای استفاده در بسته‌بندی‌های جدید بازیافت کرد.

فروشگاه کاغذ و مقوای طرفه

از آن‌جایی که این کاغذ وزن زیادی به بسته اضافه نمی‌کند، استفاده از آن هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد. اما این کاغذ دوستدار محیط زیست و بادوام را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ کاغذ و مقوای طرفه یکی از بهترین فروشندگان انواع کاغذ و مقوا در تهران است که بیش از ۸ دهه تجربه دارد. این گروه به عرضه انواع کاغذ از جمله کاغذ کرافت، کاغذ مومی، کاغذ روغنی و ... می‌پردازد. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به سایت این فروشگاه به آدرس الکترونیکی  https://papiere.ir مراجعه نمایید.

کد خبر 1616931

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برابر پارگی استفاده می شود کاغذ کرافت کاغذ کاهی قیمت کاغذ بسته بندی کاغذ Kraft

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است اسناد بالادستی آموزش عالی یکپارچگی ندارند/ تورم قوانین معضل جدی نظام دانشگاهی محصولات دانشجویان دانشگاه آزاد به بازار «چارسوق» رسید/ تاسیس ۵۰ فروشگاه آنلاین انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم رفع محدودیت تحقیقات نظامی در آلمان/ ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند نیمی از افراد بالای ۶۵ سال بی‌دندان هستند / چرا دندان پزشکان با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند؟

عاطفه اسحاقی کد خبر: 1228920 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن