Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:51:03 GMT

جاده ملایر- خنداب چهاربانده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۰۰۶

جاده ملایر- خنداب چهاربانده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: این شعار می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور باشد و و برای رسیدن به خودکفایی باید صرفه‌جویی ارزی در عرصه‌های مختلف رخ دهد

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی ارزی به معنای واردات حداقلی و صادرات حداکثری است گفت: کشور ایران باید صادرات‌محور باشد و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های داخلی امری ضروری است که برای رسیدجاده ملایر- خنداب  چهاربانده می‌شودن به این مهم  باید شرکت‌های دانش‌بنیان فعال‌تر از قبل شوند و مسئولان از ایده‌های خلاقانه نخبگان کشور بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی تصریح کرد: تاکنون از ظرفیت‌های دانش‌بنیان موجود در کشور استفاده نشده است، باید بدانیم این مهم تنها مسئولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیست بلکه خود سازمان‌ها و نهادها نیز موظفند در این زمینه گام بردارند.

وی با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» را مصوب کردیم افزود: اگر دولت بتواند از این قانون استفاده کند بسیاری از مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف رفع می‌شود.

آزادیخواه در ادامه اشاره به تغییرات سیاسی در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبلی افزود: قاعدتاً با تغییر دولت‌ها، تحولاتی در نظام مدیریتی کشور رقم می‌خورد و ملایر نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست، استان همدان  نیز در دولت سیزدهم نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه استاندار همدان نیز به فضای استان در حوزه‌های مختلف اشراف و آشنایی دارد تصریح کرد: با توجه به سابقه انقلابی و ایثارگری استاندار امیدواریم مشکلات موجود در استان حل و فصل شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر نیز نسبت به گذشته امیدهای تازه‌ای ایجاد شده است، افزود: برای تصدی فرمانداری ویژه ملایر، کش و قوس‌های زیادی داشتیم و در نهایت خروجی این کار یک فرماندار بومی، جوان و آتیه‌دار خوش‌سابقه است.

وی در بحث پیگیری مطالبات شهرستان ملایر، تصریح کرد: پیگیری‌های لازم را در خصوص دریافت بودجه انجام داده‌‌ایم و در این راستا اتفاقات خوبی رقم خورد که از جمله آنها می‌توان به قرار گرفتن یک بیمارستان به عنوان سهم ملایر در بودجه ۱۴۰۱ است، مقرر شده بیمارستان جدید با ۳۰۰ تا ۴۰۰ تختخواب در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود که طرح مطالعاتی آن آغاز شده است.

آزادیخواه با بیان اینکه چهاربانده شدن جاده ملایر- خنداب به طول ۴۰ کیلومتر نیز در دست پیگیری است، گفت: دستور لازم را از وزیر راه و شهرسازی در این زمینه اخذ کردیم.

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۱، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای ادامه مسیر را‌ آهن همدان-ملایر درخواست شده و از آنجا که این یک پروژه ملی محسوب می‌شود، اتصال دو راه‌آهن ملایر و همدان سبب می‌شود ملایر از تمام ظرفیت‌های مرکز استان نیز استفاده کند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت به فرمانداری‌های ویژه در کشور نیز اشاره کرد و افزود: به تازگی «فراکسیون فرمانداری‌های ویژه» در مجلس تشکیل شده و از آنجا که قریب ۴۰ فرمانداری ویژه در سطح کشور داریم، امیدواریم با تشکیل آن بسیاری از مسائل و مشکلات فرمانداری‌های ویژه از جمله ملایر پیگیری و حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین باید از ظرفیت خبرنگاران در سطح شهرستان برای اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش عملکرد خود استفاده کنند، افزود: مدیران در ملایر باید تلاش کنند و ریسک‌پذیر و پاسخگو باشند.

آزادیخواه با اشاره به ضعف خودروسازان در سطح کشور، تاکید کرد: در بحث خودروسازی مردم به ستوه آمده‌اند و نگرانی‌های بسیاری دارند که ما آن را تایید می‌کنیم، امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، به زودی در صنعت خودروسازی قانون چارچوب‌داری تدوین شود.

وی در بحث ارز ترجیحی نیز با اشاره  به اینکه دولت برای تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی حدود ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در نظر گرفته است گفت:  به طور میانگین سالانه برای مدیریت، کشور نیازمند ۴۰ میلیارد دلار ارز است که سالانه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد دلار یارانه را در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهیم اما متاسفانه برخی دچار تخلف می‌شوند و ضربات جبران‌ناپذیری را بر بدنه اقتصاد جامعه و مردم وارد می‌کنند.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی جاده ملایر خنداب بیمارستان ملایر دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در بخش تیمی این مسابقات تیم استان همدان اول و تیم‌های لرستان و تهران دوم و سوم شدند

در بخش انفرادی هم مهدی روزبهانی از استان لرستان در وزن ۴۶ کیلوگرم به نشان طلا رسید، در ۴۸ کیلوگرم سهند نجفی از آذربایجان غربی، در وزن ۵۰ کیلوگرم امیرعباس محمدنیایی از همدان، در ۵۲ کیلوگرم محمدطا‌ها دهقانی از خراسان جنوبی، در ۵۴ کیلوگرم سیدعلی ملکوتی از چهارمحال و بختیاری، در ۵۷ کیلوگرم یاور سبزعلی از همدان، در ۶۰ کیلوگرم محمدصفر بیرالوند از لرستان، در ۶۳ کیلوگرم سپهر رحیمی از چهارمحال و بختیاری، ۶۶ کیلوگرم امیرمحمد رستم پور از گلستان، در ۷۰ کیلوگرم محمدصالح مصباحی از لرستان، در وزن ۷۵ کیلوگرم ماهان ساجدی از مازندران و در وزن‌های منهای ۸۰ و به اضافه ۸۰ کیلوگرم نیما مختاری و عرشیا نورمحمدی هر دو از اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • جاده چالوس بسته است
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد