Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:06:52 GMT

ثبت ۱۲۴ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ویژه نوروز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۱۷۷

ثبت ۱۲۴ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ویژه نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، رامین صادقی اظهار کرد: تعداد ۱۲۴ پرونده تخلف صنفی در پی بازرسی از یک‌هزار و ۲۸۷ واحد صنفی در تعطیلات نوروزی در قالب طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ ثبت شده است.

وی افزود: بازرسان این سازمان به صورت اکیپی و برپایی گشت مشترک با ادارت ذی‌ربط تخلفات صنفی، با ثبت تخلفاتی مانند عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور فروش، حراج غیر قانونی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، کم فروشی، گران‌فروشی و تقلب را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در طی بازرسی‌های به عمل آمده، صاحبان واحدهای صنفی در اردبیل که برای آنها پرونده تخلف صنفی تشکیل شده به ارزش ۸۴۳ میلیون و ۵۴۹ هزار ریال بوده و پرونده پس از تکمیل جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

صادقی بیان کرد: با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پروژه درج قیمت تولید توسط واحد تولیدی نیز انجام شده و ۵۱ واحد تولیدی در استان در گروه کالایی آب معدنی، سس، نوشابه گازدار، ماءالشعیر، انواع کیک و کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک، کنسرو، انواع حبوبات، ترشیجات، انواع فرآورده‌های پروتئینی و ۵۰ قلم لوازم یدکی خودرو اقدام به درج قیمت تولید بر روی کالا کردند.

وی تصریح کرد: کارشناسان این سازمان بر آنالیز قیمت‌های درج شده در واحدهای تولیدی نظارت  به‌صورت مستمر نظارت دارند و به واحدهای تولیدی استان نیز تاکید شده علاوه بر قیمت تولید، قیمت مصرف‌ کننده را نیز بر روی کالاهای تولیدی درج کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان از نحوه محاسبه سود، جدول ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع تا مصرف‌کننده برای کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی در کانال‌های اطلاع‌رسانی ایتا، سروش سازمان و همچنین کانال‌های اجتماعی فعال در استان بارگذاری شده است.

صادقی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در تمرکز وظایف و اختیارات کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط را به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالاها اعمال می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: رامین صادقی تخلفات صنفی درج قیمت بر روی کالا قیمت تولیدکننده کالا قیمت تولیدکننده روی کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران