Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس پلیس فتا تهران از کشف بیش از ۹۰ درصدی پرونده های واصله از ابتدای سال جاری خبر داد. خبرگزاری میزان - سرهنگ سعید پیرزاد گفت: در کنار همه فرصت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد تهدیداتی نیز در این فضا متصور است، یکی از مهمترین تهدیدات فضای مجازی جرایم رایانه‌ای است که از ابتدای سال جاری به ویژه در جرائم مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان شاهد وقوع پرونده‌های متعددی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه متناسب با این تهدیدات اقدامات پلیس فتا نیز با قدرت و جدیت و به صورت تاثیرگذار ادامه دارد، گفت: کاربران به صورت دوره‌ای رمز‌های کارت بانکی خود را تغییر دهند و حتما از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کرده و قبل از مشاهده فیزیکی کالا از پرداخت بیعانه در خرید از سایت‌های فروش اجناس دست دوم جدا اجتناب کنند.

جانشین رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: از نصب اپلیکیشن‌هایی که از منابع ناشناس و نامعتبر برای شما ارسال می‌شود و نیز باز کردن پیامک‌هایی که حاوی لینک‌های جعلی برای ارائه خدماتی مثل مشاهده ابلاغیه سامانه ثنا، سهام عدالت و ... است و از سرشماره‌های شخصی و ناشناس برای شما ارسال شده اند اجتناب کنید و در زمان ورود اطلاعات کارت بانکی خود در درگاه‌های پرداخت بانکی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کرده و از اصالت درگاه پرداخت مطمئن شوید.

وی افزود؛ در رابطه با جرایم اخلاقی با توجه به اینکه صدمات جبران ناپذیری را به خانواده‌ها وارد می‌کند سعی کنید که از نگهداری و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود در گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی خوداری کنید.

به گفته سرهنگ پیرزاد بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های دریافتی در طرح ویژه پلیس فتا تهران بزرگ، بررسی و مجرمانی نیز در این رابطه دستگیر شدند، لذا شهروندان در صورت مشاهده موارد موضوع را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.   بیشتر بخوانید:
شهادت سرباز وظیفه سید نوید موسوی بر اثر اصابت گلوله؛ قاتل تحت تعقیب پلیس قرار دارد
انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس فتا پیرزاد پیرزاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا پیرزاد پیرزاد پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی