Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: وظیفه و رسالت ما در سال جدید بسیار بیشتر است و انشاءالله با اجرای ۳ طرح پژوهشی و فناورانه و حمایت و مساعدت مسوولین و دستگاه های اجرایی، به تحقق شعار سال کمک خواهیم کرد.

علی منصفی راد در کارگروه اقتصاد دانش بنیان که در دفتر نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه برگزار شد، گفت: از سال ۹۸ و طبق دستور ویژه و مأموریت مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جهاددانشگاهی به فعالیت های فناورانه در جهت رفع نیازهای اساسی کشور و تسهیل شرایط سخت تحریم، ده ها طرح فناورانه در کشور طراحی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با دستور مقام معظم رهبری و همچنین تأکید رییس جهاددانشگاهی کشور مبنی بر فعالیت واحدهای استانی حداقل در یک طرح فناورانه متناسب با ظرفیت های هر استان، طرح فناورانه متعددی از سوی جهاددانشگاهی در کشور ارائه شده است که جهاددانشگاهی استان سمنان ۳ طرح فناورانه را در دست اقدام دارد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارائه شده است، یک طرح در حوزه باطله‌های معدنی در استان سمنان است که فرآیند اجرای این طرح در استان با محوریت جهاددانشگاهی استان آغاز شده و امید می‌رود که ظرف سه چهار ماه آینده به مرحله تجاری سازی برسیم، علاوه بر این در قالب یک طرح فناورانه دیگر با همکاری یک شرکت معتبر به حوزه طراحی تجهیزات چاه های حفاری معدنی و غیرنفتی نیز ورود کردیم.

منصفی راد اضافه کرد: در این راستا در حال پیگیری راه اندازی پارک ملی علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان هستیم، این پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی فعالیت می کند و انشاءالله بتوانیم با پیگیری های ارزشمند نماینده محترم پردیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در سمنان راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری در سفر اخیر سال گذشته به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری کشور، در این حوزه نیز یک طرح فناورانه تهیه و ارائه شده است و امیدواریم با حمایت ها و مساعدت هایی که انجام خواهد شد بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

منصفی راد تأکید کرد: در همین راستا مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حال راه اندازی است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه تا پایان ماه جاری به بهره برداری می رسد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: علم و دانش به نژاد دامی در پژوهشگاه رویان، پژوهشکده ابن سیناو پژوهشکده رویان اصفهان و همچنین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی جهاددانشگاهی کشور وجود دارد و این مراکز علمی آماده همکاری در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر هستند.

منصفی راد همچنین از فعالیت دو مرکز نوآوری و شتابدهی در جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت: این دو مرکز در حوزه طراحی اپلیکیشن های موبایل و همچنین تجهیزات و مواد پزشکی از سال گذشته فعالیت خود را در جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز کردند، مرکز نوآوری تحقیقات کویر نیز از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان است که برای راه اندازی و فعالیت آن نیازمند کمک و حمایت ویژه هستیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی سمنان منطقه سمنان توليد دانش بنیان جهاددانشگاهی استان سمنان طرح فناورانه راه اندازی یک طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در دولت سیزدهم به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان با اشاره به جلسات مردمی استاندار اصفهان با مردم شرق شهرستان اصفهان، اظهار کرد: بخشی از نیازمندی‌های حوزه‌های عمرانی و زیرساخت‌های فرهنگی مردم این منطقه در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت که این نیازمندی‌ها هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: نکات خاص مربوط به منطقه باید در جلسه شورای تأمین مورد بحث قرار گیرد و تصمیماتی در حوزه مسائل اجتماعی و گاهی امنیتی در خصوص این نکات گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به مسئله حضور اتباع خارجی در منطقه شرق اصفهان تصریح کرد: رسیدگی به حوزه اتباع خواست ملی است و مربوط به شهر و منطقه خاصی نمی‌شود و البته نمی‌توان همه موضوعات مرتبط با آنها را حل کرد.

وی تشریح کرد: نباید در نگاه به اتباع خارجی با محوریت افغانستانی‌ها افراط و تفریط شود چون این افراد هم فرصت‌های خوبی برای ما به وجود می‌آوردند و هم حضور آنها ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد.

جان‌نثاری افزود: اتباع خارجی دو دسته هستند که دسته اول آنها مورد شناسایی واقع شده‌اند و از وضعیت آنها آگاه هستیم اما دسته دوم آنها غیرقانونی هستند و در هیچ‌یک از طرح‌های شناسایی اتباع خارجی هم حضور پیدا نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: در دولت‌های قبل رسیدگی به موضوع حضور اتباع خارجی مورد بی توجهی قرار گرفت اما در این دولت به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در بخش مرکزی منطقه شرق شهرستان اصفهان نیز اتباع خارجی در برخی نقاط ممنوع الحضور هستند، تاکید کرد: نکته بعد ساماندهی اتباع قانونی است که تا چه حد و نصابی می‌توانند در شهرهای کشور حضور داشته باشند و موجب تغییر ترکیب جمعیتی ما شوند که متأسفانه در برخی مناطق این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنا داریم این ترکیب جمعیتی را در طرح دو ساله اصلاح کنیم به عنوان نمونه در این طرح قرار است محدودیت‌هایی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی قرار دهیم و یا در صدور مجوز کسب و کار آنها اقداماتی انجام شود که این تعدیل ترکیب جمعیتی در حال انجام است.

جان‌نثاری یادآور شد: نکته دیگری که شوراهای اسلامی روستاها و همه معتمدین مناطق می‌توانند به آن ورود کنند این است که به دولت برای ساماندهی اتباع خارجی کمک کنند تا شاهد جهش بیشتری در این ساماندهی باشیم تا جایی که تبعه غیرقانونی نتواند اصلاً حضور داشته باشد.

کد خبر 747988

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان