Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در اجلاسیه علما و روحانیون شهرستان‌های رفسنجان و انار در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای این شهر با اشاره به موضوع جهاد تبیین اظهار کرد: در چند قرن اخیر در دنیا با حادثه‌ای مواجه‌ایم که تا به‌حال چندین بار رنگ عوض کرده و خودش را به‌روز کرده است و دلیل این حادثه خطرناک و نامبارک کشورهای قدرتمند و آغاز آن از کشورهای اروپایی‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان ادامه داد: آن حادثه، استعمارگری در دنیاست که از اروپا آغاز و در قاره آمریکا، آفریقا و آسیا گسترش یافت و به‌طور رسمی از قرن ۱۵ و ۱۶ بحث استعمار به‌طور جدی خود را نشان داد در راس آن  کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و پرتغال دست به استعمارگری زدند و تمام منابع و ظرفیت‌های کشورهای مستعمره خود را در اختیار گرفتند.

وی با اشاره به تاریخچه و نوع استعمارها کهنه، نو و فرانو پرداخت و تصریح کرد: استعمار خطرناکی که الان با آن مواجه‌ایم؛ کشورهای استعمارگر به هیچ وجه دنبال اشغال یک سرزمین و حکومت نیستند اما دست جایی گذاشتند که اگر آن اتفاق رقم بخورد همه اهدافی که در استعمار کهنه و نو دنبالش بودند تحقق می‌یابد و این استعمار «فرانو» نام دارد که همه همت کشور استعمارگر این است که ذهن و فکر توده‌های مردم را در اختیار خود قرار دهد. وقتی که ذهن و فکر مردم در اختیار قرار گرفت بستر فراهم می‌شود که مسؤولان و حاکمان آن کشور هم از افکار عمومی تبعیت کنند مانند این است که تمام جغرافیای آن کشور در فتح کشور استعمارگر قرار گرفته است، چون همه اهدافی که دنبالش هستند اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: اندشمندان غرب در اندیشکده‌های خود به این فکر کردند که چگونه یک تمدن با همه قدمتش سقوط کند و آن کشور متمدن را فتح کنند و به این نتیجه رسیدند که روی سه محور کار کنند که کشورها را بدون جنگ و خونریزی در اختیار بگیرند؛ اولین محور نظام آموزشی بود که اگر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در اختیار کشور استعمارگر قرار گیرد به همه اهداف‌شان دست می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اضافه کرد: محور دوم خانواده است که باید همه تلاش خود را صرف این کنند که خانواده را در اختیار خود قرار دهند و محور خانواده مادر است، اگر مادران یک تمدن و یک جامعه انسانی در اختیار تفکر استعمارگر قرار گرفت به‌راحتی آن کشور تسخیرشده است و نیازی به لشکرکشی، جنگ و خونریزی نیست.

وی محور سوم را خواص جامعه دانست که اگر بخواهند یک تمدن را به سقوط بکشانند طرح و نقشه کشورهای استعمار تسلط بر خواص جامعه است که محور خواص حامعه، نخبگان هستند.

علیدادی‌سلیمانی ابراز کرد: اگر ذهن و فکر مادران جامعه، نخبگان جامعه و معلمان به تسخیر استعمارگران درآمد تمدن سقوط خواهد کرد و از درون خالی می‌شود، اینجاست که جایگاه جهاد تبیین خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما در نگاه دینی و فکری با سه جهاد مواجه‌ایم، توضیح داد: جهاد اصغر با همه عظمت و قداست در میدان‌هایی‌ست که دشمن کاملا مشخص است و هدف را می‌دانیم و جهبه دشمن را می‌شناسیم و در یک جنگ تمام عیار رو در روی دشمن قرار گرفتیم و باید ایثارگری و بذل جان در دستور کار باشد.جهاد دیگر در فرهنگ دینی ما جهاد اکبر است که جهاد با نفس است.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: امام(ره) اگر توانست انقلاب با این عظمت را به وجود آورد اول در جهاد اکبر مجاهد موفق و پیروزی بود که توانست در صحنه‌های دیگر حرکت بزرگ را خلق کند و شهدای ما در درون خود قداست و پاکی پیدا کردند که توانستند این همه حماسه خلق کنند. شهید سلیمانی تمام همتش این بود که مراقبت درونی داشته باشد.

وی به جهاد کبیر که جهاد تبیین است پرداخت و اظهار کرد: این جهاد بصیرت،  فهم و تحلیل درست می‌خواهد که در مواجهه با استعمار فرانو که دقیقا جهاد تبیین نقطه مقابل استعمار فرانو است، موفق عمل شود. در جهاد تبیین نقش حوزه و روحانیت هم در طول تاریخ هم در دنیای امروز کم‌نظیر و بی‌نظیر بوده است.

علیدادی‌سلیمانی متذکر شد: جهادگر این میدان در صحنه جنگ و جبهه چهره‌های فرهیخته و فرهنگی هستند. آنها باید میدان دشمن را خوب بشناسند، نقشه‌های دشمن را بدانند و زمان‌شناسی کنند و در این راه فقط به شعار اکتفا نکنند، بلکه اگر به دنبال تبیین هستند باید استقامت کنند چون هرچه جلوتر می‌رویم ابزار دشمن پیچیده‌تر می‌شود که باید تلاش کنیم در این صحنه موفق باشیم و به وظیفه دینی خودمان به بهترین وجه ممکن عمل کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین بصیرت امام جمعه کرمان جهاد تبیین آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: کسی که برای امرار معاش خود تلاش می‌کند به مصداق جهاد با دشمن است؛ چرا که فقر یکی از بزرگترین دشمنان به شمار می‌رود.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز کار و کارگر که در معدن انگوران برگزار شد، با بیان اینکه تلاشی که برای آسایش جامعه انجام می‌شود در روشن شدن چراغ زندگی افراد موثر است و در دین اسلام ارزش دارد، اظهار کرد، اظهار کرد: کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و رونق و شکوفایی اقتصادی قرار دارند و تلاش‌های آن‌ها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه نگاه به کار و کارگر در دنیا براساس منفعت اقتصادی و نظام سرمایه‌داری است، عنوان کرد: در اسلام، کار و تلاش از کرامت خاصی برخوردار بوده و بر اساس فرمایش قرآن، پیامبر و ائمه اطهار (ع)، بالاترین و بهترین دریافت و برداشت انسان در دنیا تلاش است.

خاتمی خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه دارند از زحمات این افراد قدردانی کنند و با تضمین امنیت شغلی، در راستای ایمنی محیط کار و ارتقای مهارت‌های شغلی بکوشند.

در ادامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه معادن سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارند، اظهار کرد: ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است و در  این راستا سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است.

مجید گلشنی‌منفرد تصریح کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان، برای ایجاد رفاه و توسعه با اولویت‌بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد که بر این اساس باید ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت، در حالی‌که هم اکنون شاهد اختصاص فقط ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

وی تصریح کرد: این میزان تخصیص یافته تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان است.

گلشنی اظهار امیدواری کرد: با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت: در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیرفعال داریم که دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است