Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@02:40:16 GMT

روز توجه به طبیعت را به روز نابودی آن تبدیل نکنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۴۴۰

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به رعایت چند نکته محیط زیستی به مناسبت ١٣ فروردین و همراهی شهروندان تاکید کرد: روز توجه به طبیعت را به روز نابودی آن تبدیل نکنیم.

به گزارش قدس آنلاین، شینا انصاری بیان کرد: ۱۳ فروردین ماه روز انس با طبیعت نامگذاری شده، روزی که به رسم دیرین و سنت پدرانمان به دامان طبیعت پناه میبریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنتی نیک و زیبا که می بایست با نگاه مراقبت و حفاظت از محیط زیست برگزار شود. چراکه اگر در روز طبیعت اقدامات ما باعث آسیب به محیط زیست و تخریب آن شود، همان داشته های طبیعی و سرمایه های محیط زیستی برجای مانده نیز از بین خواهد رفت و روز توجه به طبیعت به روز نابودی آن تبدیل می شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به آموزه های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی در راستای حفظ و حراست از طبیعت، گفت: با توجه به فصل گلدهی گیاهان و زایش حیوانات در فصل بهار، محل اسکان خود در روز طبیعت را طوری انتخاب کنیم که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد. همچنین از آزار و اذیت حیوانات خودداری کرده و آرامش آن ها را برهم نزنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در روز طبیعت تا حد امکان از غذاهای آماده که نیاز به پخت ندارند استفاده و از روشن کردن آتش در کنار درختان صرف نظر کنیم. در صورت نیاز به آتش، حتی المقدور از زغال آماده به جای شکستن سرشاخه درختان و درختچه ها استفاده کرده و حتما در انتها، خاکستر را با آب و خاک بپوشانیم تا به طور کامل آتش خاموش شود. همچنین در صورت مواجه شدن با هرگونه آتش سوزی در جنگل و بوستان ها، نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و در صورت لزوم به مراکز آتش نشانی یا منابع طبیعی اطلاع دهیم.

انصاری در خصوص مدیریت پسماند در روز طبیعت گفت: حتما کیسه زباله جهت جمع آوری زباله ها در پایان روز همراه خود داشته باشیم و از رها کردن زباله ها در جنگل، ساحل، کنار رودخانه ها، مناطق کوهستانی و چشم اندازهای طبیعی بپرهیزیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار خودداری از هرگونه شکار و صید حیات وحش و حمل ادواتی چون تبر، اره و تور صیادی در روز طبیعت را از دیگر نکات مهم برشمرد و افزود: زیباتر است به جای شکار حیوانات و چیدن گل و گیاه، با ثبت تصاویر، از آن ها لذت ببریم. همچنین ماهی قرمز سفره هفت سین را در آب های جاری و رودخانه ها رها نکنیم چراکه این ماهی غیربومی است و می تواند تهدیدی جدی برای اکوسیستم های طبیعی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست کشور عزیزمان نیازمند همراهی و احساس مسئولیت همه مردم است، گفت: خداوند را به واسطه نعمت های بیشماری که بی منت در اختیارمان قرار داده شاکر باشیم و نگذاریم روزی فرا رسد که نتوانیم از مواهب این طبیعت زیبا بهره مند شویم. تلاش کنیم با دیدبانی طبیعت، این میراث گرانبها را بدون آلودگی و تخریب به نسل های آتی و فرزندانمان هدیه دهیم.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روز انس با طبیعت محیط زیست و توسعه پایدار روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد