Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:44:08 GMT

۷۷ درصد والدین خواهان آموزش حضوری به دانش‌آموزان هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۸۵۸

۷۷ درصد والدین خواهان آموزش حضوری به دانش‌آموزان هستند

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه یش از ۷۷ درصد والدین خواهان آموزش حضوری به دانش‌آموزان هستند، گفت: تصمیم آموزش حضوری بر اساس مطالبه حداکثری اولیا گرفته شده است.

علی موحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ با بازگشت به آموزش حضوری نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت را رقم خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برنامه‌ای به مدارس ابلاغ شده که یکشنبه طبق کلاس‌های درس طبق برنامه هفتگی دایر می‌شود و به همین منظور ۱۸۰۰ مدرسه استان بوشهر با ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در ۱۳۷۰ کلاس فعالیت حضوری فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: بیش از ۷۷ درصد والدین خواهان آموزش حضوری به دانش‌آموزان هستند. تصمیم آموزش حضوری بر اساس مطالبه حداکثری اولیا گرفته شده است و آن‌ها با ارسال پیام‌ها قدردان تصمیم آموزش و پرورش هستند.

موحدی خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای داشته یا درگیر کرونا باشند و نتواند در کلاس درس حضور پیدا کند با گواهی پزشکی غیبت آن موجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری مصوبه ستاد ملی کرونا، سپس خواست والدین و نظام تعلیم و تربیت و در آخر الگوپذیری از کشورهای پیشرفته سبب این تصمیم شد.

برخی نمی‌خواهند آینده سازان این سرزمین رشد علمی داشته باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: نگرانی بعضی از اولیا برای بازگشایی مدارس را دلسوزانه می‌دانیم و به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. در این خصوص زمینه برطرف شدن آن را فراهم می‌کنیم، اما برخی به جای والدین دانش‌آموزان اظهار نظر می‌کنند و نمی‌خواهند آینده سازان این سرزمین رشد علمی داشته باشند.

موحدی یادآور شد: ۱۴۰ مراقب سلامت از سلامت دانش آموزان مراقبت خواهند کرد و دانش آموزان با رعایت پروتکل‌ها فعالیت‌های علمی خود را پیگیری خواهند کرد.

وی گفت: حدود ۷۵۰ مربی پرورشی و مشاور فعال خواهند بود. ۱۹ مرکز مشاوره و اورژانس‌های اجتماعی دانش آموزی با خط ۱۵۷۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آموزش و پرورش هیچگاه ماموریتی با وجود کرونا زمین‌گیر نشد. در شبکه شاد همه ماموریت‌ها به خوبی انجام شد با شرکت ۱۸۰ هزار دانش آموز انتخابات دانش آموزی در بستر شبکه شاد انجام گرفت، مسابقات علمی، فرهنگی و ... در این شبکه برگزار شد.

موحدی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت در حوزه تربیت هیچگاه شرایط مجازی جای حضوری را نمی‌گیرد.

شاد برای تکمیل آموزش حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: باید دقت داشت که از ظرفیت شبکه شاد فقط برای تکمیل آموزش حضوری استفاده می‌شود و این طور نیست و آموزش و حضوری و هم مجازی باشد.

موحدی اعلام کرد که پوشش متحدالشکل دانش‌آموزان اگر چه خوب، اما ضروری نیست. دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که با پوشش رسمی برای حفظ شان مدرسه لازم است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مسیر جامعه به سمت ماسک و واکسیناسیون هدایت شده است و نه فاصله اجتماعی. از این رو کلاس‌ها با همان ظرفیت و شرایط معمول با تاکید بر تهویه هوا دایر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: گسست علمی و تربیتی از آسیب‌هایی بود که کرونا به آموزش و پرورش وارد کرد. شاید سایر ضربه‌هایی که کرونا بر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع زد قابل جبران باشد اما در عرصه‌های علمی و تربیتی آسیب‌ها غیرقابل جبران جبران ناپذیر خواهند بود.

موحدی عنوان کرد: کرونا به ما نشان داد که علیرغم دنیای دیجیتال و فضای سایبری هیچ کدام جای معلم را نمی‌گیرد و نفس معلم با هزاران تکنولوژی جبران پذیر نیست.

۱۸۰ هزار معلم فرهنگی در بوشهر اسکان یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال بعد از ۲ سال دوران سخت کرونا استان بوشهر آماده استقبال از مهمانان نوروزی شد و تا امروز ۱۸۰ هزار معلم فرهنگی در بیش از ۵۰۰ مدرسه و ۴ هزار کلاس درس اسکان داده شدند.

موحدی عنوان کرد: ۱۸۰ هزار معلم فرهنگی به‌طور میانگین روزانه ۲۵۰۰ مهمان معلم در استان بوشهر اسکان داده شد که آمادگی برای روزانه ۳۰ هزار معلم فرهنگی نیز وجود داشتیم.

وی با اشاره به اینکه با کمترین مشکل رسالت آموزش و پرورش استان بوشهر در تکریم مهمانان فرهنگی انجام شد، افزود: در ۲ روز پایانی تعطیلات به دنبال کاهش تعداد مسافران هستیم تا مدارس آماده استقبال از دانش‌آموزان شوند.

فرهنگیان در امر واکسیناسیون جز پیشگامان بودند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: پارسال با توجه به تاکیدات دولتمردان فرهنگیان در امر واکسیناسیون جز پیشگامان بودند و بیش از ۹۹ درصد آن‌ها ۲ دوز واکسن را دریافت کردند. در حوزه دانش‌آموزی نیز ۸۵ درصد از دانش‌آموزان دوز اول و ۷۵ درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

موحدی با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، عنوان کرد: آموزش در استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ با توجه به رنگ بندی آموزش‌های حضوری و گاهی حضوری مجازی انجام می‌گرفت و حتی در برخی مدارس آموزش حضوری هیچ‌گاه غیرفعال نشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ طرح‌های مختلف ابتکاری از استان بوشهر اجرا شد، افزود: از جمله آن‌ها طرح دانش آموز تراز انقلاب، مدرسه تراز انقلاب، خانوادگی تراز انقلاب و معلم تراز انقلاب را نام برد.

اردیبهشت اولین کنگره شهدای دانش آموزی و فرهنگی در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  اردیبهشت اولین کنگره شهدای دانش آموزی و فرهنگی استان در راستای ترویج سند بنیادین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

موحدی یادآور شد: در استان بوشهر ۴۷۱ شهید دانش‌آموز و ۱۱۱ معلم شهید وجود دارد که یکی از شهدای معلم خانمی است که در بمباران خارک به شهادت رسیده است.

بوشهر در جایگاه یازدهم کنکور کشور

این مقام مسئول گفت: ستاد کنکور اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شده است و نخبگان این حوزه دعوت شده‌اند تا برای امسال و سال آینده برنامه ریزی کنند که بوشهر جایگاه یازدهم خود را در کنکور سراسری در مرحله نخست حفظ و سپس آن را ارتقا ببخشد.

اردیبهشت اولین کنگره شهدای دانش آموزی و فرهنگی بیان کرد: استان بوشهر این آمادگی را این ظرفیت را دارد که جزو ۱۰ استان برتر در حوزه کنکور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش کرونای ا میکرون کرونا در ایران مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هزار معلم فرهنگی تراز انقلاب آموزش حضوری دانش آموزان دانش آموزی دانش آموز ۱۸۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش شهر فولادشهر با اشاره به جذب و هدایت بیش از ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه نهم تحصیلی به رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای افزود: باتوجه به تکلیف برنامه توسعه هفتم و تجهیز هنرستان‌های موجود و احداث و راه اندازی هنرستان‌های جدید در شهر فولادشهر این میزان هدایت تحصیلی در سال‌های آینده به بیش از ۵۶ درصد خواهد رسید.
رحیمی از توافق اداره آموزش و پرورش فولادشهر افزود: در این نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌آموزان رشته‌های گرافیک طراحی دوخت عکاسی و صنایع دستی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری