Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@04:01:44 GMT

جزئیات دیدار امیر عبداللهیان با همتای پاکستانی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۸۸۵

جزئیات دیدار امیر عبداللهیان با همتای پاکستانی

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیر عبداللهیان و محمود شاه قریشی در این دیدار از روند توسعه روابط دوجانبه استقبال و توافق کردند ملاقات های سطح عالی در سال جاری انجام و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در اولین فرصت برگزار گردد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین اجرایی ساختن هر چه سریعتر توافقنامه مربوط به بازارچه های مرزی را مورد تاکید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در این دیدار و در بخش مربوط به افغانستان، ضمن حمایت از همکاریهای بین المللی در کمک به مردم افعانستان از روند کند برخی تصمیمات که موجب گسترش روابط افغانستان با همسایگان و بهبود شرایط زندگی مردم می شود ابراز نگرانی کرده و اظهار امیدواری کردند تا هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به نیازهای واقعی مردم در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توجه جدی نماید.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان همچنین محروم کردن دختران از تحصیل را ناامید کننده دانسته و اینگونه اقدامات را موجب فاصله گرفتن هیات حاکمه طالبان از مردم و مشروعیت بین المللی دانستند.

امیر عبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات برجام، حل موانع باقیمانده را موکول به اراده طرف آمریکایی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با رد جنگ بعنوان راه حل مشکلات در اوکراین، تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از جنگ، کمک به خروج از وضعیت کنونی و کمک‌های بشروستانه به مردم اوکراین را تشریح کرد که مورد تحسین طرف پاکستانی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسین امیر عبداللهیان محمود شاه قریشی پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد