Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:09:11 GMT

همکاری آکادمی ملی علوم تاجیکستان و آکادمی ترک

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۹۵۱

همکاری آکادمی ملی علوم تاجیکستان و آکادمی ترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «فرهاد رحیمی» رئیس آکادمی ملی علوم تاجیکستان و «دارخان قادرعلی» رئیس آکادمی ترک نسبت به ایجاد تعامل و همکاری‌های دوجانبه علمی و پژوهشی اظهار علاقه مندی کردند.

در این ملاقات که در شهر «آلماتی» قزاقستان صورت گرفت، رحیمی و قادرعلی در مورد انجام پروژه‌های مشترک آکادمی ترک با دانشمندان تاجیکستان در زمینه‌های مورد علاقه متقابل و همچنین برگزاری همایش‌ها و ماموریت‌های پژوهشی به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل ذکر است که آکادمی ترک در سال 2009 ایجاد شده و هدف انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های مربوط به جهان ترک را دنبال می‌کند.

دفتر این آکادمی در پایتخت قزاقستان مستقر  است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آکادمی علوم تاجیکستان همکاری پژوهش همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی