Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمدرضا کریم پور گفت: همه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۳ می‌بایست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام)، ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده مشغول به تحصیل هستند و در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت.

به گفته سرهنگ کریم پورمتعهدین خدمت در نیرو‌های مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد حداکثر به مدت ۶ ماه مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر "پلیس+۱۰" برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت، پس از انقضاء مدت اعتبار آن، می‌بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

به گفته سرهنگ کریم پور مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.

طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می‌باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می‌شوند.

متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمت وظیفه عمومی خدمت سربازی نیروهای مسلح وضعیت خدمتی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!

سرپرست جدید استقلال در حاشیه تمرین امروز آبی‌ها با خبرنگاران گفتگو کرد.

طرفداری | آتیلا حجازی شب گذشته به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شد.

نصرالله خواجه‌گیری سرپرست پیشین استقلال، با علی خطیر آمد و با او هم رفت. شب گذشته بود که فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی استقلال در حکمی آتیلا حجازی را به عنوان سرپرست آبی‌ها انتخاب کرد.

آتیلا حجازی امروز در تمرین استقلال حاضر شد و با خبرنگاران گفتگو کرد. فرزند زنده یاد ناصرخان حجازی گفت:

تشکر ویژه از هواداران بسیار خوب استقلال دارم. این تشکر به خاطر حضور امروزشان نیست، بلکه به خاطر حضور و حمایت همه جانبه آنها از ابتدای فصل است.

من در ایران حضور نداشتم اما بلافاصله برای حضور در استقلال، تیم محبوب دوران بچگی‌ام و تیم پدرم، بی‌درنگ آمدم، چون دوست داشتم خدمتی هر چند کوچک به این باشگاه بکنم و خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. از اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان متاسفم، حق بانوان ایران بیشتر از این است.

الان فقط نیاز به آرامش داریم. نیاز به تمرکز داریم، چون وضعیت، وضعیت حساسی است. امیدوارم که بچه‌ها با تمرکز بالا بتوانند ادامه بازی‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آخرین بازی لیگ مقابل هوادار، حساس‌ترین مسابقه است. طبیعتاً با وجود اینکه میزبان نیستیم، باز هم باید از حداقل حضور هواداران برخورددار باشیم. امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که اتفاقاتی در این باره بیفتد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • پایان کار ملی‌پوشان تفنگ ۱۰ متر/ نجمه خدمتی بیست و چهارم شد
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!