Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:37:22 GMT

بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی؛ کمتر از حد نرمال

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۱۱۵

بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی؛ کمتر از حد نرمال

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی اظهار کرد: بارش باران در خراسان جنوبی در فصل بهار کمتر از نرمال پیش بینی شده است.

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شرایط دمایی تا ۱۴ فروردین عادی است، اما از ۱۵ فروردین تا هفته اول اردیبهشت برای بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس و سربیشه حدود سه تا شش درجه سلسیوس بالاتر از شرایط عادی و در سایر مناطق یک تا سه درجه سلسیوس بیش از نرمال پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان در فصل بهار ۳۰.۲ میلی‌متر است، افزود: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد در شمال شرق استان ازجمله زیرکوه و درمیان بارش‌ها ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال پیش بینی می شود.

نخعی یادآور شد: تا هفته‌ اول اردیبهشت ماه امسال بارش‌ها حدود ۱۰ میلیمتر کمتر از شرایط عادی پیش بینی شده و از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد دمای هوا تا یک درجه سلسیوس فراتر از شرایط عادی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی( اول مهر۱۴۰۰) تا ۷فروردین ۱۴۰۱ به ۷۰.۴ میلیمتر رسید که نسبت به آمار بلند مدت ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد  و میانگین بارش کشور به ۱۳۷.۳ میلی‌متر رسیده که نسبت به بلند مدت ۲۱ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارش باران هواشناسي خراسان جنوبی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات

سمیه ملاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق الگوهای هواشناسی به واسطه نفوذ امواج کم دامنه امروز آسمانی نیمه ابری خواهیم داشت.

وی افزود: برای پنج شنبه کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بارش پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: با افزایش فعالیت این سامانه از اواخر وقت جمعه تا عصر شنبه رگبار و رعدوبرق و کاهش دما مورد انتظار است.

وی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۳ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۷ درجه برسد.

کد خبر 6093916

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی