Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 670 هزار خودرو با پلاک کرمانشاه گفت: متاسفانه زیرساخت ها به هیچ عنوان با این تعداد خودرو همخوانی ندارد و همین امر مشکلات بسیاری در حوزه ترافیک ایجاد کرده است.

سرهنگ محمد حیدری امروز (10 فروردین) در آیین رونمایی از خودروهای کنترل هوشمند ترافیک با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه ترافیک، گفت: هم در مسئله ایمنی ترافیک و هم در مسئله بی انضباطی ترافیکی دارای مشکلاتی هستیم که باید برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با اشاره به وجود 670 هزار خودرو با پلاک بومی در سطح استان گفت: زیرساخت ها به هیچ عنوان با این تعداد خودرو همخوانی ندارد و همین عدم همخوانی موجب مشکلات عدیده ترافیکی در سطح شهر کرمانشاه شده است.

وی افزود: در کنار این عدم همخوانی عوامل دیگری هم در ایجاد ترافیک دخیل است که از جمله آن رفتار کاربران ترافیکی از جمله رانندگان و عابران پیاده و نیز هماهنگی بین دستگاه ها و میزان استفاده از فناوری ها جهت کنترل ترافیک است.

حیدری با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین جهت کنترل ترافیک گفت: خوشبختانه مدیریت جدید شهرداری رویکرد جدیدی در مدیریت کنترل ترافیک اتخاذ کرده و به این باور رسیده که کنترل ترافیک با روش های سنتی شدنی نیست و باید به سمت استفاده از فناوری های نوین برویم.

وی از خریداری 17 دستگاه دوربین ثابت هوشمند کنترل ترافیک جهت کنترل ترافیک شبکه بزرگراهی شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: این دوربین ها توسط شهرداری تهیه شده و به زودی کار نصب این دوربین ها انجام می شود.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به وجود سه شبکه بزرگراهی در سطح شهر کرمانشاه به طول 27 کیلومتر گفت: متاسفانه 65 درصد تلفات تصادفات شهری در این سه شبکه رخ می دهد.

وی افزود: از مجموع 97 فوتی تصادفات درون شهری 67 نفر آنها در همین سه شبکه بزرگراهی جان خود را از دست داده اند و عامل اصلی آن هم سرعت غیرمجاز است که نصب این دوربین ها می تواند نقش موثری در کاهش این تلفات داشته باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: علاوه بر نصب این 17 دستگاه دوربین ثابت، رفع نقص 10 دوربین پلاک خوان هم در دستور کار قرار دارد.

این مسئول به بحث بی انضباطی ترافیکی هم اشاره کرد و افزود: در این زمینه تخلفات ساکن از جمله پارک دوبله در کنار عرض کم معابر بسیار دخیل است.

حیدری افزود: در همین راستا جهت کنترل این بی انضباطی ترافیکی و جلوگیری از تخلفات پارک حاشیه، تهیه دوربین های کنترل هوشمند ترافیک که پلاک خوان هستند در دستور کار قرار گرفت.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: این دوربین ها در سطح معابر اصلی شهر حرکت کرده و تخلفاتی مانند پارک دوبله، توقف در محدوده میادین، توقف روی خط عابر پیاده و ... را ثبت کرده و خودروهای متخلف را اعمال قانون می کنند.

وی تصریح کرد: با ثبت این تخلف بلافاصله ظرف چند دقیقه پیامک جریمه برای رانندگان ارسال می شود.

حیدری با بیان اینکه این طرح تا حدی در کنترل بی انضباطی ترافیکی موثر است، گفت: در کنار این نیاز داریم که بحث احداث پارکینگ های عمومی بویژه در بافت های مرکزی و فرسوده شهر با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه پليس راهور بی انضباطی ترافیکی دوربین ها کنترل ترافیک جهت کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود