Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:20:56 GMT

۱۰ طرح بزرگ سرمایه گذاری در مازندران اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۳۶۹

۱۰ طرح بزرگ سرمایه گذاری در مازندران اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار مدیران اوقاف با استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران دارای یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه بوده که جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود و به همین خاطر از آن به‌عنوان دیار علویان یاد می‌شود، افزود: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران مربوط به حضرت سیدالشهدا (ع) و تعزیه‌داری در ماه‌های محرم و صفر است که بخش عظیمی از موقوفات استان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ رقبه آموزشی، حدود ۱۴ هزار رقبه تجاری، ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی، بیش از یک هزار رقبه خدماتی و ۲۲۷ رقبه با کاربری تأسیسات زیربنایی مانند راه، خیابان بوده و از نظر تنوع در نیات از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر با بروزرسانی و انعقاد ۵۰ هزار سند اجاره موقوفات و ثبت ۲۸۲ وقف جدید در مازندران شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای امینانه نیات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: در حوزه عمرانی، اوقاف و امور خیریه مازندران در کنار اجرای ۳۰۰ پروژه در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان، سرمایه گذاری در موقوفات را دنبال می‌کند و ۳۰ پروژه عمرانی موقوفات را به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرده است و اکنون نیز ۱۰ طرح سرمایه گذاری بزرگ در بخش‌های تجاری، زیارتی، خدماتی، مسکونی، کشاورزی و صنعتی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال در حال پیگیری است.

حجت الاسلام حیدری افزود: همچنین در بخش فرهنگی برگزاری مراسم‌های عزاداری در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر در راستای اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش یکی از وظایف اوقاف به‌شمار می‌رود که حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران در این دو ماه بر اساس نظر واقفان خیراندیش که در وقف‌نامه ذکر شده، صرف عزاداری و اطعام‌دهی می‌شود.

وی اظهار داشت: اوقاف مازندران طی سال‌های اخیر به حوزه بهداشت و درمان هم ورود پیدا کرده و از محل عوائد موقوفات ۱۰ ها تجهیزات درمانی مانند دستگاه الکترو سرجری، دستگاه برونکوسکوپ، دستگاه پمپ سرم، دستگاه دیالیز، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه سونوگرافی، دستگاه آر اُ (R O) تصفیه آب دستگاه دیالیز، خودروی آمبولانس، ۷ دستگاه سرمایشی، دستگاه ام آر آی، دستگاه اکسیژن‌ساز و… به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال برای بیمارستان‌های استان خریداری و با پرداخت بخشی از هزینه درمان، بیش از ۵۰۰ بیمار نیازمند را از بیمارستانها ترخیص کرده است.

وی گفت: حمایت از تولید در بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های اوقاف مازندران به‌شمار می‌رود که با مدیریت مستقیم بر حدود ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مدیریت غیرمستقیم بر بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی وقفی، نقش مهمی در تولید مرکبات و برنج دارد و با توجه به نیاز کشور به فرآورده‌های سلولزی و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، اوقاف مازندران اقدام به اجرای طرح زارعت چوب در ۲۰۰ هکتار از اراضی وقفی و مستقلات امامزادگان استان کرده است تا ضمن تولید چوب‌های صنعتی، درآمد پایداری برای بقاع متبرکه استان ایجاد شود.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: اوقاف مازندران طی چهار سال اخیر در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی از محل عوائد موقوفات و نذورات مردمی اقدام به برپایی موکب در شهر مقدس سامرا و نعمانیه عراق کرده که در ایام حضور، روزانه به ۲۵ هزار زائر حسینی خدمت رسانی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: فعالیت در حوزه‌های علمی و پژوهشی یکی از اهداف اوقاف مازندران در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود که علاوه بر توزیع ۶ هزار بسته تحصیلی و تهیه ۳۰۰ تبلت دانش‌آموزی، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت کرده و پاساژ موقوفه امام رضا (ع) آمل را در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده است.

کد خبر 5456163

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و وقف ابراهیم حیدری استانداری مازندران مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا تردد وسایل نقلیه ایلام گرگان خرم آباد اردوهای راهیان نور اوقاف مازندران شمار می رود هزار رقبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان