Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در نوروز 1401 استقبال مهمانان نوروزی از گردشگری آبی در خوزستان چشمگیر بوده است، اظهار کرد: اعضای جمعیت هلال احمر خوزستان تاکنون به 40 گردشگر که در رودهای خوزستان دچار حادثه شدند، امدادرسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ملی خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر در دو قالب امداد و نجات و جوانان ارائه می‌شود تا پایان روز نهم فروردین‌ماه 180 هزار مسافر نوروزی تحت پوشش خدمات نوروزی هلال‌احمر خوزستان قرار گرفتند.

خدادادی گفت: در استان خوزستان 60 پایگاه امدادی جاده‌ای دائم و موقت وجود دارد و یکهزار و 500 نفر از نیروهای جمعیت هلال‌احمر در استان به مسافران نوروزی و زائران راهیان‌نور خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر خوزستان حدود 40 دستگاه آمبولانس، 20 خودرو امدادونجات و یک بالگرد در حال خدمت‌رسانی هستند، افزود: تب‌سنجی و تست قند و فشارخون و ویزیت سرپایی توسط پزشکان داوطلب و انتقال بیماران به مراکز درمانی از خدمات سلامت‌محور جمعیت هلال احمر استان خوزستان است.

خدادادی اذعان کرد: ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوستدار کودک همچنین اجرای طرح‌های سحاب، مرزبان‌یار و بهرفت از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر در دوران تعطیلات نوروزی است.

وی با اشاره به افزایش ورود و خروج از استان خوزستان طی 10 روز گذشته اضافه کرد: سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان نیز با دوچرخه در مناطق تفریحی و گردشگری استان خوزستان به عنوان راهنما در حال گشت‌زنی هستند و به مسافران توصیه‌های لازم را می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان علی خدادادی پایگاه نوروزی هلال احمر عملیات امداد و نجات نوروزی مسافر نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه، ١١ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان