Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور از اتمام پروژه مطالعات اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر طهمورث یوسفی، با اشاره به اتمام عملیات صحرایی و مطالعات آزمایشگاهی پروژه اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در استان فارس، گفت: مطالعات اکتشافی نوین و همچنین پیجویی مواد معدنی و عناصر استراتژیک در سال‌های اخیر در دستور کار اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور قرار داشته و این پروژه از جمله مطالعاتی است که در مساحتی بالغ بر ۱۷هزار کیلومتر مربع و در محدوده چهار شهرستان "رستم"، "نورآباد ممسنی"، "کازرون" و "فراشبند" استان فارس صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مساحت استان فارس به لحاظ جغرافیایی در محدوده زون ساختاری رسوبی زاگرس واقع شده، خاطرنشان کرد: تمرکز و توجه به اکتشاف ذخایر غیر فلزی در این استان حائز اهمیت است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(شیراز) با تاکید بر مطالعات زیرساختی نوین اکتشافی که آینده اکتشافات معدنی دنیا را رقم خواهد زد، از اهتمام این اداره‌کل بر ادامه مطالعات اکتشافی با محوریت عناصر استراتژیک خبر داد.

یوسفی افزود: عملیات صحرایی و مطالعات آزمایشگاهی پروژه اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در مرحله اول و در فاز اکتشاف عمومی در نواحی غربی و شمال‌غربی استان فارس به اتمام رسیده و نتایج اولیه حاکی از امیدبخش بودن محدوده‌هایی از مناطق مورد مطالعه در این استان است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب با تاکید بر این‌که تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن مستلزم انجام مطالعات تخصصی هر چه بیشتر در کشور است، یادآور شد: سایر مطالعات اکتشافی از جمله مطالعات در پهنه‌های اکتشافی استان فارس نیز جاری بوده و در صورت رفع مشکلات و تنگناهای موجود تحول اکتشافی در استان فارس دور از انتظار نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان زمین شناسی ، عناصر خاکی کمیاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی عناصر خاکی کمیاب مطالعات اکتشاف استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایکنا به نقل از دیلی صباح نوشت: نسخه‌ای دست‌نویس از قرآن که به سفارش منیره سلطان، دختر سلطان عبدالمجید اول عثمانی، در حراجی ساتبیز در لندن به فروش گذاشته شده بود  به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند (تقریباً ۱۴۴۰۰۰ دلار) به فروش رسید و رکوردی را در این حراجی با عنوان «جهان اسلام و هنرهای هند» به ثبت رساند.

در این حراجی آثار متعددی به فروش رفت. قرآنی که با تذهیب استادانه به سفارش منیره سلطان در سال ۱۸۶۰ ساخته شد، به قیمتی بی‌سابقه فروخته شد. این اثر که توسط ابراهیم حقی، خطاط و صوفی مشهور اهل ارض روم در امپراتوری عثمانی نوشته شده بود، بین ۷۰ تا ۹۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شده بود که در نهایت یک خریدار به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند آن را خریداری کرد.

این اثر که به سفارش ابراهیم الهامی پاشا، شوهر منیره سلطان تولید شد یکی از بهترین نمونه‌های هنر ترکی محسوب می‌شود که ویژگی‌های هنر قرن هجدهم و به‌ویژه قرن نوزدهم عثمانی را نشان می‌دهد. در این حراج علاوه بر آثار مختلف خوشنویسان عثمانی، اقلام دیگری مانند کاشی‌های ازنیک، سجاده‌های نماز ابریشمی، گلیم، خنجر و چندین جام به قیمت هزاران پوند فروخته شد.

از جمله آثار دیگری که در این حراج فروخته شد، یک قرآن به خط نسخ متعلق به سال ۱۸۰۴ نوشته خطاطی به نام مصطفی رکیم و یک دفتر تمرین خوشنویسی متعلق به دهه ۱۷۳۰ به خط محمد شهری بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد