Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان بازار ارز در دهمین روز سال جدید شاهد نوسان محدود شاخص ارزی در صرافی های سطح کشور هستند. این در حالی است که دلار در بازار آزاد در مرز بیست و هفت هزار تومانی در حال نوسان است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات امروز (چهارشنبه 10 فروردین ماه 1401) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 25064 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 25316 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز کاری قبل، 9 تومان کاهش نرخ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت 28258 تومان از مردم خریداری و در مقابل، با 1 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به نرخ 28542 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

نرخ رسمی انواع ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (چهارشنبه، ۱۰ فروردین ماه) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۳۲ ارز افزایش و ۵ ارز کاهش یافت. نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند. هر دلار آمریکا ۴۲‌ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۵ هزار و ۱۴۸ ریال و یورو ۴۶ هزار و ۶۵۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

برپایه این گزارش، هر فرانک سوییس امروز ۴۵ هزار و ۱۵۷ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۵۲۰ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۸۵۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۷۳ ریال، روپیه هند ۵۵۶  ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

همچنین امروز دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۳ هزار ۴۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۴ هزار ۲۶۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۶۶ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال تعیین قیمت شد.

همچنین هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۵۶۵ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۹۰ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲‌ هزار و ۸۸۶ ریال، لیر ترکیه ۲ هزار و ۸۷۹ ریال، روبل روسیه ۴۷۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۹  ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

قیمت دلار استرالیا هم امروز ۳۱ هزار و ۵۲۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۱۶۸ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا یک هزار و ۴۲۴ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۷۰۴ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۵۸۷  ریال و دینار لیبی ۸ هزار و ۹۸۸ ریال تعیین شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۶۰۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۳۹۱ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۶۷ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۴ هزار و ۶۶۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۴۰۷ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۲۶ ریال، افغانی افغانستان ۴۷۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۲ هزار و ۸۹۳ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۱۹ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۸۲۸ ریال، سومونی تاجیکستان سه‌هزار و ۲۳۲ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۵ ریال قیمت خورد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت دلار قیمت یورو نرخ ارز مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی ۱۱ هزار نرخ رسمی ۹ هزار هزار و ۹ ۹ ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک