Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به با رشد ۵۰ درصدی مسافرت‌ها در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل گفت: تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای کاهش محسوسی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سردار محمدعلی نوری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: در ایام نوروزی 25 هزار نیروی گشتی پیاده، موتوری و سواری در سطح کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان سفرهای انجام شده در تعطیلات پایان سال و نوروز امسال در کشور 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای در این ایام و با تلاش نیروی انتظامی در برقراری امنیت جاده‌ها کاهش محسوسی داشته است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی برای تامین امنیت منازل مردم و برقراری نظم و امنیت بسیار فعال بوده است، یادآور شد: مرزبانان ما چشمان بیدار جمهوری اسلامی در مرزها بوده و مشغول انجام وظیفه هستند چرا که سرحدات ما موقعیت حساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدام برخی از رانندگان متخلف موجب بروز حوادث تلخ می‌‌شود، ادامه داد: رانندگان باید در رعایت قوانین رانندگی از جمله توجه به فاصله طولی، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز توجه ویژه داشته باشند.

تصادفات فوتی نوروز در استان قزوین 100 درصد کاهش یافتآمار جان‌باختگان در تصادفات درون‌شهری اصفهان 430درصد کاهش یافتشناسایی 200 نقطه پرحادثه در استان فارس؛ گشت‌های نظارتی برای کاهش تصادفات افزایش می‌یابد

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به با رشد 50 درصدی مسافرت‌ها در نوروز 1401 نسبت به سال قبل گفت: تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای کاهش محسوسی داشته است.

نوری‌نژاد به هوشمندسازی در مجموعه فرماندهی انتظامی اشاره کرد و افزود: پلیس باید از برنامه هایی که برای هوشمندسازی دارد بتواند در زمینه تجهیزات و فناوری مناسب در همه حوزه ها استفاده کند.

وی در ادامه گفت: پروژه‌های عمرانی نیروی انتظامی نیز در راستای ارائه خدمات بهتر پیشرفت خوبی دارند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات پلیس عملیات پلیس تصادفات و جان باختگان جاده ای فرماندهی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره علل تصادفات  گفت:  یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی ‌بالاترین درصد یعنی ۴۶ را به خود اختصاص داده است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد. 

سرهنگ کشیر گفت: همچنین تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد و مصرف مواد مخدر ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند. 

او تصریح کرد: راننده از مواد مخدر استفاده کرده و پشت فرمان نشسته و باعث شده  روح و روان و سیستم اعصاب وی او تحت تاثیر قرار ‌بگیرد که از جمله تاری دید، کاهش شدید شنوایی، درگیری ذهنی و مغزی و درک نکردن فاصله از مواردی است که می‌تواند برای این راننده اتفاق بیفتد که نتیجه‌ای جز تصادف در پی نخواهد داشت. 

سرهنگ کشیر افزود: همچنین استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند. 

او  بیان کرد: این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد شوخی با جان و زندگی خود و خانواده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران