Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نیروهای مسلح آمریکا با توجه به حملات روسیه در اوکراین شش فروند هواپیمای مختص جنگ الکترونیک خود را به آلمان می‌فرستند.

به گزارش دویچه وله، به گفته جان کربی،‌ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، شش فروند هواپیمای جنگی بوئینگ نیروی دریایی آمریکا از نوع "EA-۱۸ Growler" (ای‌ای ۱۸ ـ گرولر) از شمال غربی ایالت واشنگتن به پایگاه آمریکا در اشپانگ‌دالم (Spangdahlem) آلمان در ایالت راینلند ـ فالس این کشور انتقال خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراه با این هواپیماها ۲۴۰ سرباز نیز که شامل تکنسین و خلبان این هواپیماها می‌شوند عازم آلمان خواهند شد.

به گفته کربی‌، از این هواپیماها می‌توان برای مثال در مختل کردن پدافند هوایی دشمن کمک گرفت. سیستم الکترونیکی آن‌ها قادر است رادارهای دشمن را گمراه کند.

کربی تأکید کرد از این هواپیماها نباید علیه ارتش روسیه در اوکراین استفاده کرد، بلکه باید آن‌ها را در تقویت جناح شرقی ناتو و افزایش توان بازدارندگی در برابر روسیه به کار گرفت.

کربی این اقدام را پیشگیرانه نامیده و می‌گوید، انتقال هواپیماها با ارتش آلمان تنظیم شده است. سخنگوی پنتاگون در عین حال افزود که این تصمیم واکنش به یک تهدید عینی و موجود نبوده است.

از شروع حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا حضور نیروهای نظامی این کشور در اروپا را با توجه به تهدید رو به گسترش روسیه تقویت کرده است.

شمار نیروهای نظامی آمریکا در اروپا از آن زمان تاکنون از ۸۰ هزار تن به حدود ۱۰۰ هزار تن رسیده است. تازه‌ترین تدابیر تقویتی در جناح شرقی ناتو انجام شده که شامل کشورهای لهستان و رومانی در حوزه دریای بالتیک می‌شود. در آلمان در حال حاضر حدود ۳۵ هزار سرباز آمریکایی مستقرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا تجهیزات نظامی آلمان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟