Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- "سرچشمه محلات" بهشتی در قلب پایتخت گل ایران است که سالانه در ایام مختلف سال به ویژه نوروز گردشگران زیادی را به تماشای زیبایی‌های طبیعی در بوستان نام‌آشنای استان مرکزی در این منطقه می‌کشاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، "سرچشمه محلات" از جمله جاذبه‌های گردشگری طبیعی و زیبای این شهرستان است که به نام بوستان سرچشمه نامنیز شناخته می شود، زیرا این سرچشمه از چشمه‌های پرآب استان مرکزی بوده که در شمال شهر محلات و در دامنه رشته‌کوه هفتاد قله قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرچشمه در بلندترین نقطه شهر محلات از لحاظ ارتفاع، قرار گرفته است و آب این چشمه علاوه بر استفاده در بوستان و آبیاری فضای سبز پارک سرچشمه، به مصارف کشاورزی نیز می‌رسد و آب شرب مردم نیز از همین محل، تامین می‌شود  و از جاهای دیدنی محلات است که آن را می‌توان نمادی از شهر زیبای محلات دانست.

شهر محلات خود به دلیل داشتن هوای پاک، طبیعت زیبا و پرورش گل‌های رنگارنگ و زینتی عنوان هلند ایران را به خود اختصاص داده با این حال، فضای طبیعی بوستان سرچشمه از درختانی تنومندی که عمدتا نیز چنار هستند، فضای سبز چمن، گ‌های زینتی پرورشی و یک دریاچه تفریحی تشکیل شده است.

سرچشمه شهر محلات در سال 89 رتبه نهم گردشگری در کشور ایران در بین نود گردشگاه تفریحی را به خود اختصاص داده و از مناظر زیبایی که در بوستان محلات می‌توان دید وجود گل‌های رنگارنگ و بسیار زیبا در این مکان است که زیبایی و رویایی بودن این مکان را چندین برابر می‌کند.

خانه تاریخی یاسمین کاشان؛ تبلور فرهنگ اصیل ایرانی/ تمدن دیار نخستین در معماری عمارت موج می‌زند + فیلمعمارت "هفت‌تنان" استان فارس؛ گنجینه‌ای از سنگ‌های قرن سوم تا یازدهم هجری قمری + فیلم

معروف بودن شهر محلات به شهر گل، دلیلی بر وجود گل‌های زیبا و خاص، در این مکان تفریحی است و اغلب گل‌هایی که در این بوستان دیده می‌شود، همان گل‌های پرورشی هستند که در باغ‌های گل شهر محلات وجود دارند، بنابراین این بوستان زیبا را می‌توان یکی از مکان‌های پرورش گل در محلات نیز دانست.

شاید طبیعت زیبا و آب و هوای پاک این پارک و فضای زیبا و دلنشین آن باشد که سبب شده طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری داشته باشد به طوری که این منطقه را می‌توان یکی از پرگردشگرترین مناطق محلات به‌ویژه در نوروز و ایام تعطیل سال دانست که توانسته علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران و طبیعت‌گردان خارجی نیز را به دیدن خود جذب کند تا از هوای دلنشین آن بهره‌مند شده و اوقات خود را در این بوستان به سر کنند.

گزارش ویدئویی و تصاویر اختصاصی خبرگزاری تسنیم از بوستان سرچشمه محلات با روایتی شنیدنی و دیدنی از فعالیت این منطقه زیبای گردشگری استان مرکزی در ادامه می‌آید:

 

 

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرچشمه محلات استان مرکزی شهر محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • عکس| دشمن فردوسی‌پور تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران!
  • رئیس شبکه سه تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند