Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعد از گذشت چند ماه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم و انتخاب استانداران برخی از استان‌های کشور، «اسماعیل زارعی‌کوشا» به عنوان هجدهمین استاندار کردستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انتخاب شد.

تعدادی از فعالین سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ای به محض استقرار دولت جدید مدام پیگیر انتصاب استاندار این استان بر اساس پردازش‌ها و تحلیل‌های خودشان بودند، به گونه‌ای که آمار تردد تهران ـ سنندج در آن مقطع چند برابر شده بود اما گویا انتصاب این استاندار بر اساس خواسته هیچ گروهی نبوده و نیست و رئیس جمهور سیزدهم در راستای تحقق گام دوم انقلاب یک جوان بومی مجرب را منصوب کرد و همین امر باعث شده علاوه بر حاشیه‌سازی‌هایی در خصوص انتصاب خودشان، برای دیگر انتصاب تیم مدیریتی استان مدام تحلیل می‌کنند و سعی در به حاشیه بردن سیاست‌های اصلی استاندار و دولت در استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیل‌ها و نقدها و پردازش‌ها هر روز به بهانه‌ای بوده، در یک مقطع  مدام می‌گفتند، همه انتخاب‌های جناب استاندار از شهرستان قروه است، به گونه‌ای که انتصاب از این شهرستان گناه نابخشودنی بود برای این دولت، در حالی که در دو دهه اخیر ما در یک مقطع ۱۸ مدیرکل از یک استان دیگر داشتیم و کسی از آن حرفی نمی‌گوید، در یک مقطع ایراد سر این بود که فقط از فلان گروه و فلان ستاد برگزیده می‌شوند در مقطع دیگر چرا این مدیران خیلی از ما نیستند و چرا اینگونه هستند و به گونه‌ای دیگر نیست و بسیار بهانه‌های مختلف، چرا از این دفاع می‌کنی و از آن دفاع نمی‌کنید.

بااین اوصاف، نگاهی به این مطالب در فضای رسانه‌ای رسمی و فضای مجازی و سخنرانی‌ها و انتشار آن درفضای مجازی، حقیقتا برای شهروندان و افراد تحلیل‌گر بسیار خسته‌کننده شده است، که فصل پایان این داستان‌ها یک ضرورت است و این یاداشت فقط خطاب به کسانی است که دستی بر آتش دارند و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی  قلم می‌زنند و یا در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خودشان، برای رسانه‌ها خوراک تهیه و بر اساس ایدئولوژی و خط‌مشی خودشان اقدام می‌کنند.

وقت آن رسیده که فعالین سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای استانمان با مرور دیگری بر شرح وظایف استاندار، به عنوان نماینده عالی دولت که بیش از ۴۰ عنوان است و سایت رسمی وزارت کشور و سایت اکثر استانداری‌ها بارگذاری شده است، دقت بیشتری داشته باشند و مطالبه‌گر و مشاوره‌دهنده این مسائل باشند و در توسعه استان نقش‌آفرینی کنند و بر این باور برسند که نگاه توسعه‌ای از بالا به پایین است و جلب اعتبارات جهشی و فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری راه چاره توسعه استان و از وظایف همه طیف‌های مختلف بویژه سیاسیون و رسانه‌ای‌ها است، و از نماینده عالی دولت اینها را مطالبه کنند.

اینکه فلان رسانه و سخنگوی فلان میتینگ سیاسی و جریان مدام به انتصابات مدیران استان از استاندار انتقاد کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

همه ما می‌دانیم در تمام دنیا هر نوع تغییر و جابجایی هر قدرتی در هر جایگاهی که باشد از مدیر یک مدرسه گرفته تا رئیس جمهور یک کشور، تعدادی مخالف و تعدادی موافق دارد و هر گروه بر اساس دیدگاه خودشان تایید یا نقد می‌کنند، این  انتصابات استان ما هم از این قانون تبعیت می‌کند.

خلاصه اینکه اگر ما شناختی اجمالی بر چگونگی معیارهای انتخاب افراد از سوی وزارتخانه‌های مختلف و چگونگی اعمال نفوذ و تایید استاندار بر این انتصاب‌ها  متناسب با موقعیت‌های ویژه جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی را داشته باشیم، از این نوع یاداشت‌ها و پردازش‌ها و تحلیل‌ها دست برمی‌داریم و جایگاه بالاترین مقام سیاسی دولت بالاترین از این مسائل می‌دانستیم و پیگیر شرح وظایف اصلی وی می‌شدیم و شرایطی فراهم می‌کردیم که استاندار هم کمتر درگیر این مسائل سطحی می‌شد و یا در پوشش‌های رسانه‌ای خودمان روی مسائل درون سازمانی و صحبت‌های او زوم نمی‌کردیم.

نه فقط در این دولت، بلکه در همه دولت‌ها داشته‌ایم که گاها وزارتخانه‌ای، مدیری را انتخاب کرده که استاندار زیاد موافق نبوده و همه این اختلاف را دیده‌اند و آن مدیر هم از سوی استاندار و تیم استان مورد کم‌لطفی قرار گرفته و آن اداره به تعطیلی کشیده شده، مثلا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یک دوره دچار چنین حاشیه‌ای شده است.

استاندار فعلی کردستان گاها در این مدت کوتا مدیری را گذاشته‌اند که زیاد مورد تاییدشان نبوده و گزینه وی نبوده ولی فقط به خاطر آسیب‌نرساندن به آن دستگاه مسوولیت حمایت از آن مدیر را برعهده گرفته و گاها در وزارتخانه‌ای مدیری را انتخاب کرده‌اند که کاملا مورد تایید و گزینه اصلی استاندار  بوده ولی شخص استاندار از این انتخاب دل خوشی ندارد، چون به گفته وی برخلاف تاییدش از سوی گروه‌های سیاسی استان، آن مدیرکل نه حوصله و نه توانمندی مدیریت  آن اداره  را ندارد و در ریل توسعه استان نمی‌تواند حرکت کند و بر خلاف ادعای اولش عمل می‌کند که فقط با مشاوره‌دادن و حمایت وی فرصت جبران داده شده است.

البته ناگفته نماند برخی دفاع‌های بی‌پایه و اساس از استاندار کردستان هم در برخی یاداشت‌ها که خارج از عرف بوده و یقینا خوشایند شخصیت زارعی‌کوشا هم نبوده و نیست باید تعطیل کنیم، چون آسیب این گونه مطالب با قلم هر کسی باشد، کاملا به ضرر وی و استان خواهد بود، چراکه تحولات و همت مدیران کشوری و استانی را عامه مردم باید لمس کنند و با حرکت‌های تبلیغاتی و بازی با کلمات هیچ وقت اعتماد عمومی و همراهی افکار عمومی میسر نمی‌شود.

احترام به شعور والای مردم فرهیخته استان فرهنگی کردستان در یاداشت‌ها و اظهارنظرهای ما باید بیشتر شود و مطلبی را بنویسیم و بگوییم که منشأ خیر و توسعه استان باشد.

ما باید بر این باور برسیم که بازی با کلمات و انتشار مطالب و پردازش‌های سلیقه‌ای برای افکار عمومی سم کشنده‌ای است و فرصت مخاطبین ما ارزشمندتر از این مسائل است و ما باید بیشتر و بیشتر و آگاهانه‌تر قلم بزنیم چرا که در مقابل قلم و صحبت‌هایمان در درگاه خداوند متعال مسوولیم.

یاداشت: فرهاد محمدی، دانش‌آموخته علوم سیاسی

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: انتصاب مدیران استانی توسعه استان پردازش ها رسانه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با ابلاغ استاندار سمنان منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور ابلاغی «فرج الله شوشتری» را بعنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  منصوب کرد.

در ابلاغ شوشتری  آمده است: جناب آقای فرج الله شوشتری، نظر به مراتب تعهد تخصص و توانمندی جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند منان تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با پیروی از منویات و فرامین مقام معظم رهبری و با اهتمام به برنامه‌های دولت مردمی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی با تأکید بر شاخص‌های، عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردمداری، پاکدستی، فسادستیزی، قانون‌مداری و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید.                        

گفتنی است فرج اله شوشتری؛ فرزند شهید نورعلی شوشتری(شهید وحدت)، متولد اردیبهشت ماه 1356، اهل خراسان و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای مسائل ایران است و تا کنون مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره تأمین سرمایه بانک مسکن، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی، را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم