Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:18:27 GMT

خراسان جنوبی رتبه سوم تا پنجم تردد بین استانی را داشت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۸۴۴۳

خراسان جنوبی رتبه سوم تا پنجم تردد بین استانی را داشت

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعطیلات نوروز امسال به لحاظ تردد بین استانی در بین ۳۱ استان کشور به فراخور شرایط، رتبه سوم تا پنجم را داشتیم.

جواد قناعت که در دهمین روز فروردین برای بررسی نحوه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات حضور یافت، امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین در بازدید از مجموعه آبگرم فردوس افزود: حجم ترددها، نشان‌دهنده شرایط ویژه استان است و این حجم تردد به ما نشان می‌دهد که باید به زیرساخت‌های گردشگری و به‌طور ویژه راه‌های مواصلاتی استان توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اواخر سال گذشته، مجوز و جذب اعتبارات لازم برای اصلاح برخی محورهای استان پیگیری شده است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته، از دستگاه‌های اجرایی خواست چند روز باقیمانده تا پایان سفرهای نوروزی را نیز با همان انرژی روزهای نخست تعطیلات به ارائه خدمات به مسافران بپردازند. 

وی گفت: میزبانی خوب، ایجاد شرایط لازم برای سفر ایمن مسافران و استفاده از فرصت حضور مسافران و گردشگران نوروزی، انتظاری است که از دستگاه‌های اجرایی داریم.

قناعت افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت آبگرم معدنی، وضعیت شهرستان فردوس را متحول می‌کند و مجموعه آبگرم، فرصتی بی‌نظیر برای رشد اقتصادی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی است. 

وی با اشاره به شرایط مطلوب ایجاد شده برای استقبال از گردشگران تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه‌گذار از برنامه‌هایی است که باید در این مجموعه صورت بگیرد و طرح تفصیلی آبگرم نیاز به بازنگری دارد.

استاندار خراسان جنوبی به آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اوایل اسفند ۱۴۰۰ و فعالیت خوب کمیته‌های ۱۰گانه ذیل ستاد افزود: نشست اعضای ستاد مصوبات خوبی را به همراه داشت و دستگاه‌های اجرایی نیز در تحقق این مصوبات، نهایت تلاش خود را کرده‌اند.

وی گفت: معاونین استاندار با بازدیدهای میدانی، نحوه اجرای مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی را رصد کرده‌اند.

قناعت با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات از ادامه ارزیابی اقدامات دستگاه‌ها گفت و افزود: با توجه به تلاش دستگاه‌ها، خدمات ارائه شده قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به سیاست‌های دولت و کاهش محدودیت‌ها شاهد افزایش سفرهای نوروزی هستیم گفت: طبق آمار ثبت شده امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی سفرها را داشتیم اما با وجود آمار افزایشی سفرها، خوشبختانه تلفات جانی در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی به موقعیت جغرافیایی این استان اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر دو کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب، شرایط خاصی را برای استان ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری فردوس هم گفت: احداث و توسعه مراکز اقامتی و نیز ایجاد سوله مدیریت بحران دو نیاز اساسی فردوس بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

مهدی روشن در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از پایگاه امداد و خدمات سفر جاده‌ای شهر باغستان افزود: در تعطیلات نوروزی تاکنون یک مورد فوتی در محورهای مواصلاتی شهرستان مشاهده نشده است.

وی گفت: بیش از یک میلیون نفر مسافر تاکنون به شهرستان فردوس وارد شدند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر اسکان یافته‌اند و ۲۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری بازدید داشتند که علیرغم حجم بالای مسافرین و گردشگران مشکل خاصی در تعطیلات نداشتیم.

سرپرست فرمانداری فردوس ادامه داد: فردوس در مسیر هشت استان کشور قرار گرفته که جایگاه شهرستان را در موقعیت استراتژیکی قرار داده است.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی و اسکان مسافرین استفاده شده است گفت: ۲۵ اقامتگاه و ۲۵۰ کلاس درس، کمپ‌های موقت و هیات‌های مذهبی برای اسکان ۱۰ هزار نفر در روز آماده شد و در اختیار مسافرین قرار گرفت.

روشن یکی از نیازهای اساسی شهرستان فردوس در سفر را احداث و توسعه اماکن اقامتی و سوله بحران برشمرد و افزود: باید سوله‌ای در فردوس پیش‌بینی شود تا در ماه‌های سرد زمستان اگر با بحران مواجه شدیم دچار مشکل خاصی نشویم.

وی خواستار احداث پایگاه امدادی در منطقه گردشگری پلوند شد و گفت: در منطقه گردشگری پلوند با توجه به فاصله زیاد آن از مرکز شهر و با توجه به حضور فراوان گردشگران در طول سال نیازمند احداث پایگاه امدادی است.

استاندار خراسان جنوبی برای تشکر و خداقوت به امدادگران و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس و نیز اطلاع از نحوه خدمات‌دهی به مسافران، امروز از پایگاه امدادی و خدمات سفر جاده‌ای مستقر در شهر باغستان بازدید کرد.

قناعت در ادامه از مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس که در نوروز مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است، بازدید کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نوروز 1401 مسافران نوروزی استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی شهرستان فردوس خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر سیل خسارات قابل‌ توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان خراسان جنوبی وارد شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد. جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان خسارت از سیل را داشتند

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود. بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام کرده  که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

101 رشته قنات خراسان جنوبی در سیلاب آسیب دیدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است اظهار داشت: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به 101 رشته قنات، 11 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی، 337 راس دام سبک، 520 کیلومتر ایل راه، 110 کیلومتر جاده بین مزارع و 17 کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تأکید می‌شود که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیل به شهرستان زیرکوه

فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل وارد شده است.

محمدرضا غیرتی اظهار داشت: بعد از وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه برگزار شد و بلافاصله کار عمرانی در حوزه راه‌های مواصلاتی را آغاز کردیم. ترمیم شبکه‌های حیاتی از جمله آب، برق و گاز تاکنون آغاز شده است. تعدادی ماشین آلات سنگین نیاز است تا کار با جدیت جهت ترمیم راه‌های مواصلاتی این شهرستان انجام شود.

خسارت سیل به 30 قنات شهرستان زیرکوه

وی به موضوع قنوات آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون 30 قنات آسیب دیده در شهرستان زیرکوه شناسایی شده و کار ترمیم قنوات را آغاز کردیم اما خسارت بسیار زیاد و گسترده است و در حال ارزیابی سایر مناطق هستیم. تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی و قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه برآورد شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است