Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات تلخ مشهد به رسانه طرفداری توضیح داد...

مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان در مشهد پایان خوشی از نظر نتیجه برای فوتبال ایران به همراه داشت اما حواشی این بازی ممکن است آسیب ها و  مشکلات جدی برای فوتبال کشور ایجاد کند.

به گزارش طرفداری، در همین خصوص یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال روایت کرد؛ از ابتدا قرار بود این بازی بدون تماشاگر برگزار شود چرا که بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان خراسان رضوی مجوز حضور تماشاگران صادر نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی روز دوم فروردین مدیرکل اداره ورزش استان رسما اعلام کرد بازی بدون تماشاگر برگزار می شود. طبیعتا نمایندگان و ناظران فیفا و AFC هم بر اساس همین فرضیه آماده برگزاری بازی بدون تماشاگر بودند اما یک باره تغییر این تصمیم مشکل ساز شد.

این مقام مسئول توضیح داد: فدراسیون فوتبال تنها با مجوز ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی می تواند در خصوص با تماشاگر یا بدون تماشاگر بودن بازی ها تصمیم گیری کند و زمانی که ستاد کرونای استان اعلام کرد مسابقه با 30% ظرفیت ورزشگاه برگزار می شود در فاصله 72 ساعت به برگزاری بازی هیچ راه حلی برای فدراسیون وجود نداشت!

این در حالی است که برگزاری مسابقه با حضور تماشاگران زن به مقدماتی نیازمند است و در  فرصت کافی امکان مشخص کردن مسیر ورود و خروج، گیت های کنترل و سایر الزامات حضور بانوان وجود داشت اما در فاصله سه روز به شروع مسابقه و در حالی که مشهد برای اولین بار با حضور ناظران فیفا و AFC میزبان یک مسابقه بین المللی ملی بود این شرایط فراهم نشد.

سامانه بلیت فروشی فدراسیون و شرکت برهان مبین پیش از این در بازی های ملی تجربه فروش بلیت به بانوان را داشته اما در استادیوم آزادی پیش بینی گیت های کنترل، نحوه ورود و خروج، همچنین جایگاه و امکانات مورد نیاز بانوان صورت گرفته و مشکلی برای این موضوع در تهران وجود ندارد اما مشهد تاکنون چنین تجربه ای نداشته و ورود بانوان بدون فراهم شدن زیرساخت های ممکن امکان پذیر نیست.

به طور مثال جایگاه تماشاگران زن در ورزشگاه مشهد مشخص نبوده و در سامانه بلیت فروشی تعریف نشده، گیت های ورودی مجزا برای کنترل بلیت بانوان وجود ندارد. همچنین دسترسی به سرویس های بهداشتی و سایر الزامات در بخش های مجزا و تفکیک شده بدون انجام پیش بینی ها و مقدمات لازم فراهم نیست.

سوال اصلی اینجاست که در این شرایط چرا مسابقه در مشهد برگزار شد؟ مدیر ارشد فدراسیون توضیح داد؛ پاسخ مسئولین فدراسیون این است که قرار بود بازی بدون تماشاگر باشد اما باید پیش بینی لازم در این خصوص صورت می گرفت که اگر با احتمال اندک و ناچیزی بازی با تماشاگر شد با توجه به تاکید فیفا و AFC قابلیت ورود تماشاگران به استادیوم مشهد وجود ندارد.
مشکل دیگر در سامانه بلیت فروشی بازی است که در تهران امکان خرید بلیت برای بانوان را در ورزشگاه آزادی فراهم کرده اما بخش فروش بلیت بانوان در این مسابقه و در ورزشگاه امام رضا فعال نبوده با این وجود برخی از بانوان علاقمند، بلیت بخش آقایان را خریداری کردند، اتفاقی که قبلا در استادیوم آزادی هم رخ داده و بلیت های تهیه شده با اطلاعات نادرست و یا بلیت بانوانی که مربوط به جایگاه آقایان است طبیعتا ابطال می شود. همچنین مشکلات فنی سامانه بلیت فروشی موجب شده بود تعداد زیادی از فوتبال دوستان مشهدی به برخی از کافی نت های سطح شهر مراجعه کنند و متاسفانه در این مراکز بلیت های فیک و تقلبی به مشتریان فوتبال دوست ارائه شده که باز هم مشکلات و دردسرهای بزرگ تری را ایجاد کرده است.

در واقع آنچه مسلم است در بخش بلیت فروشی سامانه پیش بینی فروش بلیت به بانوان با توجه به شرایط ورزشگاه مشهد وجود نداشته و حتی هیچ خبری رسمی در خصوص فروش بلیت به بانوان در این بازی منتشر نشد اما به نظر می رسد بلیت های خریداری شده با اطلاعاتی که با کارت ملی بانوان تماشاگر انطباق نداشته دردسرساز شد و در نهایت چنین جنجال و حوادث تلخی را رقم زد.

در هر صورت اشتباه بزرگ برگزاری بازی در مشهد آن هم در شرایط حساس فعلی فدراسیون فوتبال بود که ممکن است تبعات سنگینی به همراه داشته باشد.

اخبار داغ 

همسر فوتبالیست مشهور ایرانی در دوبی ملکه شد + عکس تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی 2022 + آخرین سیدبندی وضعیت محمد صلاح لحظاتی قبل از پنالتی زدن مقابل سنگال / عکس روز روایت یک بانوی هوادار تیم ملی از پشت در ماندن: حس کردم تیم ملی متعلق به من نیست زلاتان: همه ناامید و ناراحتیم؛ هرکس دوست دارد در جام جهانی بازی کند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازی بدون تماشاگر سامانه بلیت فروشی فدراسیون فوتبال برگزاری بازی فروش بلیت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

به گفته مختاری، بلیت‌ برای قطارهای فوق‌العاده از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری