Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت که درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده مورد تاکید ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست، پیرو جلسه امروز تنظیم بازار، عباس تابش نتایج اجرای مراحل قبلی پروژه شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده را ایجاد بهره وری و رقابت سالم عوامل تامین و توزیع، کاهش نوسانات نامتناسب قیمت های کالاها به غیر از محصولات کشاورزی در سه ماه اخیر، حذف تخفیف‌های بدون مبنا و غیرواقعی، کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان برای بیش از ۸۰۰۰ قلم کالایی، ارایه اطلاعات قیمتی و آگاهی رسانی به مصرف کنندگان، حذف واسطه‌های غیر ضرور، جلوگیری از انباشت و احتکار کالاهای سرمایه‌ای در شبکه توزیع و همچنین نظارت بر رعایت سودهای مصوب قانونی حلقه‌های تامین و توزیع عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی برای بهره مندی مصرف کنندگان از مزایای طرح مذکور و کاهش بهای پرداختی مصرف کنندگان، همانگونه که قبلاً نیز مورد تاکید قرار گرفته، درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده باید بر روی کالاها صورت پذیرد تا از هرگونه ایجاد چالش، سردرگمی یا اجحاف در حق مصرف کنندگان جلوگیری شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با توجه به اینکه برخی واحدهای صنفی در سطح خرده فروشی تاکنون اقدامات لازم را برای درج قیمت مصرف کننده در قفسه یا بر روی کالاها مطابق با ماده ۱۵ قانون نظام صنفی به صورت کامل اجرایی نکرده‌اند، در دوران گذار از روش قبلی به روش فعلی و به صورت مقطعی تا زمان اجرای صحیح و جامع ماده قانونی مورد اشاره از سوی تمامی خرده فروشان واحدهای تولیدی/ وارداتی محصولات مشمول، علاوه بر قیمت تولیدکننده منطبق با ضوابط قیمت گذاری، همزمان باید حداکثر قیمت مصرف کننده را با لحاظ ضرایب مصوب سود و هزینه‌های شبکه توزیع و عرضه بر روی بسته بندی کالاها درج کنند. 

تابش با بیان اینکه شفاف شدن قیمت تولید کننده روی کالاها و همچنین درج همزمان آن همراه با قیمت مصرف کننده، مورد تصویب و تاکید ستاد تنظیم بازار کشور روز جاری بوده، اظهار کرد: یکی از پروژه های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار منطبق با بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و مرحله پنج آن نیز از ابتدای اردیبهشت ماه بر روی طیف گسترده تری از کالاها اجرایی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ستاد تنظیم بازار ، درج قیمت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار درج قیمت ستاد تنظیم بازار قیمت تولیدکننده مصرف کنندگان مصرف کننده بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید زیر کشت می‌رود.

مجید طائف در حاشیه بازدید از مزارع الگویی بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعهد ما در شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۲ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که تاکنون  ۱۹ هزار و ۳۷۵ هکتار زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: طی دو سال ۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی برای این شهرستان در قالب این طرح برای کشاورزان تامین شده است.

طائف اظهار کرد: ۲۹ کارشناس برای اجرای طرح جهش تولید در شهرستان بروجرد در حال فعالیت بوده و ۵ مرکز خدمات کشاورزی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

این مسئول به جزئیات اجرای طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ابلاغی گندم ۹۰۰۰ هکتار بوده که ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: تعهد ستاد در جو ۷۵۰۰ هکتار بوده که ۶۵۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین نخود ۷۵۰ هکتار بوده که ۶۵۶ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، یادآور شد: با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند.

طائف با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در قالب این طرح بزرگ پیگیری می‌شوند می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید