Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:55:44 GMT

یک پنجم شرکت های دانش بنیان همدان فعال اند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۹۱۱۹

یک پنجم شرکت های دانش بنیان همدان فعال اند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر چهارشنبه در شورای اداری استان همدان، با تبریک آغاز سال نو، اظهار کرد: لازم است که به خاطر داشته باشیم، مسئولیت فضایی لغزشی دارد و ممکن است با کمترین اشتباه انسان زمین بخورد.

وی با اشاره به اینکه داشتن مسئولیت یعنی حرکت در مرز جهنم، گفت: برای موفقیت در مسیر انجام وظیفه، توجه به معنویت یک اصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان با بیان اینکه گرفتاری‌ها باعث غفلت انسان می‌شود، عنوان کرد: گاهی انسان مشاهده می‌کند که پس از سال‌ها با کوله باری از مسئولیت، حق الله و حق الناس که لازم است در پیش گاه الهی پاسخگو باشد، بازنشسته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم توجه به نماز در ادارات، خاطر نشان کرد: بسیار زیباست که در هر مجموعه مدیر کل و فرد اول آن نهاد، نسبت به نماز حساس باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه یکی از مظاهر صدق با پروردگار، توجه به نماز است، گفت: زمانی که بنده در یکی از ادارات استان حاضر شدم چقدر زیبا بود که دیدم مدیر کل آن مجموعه خود به عنوان مؤذن در نماز خانه حضور دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته نماز در ادارات استان، شرایط خوبی داشته اما امیدواریم توجه بیشتری نسبت به این اصل را امسال شاهد باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، بزرگترین دردی که بشر به آن مبتلا می‌شود را غفلت عنوان کرد و گفت: گرفتاری‌ها و مسئولیت‌ها باعث می‌شود که انسان از خود و خدای خود غافل شود؛ البته منظور از خود، وجود اصلی انسان و جایی که به آن تعلق داریم است، نه این جسم دنیایی.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه مسئولیت امانتی از جانب پروردگار و مردم در نزد مدیران است، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به تحقق شعار سال توسط دولت، حسن ظن داشتند و لذا لازمه موفقیت در این مسیر، وجود وحدت و همگرایی در استان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در همدان تنها ۵۰ شرکت فعال هستند، یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیازمند افزایش صد در صدی فعالیت این شرکت‌ها در استان هستیم، بنابراین لازم است که مسیر برای تحقق این موضوع هموار شود.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال و ضرورت بحث تولید بسیار روشن و مشخص است، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات شاهد هستیم که برای شعار سال همایش‌هایی برگزار می‌شود، در حالی که این مسیله امروز همانند آن است که برای اثبات آنکه الان روز است، همایش برگزار کنیم.

امام جمعه همدان با گلایه از وابستگی کشور به نفت، یادآور شد: امروز تولید ثروت متفاوت با دوران گذشته است و لازم است برای کاهش این وابستگی و توجه به شرکت‌های دانش بنیان تلاش جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان برای منافع مردم، نیازمند وحدت و انسجام هستند، گفت: اگر مدیری می‌تواند کاری برای مردم انجام دهد، فارغ از اختلافات سیاسی، باید این کار را انجام دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مهم، منافع مردم است، یادآور شد: امروز در اولین جلسه مدیران استان، نیت‌ها را خالص کنیم برای خدمت به مردم و به وعده‌های الهی باور داشته باشیم که هرگاه نیت‌ها خالص شد، خداوند نیز مسیر را هموار می‌کند.

وی تاکید کرد: آنچه به آن می‌اندیشیم و تنها دغدغه مسولان باید باشد، تأمین منافع اسلام، نظام و مردم خواهد بود.

کد خبر 5456199

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان همدان حبیب الله شعبانی موثقی بوشهر ویروس کرونا مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا گرگان ایلام خرم آباد خراسان رضوی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت و توسعه دوربین‌های ضد انفجار، پایه‌های پایدارساز و شبیه‌ساز نوسانات دریایی، اقدام به بومی‌سازی تجهیزات صنعت دریایی کرد.   فرهاد فتوره‌چی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، شبیه‌ساز نوسانات دریا، دوربین‌های ضد انفجار، مونیتورهای ویژه شناورهای دید در روز و ضد آب را از محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: آخرین دستاورد ما پایه‌های پایدارساز است. این محصول بر روی شناورها قرار می‌گیرد و جریان‌هایی را که موجب نوساناتی بر روی شناور می‌شود، کنترل می‌کند.   وی اضافه کرد: از طریق این محصول می‌توان کلیه تجهیزات بر روی شناورها را به صورت افقی نگهداری کرد؛ علی‌رغم نوساناتی که شناور بر روی این تجهیزات اعمال می‌کند.   فتوره‌چی با اشاره به کاربردهای این پایدارسازها، توضیح داد: آنتن‌های شناور برای ارتباط با ماهواره‌ها باید در وضعیت ثابت باشند، در غیر این صورت با نوسانات کشتی، امکان یافتن ماهواره برای آنتن از بین می‌رود و این پایدارسازها می‌توانند عملکرد این ماهواره‌ها را تضمین کنند.   وی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز نوسانات دریایی، گفت: شبیه‌سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریایی از اهداف ساخت این محصول است. راستی‌آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موارد استفاده این شبیه‌سازها به شمار می‌رود.   مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای شبیه‌سازها را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کنند.   فتوره‌چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه هستند، دست می‌یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه‌ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم‌افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.   مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای دوربین‌های ضدانفجار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی و دفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.   وی بدنه این دوربین را از جنس استیل و آلومینیوم و کاملا ضدآب دانست که این امر موجب افزایش مقاومت این دوربین‌ها در برابر ضربه و شکستگی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات صنعتی ایرانی با هفت درجه آزادی تولید شد دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد