Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام  از مطالبات همه مردم استان ایلام شروع پروژه اتصال ایلام به راه ریلی است که در بودجه ۱۴۰۱ نیز  برای آن اعتبار تعریف شده که جهت پیگیری این موضوع و سایر مسائل استان در حوزه راه و شهرسازی، دکتر سارا فلاحی امروز با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع رسانی دکتر سارا فلاحی، این نماینده مجلس، در این خصوص به وزیر راه توضیح داد  که مسافت کوتاه این  پروژه که از اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه به ایلام صرفا ۸۰ کیلومتر است و ماده ۲۳ آن اخذ شده است و در بودجه ۱۴۰۱ نیز دارای ردیف است و کوتاه ترین مسیر برای اتصال مرکز استان به جاده ریلی است باید طبق قانون  در اولویت قرار بگیرد همچنین با توجه به پروژه اربعین و تردد میلیون ها زائر تسریع در عملیاتی شدن این پروژه برای استان ما بسیار حیاتی است لذا باید هر چه سریع تر تامین اعتبار شود و نسبت به سایر استان ها با قید فوریت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز به شرکت ساخت دستور داد که هر چه سریع‌تر پیمانکار آن مشخص و علاوه بر بودجه جاری از محل تهاتر نفت اعتبار لازم برای این ۸۰ کیلومتر تعیین شود. وزیر راه این مهم را به خاطر مردم ایلام در اولویت قرار دادند.

همچنین در پی جلسه شورای اداری روز یکشنبه در مهران که یکی از مطالبات مردم مهران و فرماندار این شهرستان مرزی، تکمیل چهار خطه شدن این جاده حادثه خیز بود، دکتر سارا فلاحی پیگیر این مطالبه عمومی از وزیر شد. 

او گفت: در استان ایلام در کمتر از ۹ روز از تعطیلات نوروزی تعداد ۱۵ کشته و ۹۷ زخمی دادیم و چند خانواده سرپرست و نان آور خود را از دست دادند و عمده تصادفات در مسیر حمیل، ایوان، ایلام به مهران و مهران به دهلران رخ داده است که همه این مسیرها نیازمند تسریع در چهار خطه شدن هستند.

دکتر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این دیدار برای تکمیل چهار خطه شدن مسیر ایلام مهران دستور اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را صادر کرد. 

حادثه خیز بودن جاده حمیل شهرستان چرداول نیز در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و قرار بر این شد که این مسیر بهینه شود و شرکت ساخت، تحرک بیشتری در این منطقه داشته باشد.

همچنین در پی جلسه روز شنبه نمایندگان استان در شورای اداری شهرستان های ایوان و چوار ، این نماینده مردم استان پیگیر ۴ خطه شدن مسیر ایلام تا قلاجه در سازمان برنامه و بودجه کشور شد که قبلا با رایزنی نمایندگان حوزه شمالی و تلاش مهندس بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان از وزیر راه دستور ماده ۲۳ آن گرفته شده بود. وزیر راه و شهرسازی گفتند با توجه به حادثه خیز بودن این مسیر نیز از برنامه و بودجه پیگیر تایید نهایی ماده ۲۳ آن خواهیم بود. 

پیگیری ماده ۲۳ محور فرعی سه راهی چشمه‌چاهی لومار سرتنگ هلسم در برنامه و بودجه نیز که پیش‌تر وزیر راه دستور آن را صادر کرده بود نیز دوباره توسط دکتر فلاحی در سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای مسکن ملی در استان ایلام نیز  عنوان کرد: باید سریعا زمین ها مشخص و عملیات ساخت شروع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام سارا فلاحی وزیر راه و شهرسازی برنامه و بودجه ماده ۲۳ خطه شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد

در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا بررسی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم