Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای نادر آخوندی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: انفجار یک وانت نیسان که اواخر اسفند در جایگاه سوخت گلحصار کهریزک رخ داد و مشابه آن طی سال‌های گذشته، در جایگاه‌های دیگر نیز چندین بار درباره نیسان‌های زامیاد یا سایپا به وقوع پیوسته، به علت غیراستاندارد بودن مخزن سی ان جی آن بود. این مخازن باید چندمدت یکبار معاینه فنی و حتی تعویض شوند؛ اما به علت هزینه‌های بالا، رانندگان برای دریافت معاینه فنی و تعویض مخازن خود اقدام نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، بهترین راهکار این است که دولت از طریق بیمه مرکزی، اقدامی انجام دهد که بیمه نامه وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی صادر نشود؛ یعنی، اگر وسیله نقلیه مخزن غیرقانونی نصب کرده یا معاینه فنی دریافت نکرده باشد، بیمه خسارتی را پرداخت نکند. این روش در کشور‌های دیگر مانند روسیه، ترکمنستان، ترکیه و ... هم اجرایی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آقای آخوندی همچنین گفت: کمیسیون امور زیربنایی هیئت دولت یازدهم، مسئولیت ساماندهی معاینه فنی مخازن سی ان جی وسایل نقلیه را به وزارت کشور و این وزارتخانه نیز، به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور واگذار کرده و متاسفانه برخی از مراکز معاینه فنی، در قبال دریافت وجه بیشتر، مخازن فاقد استاندارد را تایید می‌کنند؛ اگر مسئولیت تایید استاندارد این مخازن از سوی دولت و شورای اقتصاد، به مدیریت سی ان جی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سپرده شود، ساماندهی و نظارت بر آن‌ها تخصصی‌تر می‌شود.

او مزیت دیگر سپردن مسئولیت نظارت بر مراکز معاینه فنی به پالایش و پخش را مدیریت دقیق‌تر مصرف سوخت در کشور می‌داند؛ چرا که با تمرکز بیشتر روی افزایش مصرف سی ان جی، مصرف بنزین در داخل کشور کاهش خواهد یافت. آقای آخوندی می‌گوید: قیمت هر لیتر بنزین بر اساس قیمت‌های بین المللی و فوب خلیج فارس، حدود ۱۳ هزار تومان است که با کاهش مصرف آن در داخل، امکان ارزآوری بیشتری فراهم خواهد شد.

به گفته خزانه دار انجمن سی ان جی کشور، کشوری مانند ترکیه که منبع سی ان جی را در اختیار ندارد، حاضر به واردات آن از کشورها دیگر است و جایگاه‌های سی ان جی احداث می‌کند؛ اما سازمان شهرداری‌ها به جای کمک به توسعه طرح سی ان جی کشور، با واردات خودروهای گازوئیل سوز، حجم بالایی از گازوئیل تولید پالایشگاه‌های کشور را به سمت بخش حمل و نقل سوق داده‌ است.

آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که به غیر از مصارف نیروگاهی، در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین، روزانه ۷۶ میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف شده که ۵۲ میلیون لیتر از آن، مربوط به بخش حمل و نقل بوده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مصوبه جدید دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی و مسافربر‌های شخصی/ خودروسازها، خودرو پایه گاز سوز تولید کنند حادثه در جایگاه سی ان جی ضیاءآباد انفجار جایگاه سی ان جی در نکا حادثه آفرید + فیلم انفجار شدید خودروی نیسان در پمپ گاز + فیلم

آقای آخوندی در ادامه گفت: کاهش هزینه معاینه فنی وانت نیسان‌ها با سپردن مسئولیتشان به شرکت پالایش و پخش ممکن می‌شود؛ زیرا طرح سی ان جی این شرکت که منبع آن از محل درآمد‌های حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تامین می‌شود، با استقبال چندانی رو به رو نبوده و می‌توان رانندگان این دسته از خودرو‌ها را به این صورت ترغیب به رفع عیب مخازنشان کرد.

او گفت: مسئولان فقط اعلام می‌کنند که جایگاهدار نباید خودرو‌های فاقد معاینه فنی را سوختگیری کند؛ اما جایگاه‌ها تجهیزات لازم برای بررسی استاندارد بودن مخازن وسایل نقلیه را در اختیار ندارند. چندین بار درخواست دادیم که دوربین‌های جایگاه‌ها را به سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) وصل کنند که اقدامی صورت نگرفته است.

عضو هیئت مدیره انجمن سی ان جی کشور می‌گوید: در کشور‌هایی مانند هند و آمریکا، پس از تایید شدن مخزن در کارگاه معاینه فنی، یک نشانه محتوی کدملی مالک وسیله نقلیه را روی مخزن می‌چسبانند و اگر مخزن دستکاری شده باشد، سامانه سوختگیری می‌تواند با اسکن کردن این نشانه، به راحتی تشخیص دهد و به صورت خودکار مانع از سوختگیری آن وسیله نقلیه شود.

طبق اعلام انجمن سی ان جی کشور، با وجود احداث جایگاه‌های سی ان جی از سوی دولت در تمامی مراکز اتوبوسرانی و اغلب تاکسیرانی‌ها، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، جهت دوگانه سوز شدن خودرو‌های عمومی ناوگان خدمات شهری همکاری لازم را ندارد؛ در حالی که اگر ۹۰ درصد از ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی فعلی استفاده شود، می‌توان روزانه حدود ۳۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی کرد و آلودگی هوای کلانشهر‌ها نیز تاحدودی کاهش خواهد یافت؛ اما جایگاه‌های سی ان جی کشور فقط با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

اواسط اسفند پارسال، آقای امید ابراهیم زاده دادیار معاونت حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی هم، طی نامه ای خطاب به استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان، از عملکرد مراکز معاینه فنی و افزایش حوادث در جایگاه‌های گاز طبیعی انتقاد کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جایگاه سی ان جی گازسوز کردن خودروها دوگانه سوز کردن خودرو سی ان جی جایگاه های سی ان جی سازمان شهرداری ها مراکز معاینه فنی معاینه فنی جایگاه ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک خبر خوب نه‌تنها باید جامع باشد، بلکه باید علاوه‌بر نقاط ضعف به بیان نقاط قوت نیز بپردازد، از این‌رو تعامل مسئله‌محور نه فقط با مدیریت شهری، بلکه با سایر دستگاه‌ها می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان درباره بررسی لایحه تعامل با اصحاب رسانه و پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها اظهار کرد: پیچیدگی‌های شهرداری اجازه نمی‌دهد که مسائل و امور به روال عادی انجام شود و در صورتی‌که بخواهیم جلسات ما در این حوزه به نتیجه خوبی دست پیدا کند، باید به‌طور ساختارشکنانه پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه اقتصادی به بازنگری قانون درآمد پایدار در تمام موارد پرداخته است و این ضرورت در حوزه فرهنگی، اجتماعی و رسانه نیز وجود دارد، افزود: تلاش شده است تا نحوه تعاملی که رسانه باید با موضوعات مختلف در شهر داشته باشد، در شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شود، چرا که یک خبر خوب نه‌تنها باید جامع باشد، بلکه باید علاوه‌بر نقاط ضعف به بیان نقاط قوت نیز بپردازد و مسیری که باید در تعامل مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک حکومت محلی با رسانه ایجاد شود، همین موضوع است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رسانه‌های سنتی رقیب پیدا کردند و رسانه‌های مکتوب در حال حاضر در شرایط سختی به سر می‌برند، تصریح کرد: حجم اطلاعات بدون منبع و رسیدن به دوران مرگ منبع، مخاطب را به جایی رسانده است که باید دوباره رسانه‌های رسمی را به‌عنوان رسانه مرجع قرار دهیم.

صالحی ادامه داد: تعامل مسئله‌محور نه‌فقط با مدیریت شهری، بلکه با سایر دستگاه‌ها می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این تعامل باید آورده شهرداری برای رسانه‌ها و آورده رسانه‌ها برای شهرداری و اینکه در چه سطحی قرار دارد، مشخص شود و به‌طور قطع باید بین رسانه‌ای که فعال و بازنشر آن مشخص است با رسانه‌ای که موقعیت، تأثیر، ضریب انتشار و نحوه پرداختن آن به مسائل مشخص نیست، تفاوت قائل شد.

کد خبر 747920

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد